Test drive: Peugeot 108 1.2

Test drive: Peugeot 108 1.2

Το μικρό της Peugeot δεν είναι απλώς άλλο ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Με τον 1.200άρη κινητήρα είναι τόσο σβέλτο και ευχάριστο που φέρνει έναν αντίλαλο από τις ένδοξες εποχές του 106 1.3 Rallye…

Το 108, η άποψη της Peugeot στη δεύτερη γενιά της γαλλοϊαπωνικής τριπλέτας (Toyota Aygo, Citroën C1 τα άλλα δύο), είναι από κάθε άποψη ένα μεγάλο νέο στο χώρο των μικρών αυτοκινήτων.

Με κινητήρα 1.200 κυβικών και 82 ίππους επιχειρεί μια πιο σπιρτόζικη προσέγγιση και απευθύνεται σε εκείνους στους οποίους η αστική καθημερινότητα δεν σημαίνει και ασθενικές επιταχύνσεις.

Με διαφορά
Με βάρος μόλις 900 κιλών και απόδοση 82 ίππων, το 108 είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στο κομμάτι των επιδόσεων. Τα 0-100 km/h σε 11,5” και τα 80-110 km/h σε 6,6” είναι οι επιδόσεις που ορίζουν την κορυφή της κατηγορίας. Η υπεροχή του 108 απλώνεται σε όλο το φάσμα περιστροφής του 3κύλινδρου γαλλικού κινητήρα. Το 5άρι κιβώτιο έχει μακρύ λεβιέ που σημαίνει μεγάλες διαδρομές, αλλά και πολύ θετικό κούμπωμα.

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το 108 έχει συμβατική αρχιτεκτονική (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω), οπότε δεν έχεις να ανησυχείς για κάτι. Πατά με σιγουριά στο δρόμο, ελίσσεται και παρκάρει εύκολα, ενώ η ανάρτηση λειτουργεί πολύ σωστά. Πολλές κλάσεις καλύτερα από εκείνη της προηγούμενης γενιάς, έτσι ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου αποτελεσματικά και χωρίς θόρυβο. Η δύναμη του 1.200άρη κινητήρα δεν προβληματίζει καθόλου το πλαίσιο, που τη διαχειρίζεται με άνεση και σταθερότητα ακόμα και στην υψηλή ταχύτητα που εύκολα αναπτύσσει. Θα μπορούσε να ακούγεται λιγότερο ο θόρυβος από τα λάστιχα, που φτάνει στ’ αυτιά σου λιγότερο φιλτραρισμένος από όσο περιμένεις.

Ο θόρυβος του μοτέρ είναι πάντα παρών στην καμπίνα, όμως αυτό είναι κάτι που οι συμμετέχοντες στην τριπλέτα έθεσαν ως προδιαγραφή, καθότι δίνει πιο νεανικό ύφος στο αυτοκίνητο.

Επαρκές
Στον προκάτοχο του 108 τα πράγματα δεν ήταν και πολύ εύκολα για μεγαλόσωμους επιβάτες, σε αυτό ωστόσο πλέον θα χωρέσεις ακόμα κι εάν είσαι πάνω από 1,90 m. Το θέμα λοιπόν δεν βρίσκεται τόσο στην καμπίνα, όπου ικανοποιεί με το ύψος και το πλάτος της, όσο στο πορτμπαγκάζ. Με μόνο 168 lt και όχι πολύ μεγάλο άνοιγμα, υπάρχουν φορές που θα σε περιορίσει. Το ίδιο και το μικρό άνοιγμα στις πίσω πόρτες που δυσκολεύουν το μπες βγες. Από την άλλη, υπάρχουν αρκετές πρακτικές θήκες που θα κάνουν τη ζωή σου εύκολη.

Η εργονομία του είναι πολύ απλή, αλλά και απαλλαγμένη από τα προβλήματα του 107, όπως ο χειρισμός του παραθύρου του συνοδηγού μόνο από ένα διακόπτη που βρισκόταν στην πόρτα του. Μόνο το τιμόνι θα ήθελες να ανεβαίνει λίγο πιο ψηλά.

Το 108 έχει κάνει άλματα και στο κομμάτι της ποιότητας της καμπίνας. Τόσο τα πλαστικά καθαυτά όσο και η συναρμογή με το φινίρισμά τους, είναι σοβαρά βελτιωμένα. Το θέμα είναι ότι έχει βελτιωθεί και ο ανταγωνισμός, από τον οποίο η απόσταση ακόμα υφίσταται.

Το Peugeot 108 στην έκδοση Active προσφέρει ένα απόλυτα ικανοποιητικό πακέτο εξοπλισμού άνεσης, με σημαντικότερο στοιχείο το σύστημα πολυμέσων που ενσωματώνει τη θύρα USB και σύστημα Bluetooth. Τα φώτα ημέρα LED, ο υπολογιστής ταξιδιού και ο περιοριστής ταχύτητες (που όμως δεν είναι και cruise control) είναι τα στοιχεία που ολοκληρώνουν την εικόνα του.

Αντίλαλος από το παρελθόν
Με τιμή που ξεκινά από τα 11.270 ευρώ, στην έκδοση Active που δοκιμάζουμε το 108 με το δυνατό 1.200άρη κινητήρα είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση στο χώρο των μικρών αυτοκινήτων. Προσωπικά το βρήκα το πιο ευχάριστο σε όλη την κατηγορία, με νεύρο και δύναμη που αντηχεί κάτι από το πρώτο 1.300άρι 106 Rallye. Κάθε φορά που πατάς το γκάζι, η ανταπόκριση των 82 ίππων και ο τρόπος που ελίσσεται σου δημιουργεί ένα χαμόγελο συχνά πολύτιμο. Δεν καίει υπερβολικά και δεν πληρώνει τέλη, ενώ πλέον η καμπίνα του μικρού Peugeot μπορεί να υποστηρίξει τις βασικές μεταφορικές ανάγκες.

Τι λέει το DRIVE
To 1200άρι 108 είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση μικρού αυτοκινήτου πόλης. Ουσιαστικά σε αναγκάζει να παραβλέπεις το χαρακτήρα του (και τα όποια μειονεκτήματά του) και να επικεντρώνεσαι στο πόσο σβέλτο και γεμάτο νεύρο είναι και πόση οδηγική ευχαρίστηση εκπορεύεται από αυτό.
Τιμή Από €11.270 με απόσυρση (Active)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 2 ΕΕΚ 12v, ψεκασμός, 82 PS/5.750rpm 11,8kgm/ 2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5”
0-120 km/h 16,5”
0-140 km/h 24,3”
0-400 m 18,1” @  125,3 km/h
0-1.000 m  33,3” @ 154,1 km/h
30-50 km/h (3η) 4,2”
50-80 km/h (3η) 5,7”
80-110 km/h (4η) 8,6”
110-140 km/h (5η) 18,7”
100-0 km/h 42 m
Κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2  99 g/km
Διαστάσεις 3.475 mm x 1.615 mm x 1.460 mm
Βάρος 900 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube