Το μικρό crossover της Opel έχει αποκτήσει εδώ και μερικούς μήνες τον καινούργιο αλουμινένιο πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων με απόδοση 136 ίππων που αντικατέστησε τον παρωχημένο 1.7 με το μικρότερο φάσμα απόδοσης, τη μεγαλύτερη κατανάλωση και τη χειρότερη ποιότητα λειτουργίας.
Πρόσφατα μάλιστα απέκτησε και έκδοση με 110 ίππους, αλλά στη δοκιμή μας οδηγούμε τη δυνατή έκδοση που συνδυάζεται μάλιστα και με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, με κόστος 1.800 ευρώ επιπλέον. Το αυτόματο κιβώτιο διακρίνεται για τις ομαλές αλλά όχι ιδιαίτερα γρήγορες αλλαγές σχέσεων, ενώ διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία που βελτιώνει ελαφρώς την ταχύτητα αλλαγών, αλλά η τοποθέτηση του πλήκτρου για αλλαγές στην κορυφή του λεβιέ δεν είναι η ενδεδειγμένη.
Οι επιδόσεις που παρέχει ο συγκεκριμένος συνδυασμός στο Mokka είναι καλές, αν και λίγο υποδεέστερες σε σχέση με τις αντίστοιχες του χειροκινήτου. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση απαιτούνται 10,9” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h. Οι ρεπρίζ είναι και αυτές ανταγωνιστικές, όπως και τα φρένα που το ακινητοποιούν από τα 100 km/h σε 39,9 m.
Στον τομέα της κατανάλωσης, η αυτόματη έκδοση καταναλώνει περισσότερο πετρέλαιο σε σχέση με αυτή με το χειροκίνητο κιβώτιο, 6,9 lt/100 km αντί για 6,4, ενώ χρεώνεται και με λίγο ακριβότερα τέλη κυκλοφορίας. Κι αυτό όμως μπορεί να εισέρχεται καθημερινά στον Πράσινο Δακτύλιο (129 g/km CO2).
Στο δρόμο, η αυτόματη έκδοση δεν διαφέρει καθόλου από τη χειροκίνητη και χαρίζει έναν αγχολυτικό χαρακτήρα. Όπως έχουμε μάλιστα γράψει και παλαιότερα, ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του Mokka, που δεν είναι φτιαγμένο για να καβαλάει κατσάβραχα, αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο με το αυτόματο σασμάν. Η ρύθμιση της ανάρτησης συνδυάζει σε μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα, και παρά τους μεγάλους τροχούς δεν θα δυσανασχετήσει ποτέ.
Η καμπίνα αποτελείται από καλής ποιότητας υλικά και η θέση οδήγησης θα βολέψει τους πάντες, αλλά οι χοντρές πίσω κολόνες δυσχεραίνουν την περιμετρική ορατότητα και τα πολλά πλήκτρα στην κεντρική κονσόλα την εργονομία. Το σύστημα πολυμέσων IntelliLink είναι πλούσιο σε λειτουργίες, γρήγορο και με καλά γραφικά, και θα συνδεθεί με όλες τις «έξυπνες» συσκευές. Οι χώροι θα βολέψουν τέσσερις ενηλίκους και ο χώρος αποσκευών των 356 λίτρων θα χωρέσει τις αποσκευές τους.
Καλός είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει το Mokka από τη βασική κιόλας έκδοση, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο για αυτόν που ψάχνει ένα αυτόματο μοντέλο στην κατηγορία, αν και η τιμή του δεν μπορεί να θεωρηθεί και η πιο προσιτή.
Τι λέει το DRIVE
Το αυτόματο κιβώτιο αναβαθμίζει κι άλλο τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του Mokka, ευνοώντας ακόμα πιο πολύ την άνεση.
Τιμή από € 25.400 (€ 23.470 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο, 136 PS/3.500-4.000 rpm, 32,6 kgm/2.000-2.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-400 m 17,6” @ 126,2 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 158,5 km/h
50-80 km/h (με kickdown) 3,7”
50-110 km/h (με kickdown) 9,9”
80-110 km/h (με kickdown) 6,4”
110-140 km/h (με kickdown) 9,0”
Φρένα 100-0 km/h 39,9 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 g/km
Διαστάσεις 4.278 x 1.777 x 1.658 mm
Βάρος 1.460 kg
Μετρήσεις DRIVE