Η Ελλάδα δεν είναι μια χώρα όπου χιονίζει συχνά. Και το επαρχιακό της οδικό δίκτυο είναι κατά μεγάλο ποσοστό ασφαλτοστρωμένο. Η απλή λογική λοιπόν λέει ότι η τετρακίνηση δεν είναι απαραίτητη. Θέλεις το λίγο πιο macho στιλ ενός crossover;
Μπορείς να το έχεις και με μπροστινή κίνηση. Κερδίζοντας μάλιστα λεφτά, τόσο από την τιμή αγοράς όσο κι από τη χαμηλότερη κατανάλωση.
Αυτό είναι το σκεπτικό πίσω από το προσθιοκίνητο Opel Mokka. Είναι σε όλα ίδιο με το αντίστοιχο τετρακίνητο, έχοντας ακόμα και το σύστημα DCS για τον έλεγχο της ταχύτητας στις απότομες κατηφόρες. Το μόνο που δεν έχει είναι το σύστημα τετρακίνησης. Γι’ αυτό όμως είναι 70 κιλά ελαφρύτερο και –κυρίως– 2.400 ευρώ φθηνότερο.
Αρκετά σπιρτόζο
Η διαφορά στο βάρος φαίνεται στις επιταχύνσεις από στάση, όπου το προσθιοκίνητο Mokka FWD είναι 0,6” ταχύτερο από το τετρακίνητο Mokka AWD στο 0-100 km/h (9,7” αντί 10,3”) και άλλο τόσο στο χιλιόμετρο από στάση (31,1” αντί 31,7”). Στις ρεπρίζ εν κινήσει όμως το AWD είναι περιέργως πιο γρήγορο αν επιταχύνεις από χαμηλές στροφές, με 3,6” αντί 3,8” στα 30-50 km/h με 3η και 8,4” αντί 10,2” στα 50-80 με 5η. Στις μεσαίες και ψηλές στροφές όμως –δηλ. στα προσπεράσματα– το FWD αναμενόμενα περνά μπροστά, με 4,6” αντί 4,9” στα 80-110 με 3η και 7,9” αντί 8,7” στα 110-140 με 4η.
Σε σχέση με τα ανταγωνιστικά προσθιοκίνητα crossover, το Mokka FWD είναι παντού πιο γρήγορο από το (ατμοσφαιρικό) Nissan Juke1.6, και λίγο πιο γρήγορο από το (τούρμπο) Skoda Yeti 1.4 TSI στην επιτάχυνση από στάση, αλλά σαφώς πιο αργό στις ρεπρίζ.
Αν και τα 70 kg της διαφοράς από το Mokka AWD δεν φαίνονται καθαρά στις ρεπρίζ, φαίνονται ωστόσο στην κατανάλωση, που είναι κάπου 0,5-0,8 lt/100 km χαμηλότερη. Τα 8,3 lt/100 km που κάψαμε κατά μέσο όρο στη δοκιμή μας είναι μια τιμή λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο του ανταγωνισμού.
Ενδιαφέρουσα εναλλακτική
Στην καθημερινή οδήγηση, το Mokka είναι αρκετά ευχάριστο, με ελαφρύ τιμόνι και καλή απόκριση στο γκάζι. Ο κινητήρας δεν έχει πολλή δύναμη χαμηλά, κάτω από τις 2.000 rpm, πράγμα που φαίνεται κυρίως με τις μεγαλύτερες σχέσεις. Έχει όμως ροπή στις μεσαίες στροφές και μπορείς να κινηθείς σβέλτα όποτε το θελήσεις. Μόνο που ο λεβιές του κιβωτίου είναι κάπως ασαφής, κυρίως στην επιλογή της 3ης και της 5ης.
Η σφιχτή ανάρτηση και οι μεγάλοι 18άρηδες τροχοί με τα φαρδιά λάστιχα 215/55 δίνουν πολύ καλή πρόσφυση και οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Από την άλλη δεν ευνοούν την άνεση, αν και το αυτοκίνητο έχει μια συμπαγή αίσθηση και δεν γίνεται κουραστικό, ιδίως στο ταξίδι. Η ανάρτηση, τα λάστιχα και το χαμηλό εμπρός σπόιλερ περιορίζουν και τις δυνατότητες εκτός ασφάλτου, πράγμα που πάντως έχει μεγαλύτερη σημασία στην τετρακίνητη έκδοση.
Αυτό που μετράει περισσότερο εδώ είναι η ευρύχωρη, αρκετά καλοφτιαγμένη και πρακτική καμπίνα – αν και το πορτμπαγκάζ δεν είναι μεγάλο και η ορατότητα δεν είναι τόσο καλή, ιδίως λοξά και πίσω.
Γενικά πάντως, το προσθιοκίνητο Opel Mokka αποτελεί μια αξιοπρόσεκτη εναλλακτική λύση για ένα συμβατικό μικρομεσαίο και η καλή σχέση τιμής/εξοπλισμού του το κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρον για τον υποψήφιο αγοραστή.
Τι λέει το DRIVE
Για όποιον δεν κάνει χειμερινά σπορ ή δεν ζει σε ορεινή περιοχή, το προσθιοκίνητο Mokka είναι πιο συμφέρον από το τετρακίνητο. Είναι φθηνότερο, καίει λίγο λιγότερο κι έχει την ίδια καλή οδική συμπεριφορά, την ίδια πρακτικότητα και τον ίδιο ξεχωριστό χαρακτήρα που το καθιστά μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση για ένα συμβατικό μικρομεσαίο χάτσμπακ.
Τιμή από € 17.500 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/4.900-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.850-4.900 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 26,9”
0-400 m 16,9”
0-1.000 m 31,1”
50-80 km/h (με 3η) 3,8”
80-110 km/h (με 4η) 6,7”
110-140 km/h (με 5η) 7,9”
110-140 km/h (με 6η) 18,5”
Φρένα 100-0 km/h σε 38,8 m
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Μέση κατανάλωση 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 gr/km
Διαστάσεις 4.278 x 1.777 x 1.658 mm
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις DRIVE