Test drive: Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 136 PS

Test drive: Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 136 PS

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 136 ίππους αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το χαρακτήρα του νέου Insignia Grand Sport.

Η αντικατάσταση ενός πετυχημένου εμπορικά μοντέλου με ένα καινούργιο ποτέ δεν είναι εύκολη υπόθεση για μια αυτοκινητοβιομηχανία. Ειδικά μάλιστα στην περίπτωση του Insignia που, πέρα από το νέο όνομα που εισήγαγε το 2009, έριξε και μαύρη πέτρα πίσω του στο σχεδιαστικό τομέα, με στόχο να κόψει κάθε δεσμό με το παρελθόν, αναδεικνύοντας το νέο πρόσωπο της Opel.

Η επιλογή αυτή δικαίωσε τους ανθρώπους της γερμανικής φίρμας, καθώς η πρώτη γενιά του Insignia κατάφερε να πουλήσει περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα, έχοντας παράλληλα κατακτήσει και τον τίτλο «Car Of The Year» για το 2009.

Έτσι λοιπόν, η νέα, δεύτερη γενιά του μοντέλου προχώρησε την αρχική ιδέα μερικά βήματα παραπέρα και πρόσθεσε παράλληλα την ονομασία Grand Sport στο διακριτικό τίτλο του μοντέλου. Με έντονες σχεδιαστικές αναφορές, ειδικά στο εμπρός μέρος, από το πρωτότυπο Monza, η εμφάνιση του νέου Insignia Grand Sport είναι τόσο δυναμική που βοηθά στο να ξεχωρίζει ανάμεσα στα μοντέλα της κατηγορίας.

Το μήκος έφτασε πλέον τα 4,9 m (από 4,84) και το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 9,2 πόντους (στα 2,83 m) σε σχέση με του απερχόμενου Insignia, δίνοντας έτσι μια πιο επιβλητική εμφάνιση. Ελαφρά αύξηση είχαμε και στα μετατρόχια με 1,1 πόντο ενώ κόντυναν και οι πρόβολοι. Επιπλέον, η οροφή χαμήλωσε τρεις πόντους, εισφέροντας στην επίτευξη συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,26, τιμή κορυφαία για την κατηγορία. Στο εμπρός μέρος, η επανασχεδιασμένη γρίλια της μάσκας είναι τοποθετημένη χαμηλότερα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Δίπλα της βρίσκονται πλέον τα νέα φανάρια IntelliLux LED που δίνουν ακόμα πιο σύγχρονη εικόνα στο αυτοκίνητο, ενώ LED είναι και τα πίσω φαρδιά φώτα.

Παρά το γεγονός ότι μεγάλωσε αρκετά σε διαστάσεις, οι μηχανικοί της Opel κατάφεραν να μειώσουν το συνολικό βάρος του μοντέλου, που στην περίπτωση του 1.6 CDTi με τους 136 ίππους που δοκιμάζουμε έφτασε τα 1.480 kg, 130 kg λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο. Το γεγονός αυτό έχει μόνο θετικό αντίκτυπο, καθώς το νέο Insignia παρουσιάζεται βελτιωμένο τόσο σε επιδόσεις όσο και σε οδικά χαρακτηριστικά.

Ο τελευταίος των GMκανών
Το αυτοκίνητο δοκιμής εφοδιάζεται με τον ισχυρό 4κύλινδρο 1.6 CDTi που αποδίδει 136 ίππους (υπάρχει και έκδοση με 110 ίππους) και 32,6 kgm ροπή. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με το λεβιέ να έχει λογικές διαδρομές και θετικό κούμπωμα στην πλειονότητα των περιστάσεων. Οι επιδόσεις που χαρίζει στη ναυαρχίδα της Opel είναι κορυφαίες. Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h χρειάζεται ακριβώς 10,0” και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 211 km/h. Το ίδιο κορυφαίο πρόσωπο παρουσιάζει και σε όλες τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όντας εμπρός από όλο τον ανταγωνισμό. Για παράδειγμα, η μέτρηση 60 – 160 km/h ολοκληρώνεται σε 22,6”, την στιγμή που οι αντίπαλοι (Ford Mondeo 1.5 TDCi, Skoda Superb 1.6 TDI, Toyota Avensis 1.6 D-4D και VW Passat 1.6 TDI) χρειάζονται για την ίδια μέτρηση από 24,8” (Skoda) έως 30,1” (Ford).

Τα φρένα από την άλλη δεν κατάφεραν να διακριθούν σε παρόμοιο βαθμό με τις επιδόσεις, με την ακινητοποίηση από τα 100 m να απαιτεί 39,7 m. Ο ανταγωνισμός πετυχαίνει καλύτερα νούμερα, αλλά όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, τα φρένα του Insignia δεν δείχνουν να χάνουν τη δύναμή τους, παρουσιάζοντας ομοιογένεια και προοδευτικότητα.

Στον τομέα της κατανάλωσης, το Insignia 1.6 CDTi 136 PS δεν κατάφερε να ξεχωρίσει έναντι του ανταγωνισμού, με τα 7,1 lt/100 km όμως να θεωρούνται λογική τιμή για τις επιδόσεις που προσφέρει.

Οδηγώντας το νέο Insignia σε αστικό περιβάλλον αντιλαμβάνεσαι αμέσως το μέγεθος του, στοιχείο που απαιτεί μερικά χιλιόμετρα για να συνηθίσεις. Σε αυτό το περιβάλλον, η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης με τα γόνατα McPherson και το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες, με μόνη παραφωνία την ηχητική διαμαρτυρία όταν είναι έντονες. Όσο ανεβαίνει όμως η ταχύτητα, λειτουργεί όλο και καλύτερα, παρέχοντας έλεγχο και σιγουριά σε όλες τις συνθήκες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo 165 PS

Στον ανοιχτό δρόμο βρίσκεται στο στοιχείο του, καταπίνοντας με ευκολία τις αποστάσεις και προσφέροντας ένα ήσυχο περιβάλλον για τους επιβάτες. Εκεί που έχει βελτιωθεί αρκετά σε σχέση με τον πρόγονό του είναι στην περιφέρεια. Το μειωμένο βάρος και η καλά ρυθμισμένη ανάρτηση χαρίζουν έλεγχο υψηλού επιπέδου που, ακόμα και στο όριο, δεν πρόκειται να τρομάξει τον οδηγό του. Σαφώς, η δύναμη που φτάνει στους εμπρός τροχούς μπορεί να το υποστρέψει με ευκολία, αλλά εάν δεν ανέβεις πάνω στο γκάζι μέσα στη στροφή θα αντιληφθείς ότι στρίβει κουβαλώντας αρκετά χιλιόμετρα. Σε περίπτωση δε που απενεργοποιήσεις του ESP, μπορείς να βάλεις στο παιχνίδι και την ουρά, χωρίς κόπο και δράματα. Σε αυτές τις συνθήκες το τιμόνι προσφέρει αμεσότητα και ακρίβεια, ομοιογένεια στο μεταβαλλόμενο βάρος του, αλλά όχι ιδιαίτερη πληροφόρηση.

First Class
Η μεγαλύτερη καμπίνα με το μεταξόνιο των 2,83 m χαρίζουν πολύ καλούς χώρους για τέσσερις ενηλίκους, ακόμα και εάν είναι ψηλοί, με τον πέμπτο όμως να αντιμετωπίζει πρόβλημα χώρου για το κεφάλι, λόγω της κλίσης της οροφής και του ανυψωμένου εδράνου. Το πορτμπαγκάζ με τη σειρά του έχει την πολύ καλή χωρητικότητα των 490 λίτρων, διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος δημιουργείται σχεδόν επίπεδος χώρος.

Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη χαμηλότερα και τα εργονομικά μελετημένα καθίσματα προσφέρουν άνεση και μπόλικη πλευρική στήριξη. Βελτιωμένη είναι και η εργονομία, με όλα τα πλήκτρα να βρίσκονται εκεί που πρέπει, έχοντας παράλληλα και σεβαστό μέγεθος.

Τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα είναι πολύ καλής ποιότητας, με το ταμπλό να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και τα σκληρά πλαστικά που ντύνουν τα χαμηλά τμήματα της καμπίνας. Εκεί που θα έπρεπε να δοθεί λίγη παραπάνω προσοχή είναι στην συναρμογή, που κρίνεται ως καλή.

Το Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 136 PS προσφέρεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, με την ιδιαίτερα πλούσια Innovation του αυτοκίνητου δοκιμής να κοστίζει €33.500 (€31.500 η Edition). Σαφώς, η τιμή είναι αρκετά ανεβασμένη για την κατηγορία και πλησιάζει σε χωράφια premium κατασκευαστών, αλλά ο εξοπλισμός που διαθέτει δεν θα τον συναντήσετε αλλού και σε αυτά τα λεφτά. Επιπλέον, όπως συμβαίνει και με όλα τα Opel, έτσι και αυτό συνοδεύεται από 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.

Τι λέει το DRIVE
Τα σύγχρονα χαρακτηριστικά του Insignia δεύτερης γενιάς το κάνουν να δείχνει πιο ώριμο και ολοκληρωμένο από ποτέ, όντας ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας. Αυτό όμως ανέβασε αρκετά και την τιμή.
Τιμή Από €31.500 (από €33.500 το αυτόματο)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 136 PS/3.500-4.000 rpm, 32,6 kgm/2.000-2.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
0-160 km/h 27,1”
0-400 m 17,2” @ 132,4 km/h
0-1.000 m 31,3” @ 168,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,3”
50-80 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 5,3”
110-140 km/h (4η) 7,2”
110-140 km/h (5η) 8,1”
110-140 km/h (6η) 10,0”
Φρένα 100-0 km/h 39,7 m
Τελική ταχύτητα 211 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 g/km
Διαστάσεις 4.897 x 1.863 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών 490 lt
Βάρος 1.480 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube