Οι εταιρείες που είχαν πολυμορφικά στην γκάμα τους την ψιλιάστηκαν νωρίς και αντέδρασαν σχετικά άμεσα. Μία από αυτές είναι και η Opel που αντικαθιστά το Meriva με το νέο Crossland X.
Η σχεδίαση του νέου Crossland X «φωνάζει» από μακριά Opel και διαθέτει αρκετά χαρακτηριστικά που θυμίζουν το μικρό niche μοντέλο Adam.
Τη βάση για το νέο μοντέλο όμως αποτελεί η πλατφόρμα του Groupe PSA που θα χρησιμοποιήσουν και τα επόμενης γενιάς Peugeot 208 και 2008. Γαλλικοί είναι και οι κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων, φέρνοντας έτσι μια νέα μέρα στην πορεία που θα ακολουθήσει αυτή η γαλλογερμανική «συμμαχία».
Πέρα λοιπόν από την εξωτερική εμφάνιση, η καμπίνα είναι και αυτή Opel και αποτελείται από καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, ενώ η συναρμογή βρίσκεται σε καλό επίπεδο. Οι χώροι που προσφέρει είναι πολύ καλοί, με τη χωροταξική μελέτη των Γερμανών να παίρνει άριστα. Θα χωρέσουν με άνεση τέσσερις ενήλικοι και το συρόμενο πίσω κάθισμα της πλούσιας έκδοσης εξοπλισμού θα φροντίσει να μοιράσει το χώρο όπως εσείς θέλετε. Έτσι, ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 410 έως 520 λίτρα, τιμή που είναι κορυφαία για την κατηγορία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 EAT6
Η έκδοση που οδηγούμε είναι η πετρελαιοκίνητη με τον 1.6 των 99 ίππων. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και οι επιδόσεις που χαρίζει στο μικρό crossover δεν βάζουν φωτιά σε καμία περίπτωση. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 13,3”, ενώ παρόμοιο πρόσωπο παρουσιάζει και στις ρεπρίζ. Σε αυτό ευθύνεται η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου με το λεβιέ με τις μεγάλες διαδρομές και τη μέτρια αίσθηση. Χωρίς το χρονόμετρο στο χέρι, το πετρελαιοκίνητο Crossland X θα διατηρήσει την ταχύτητά του στον αυτοκινητόδρομο ανεξαρτήτως κλίσης και θα κινηθεί χωρίς ξεσπάσματα στην πόλη. Τα φρένα από την άλλη καταφέρνουν να το ακινητοποιήσουν από τα 100 km/h σε 38,6 m, τιμή αρκετά καλύτερα από το μέσο όρο της κατηγορίας. Από την άλλη, η κατανάλωση των 6,9 lt/100 km είναι ψηλότερα από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Οδηγώντας το, αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι η Opel είχε κατά νου να καλύψει πολλών ειδών ανάγκες. Η εποπτική θέση οδήγησης χαρίζει καλή ορατότητα και η ανάρτηση φροντίζει να διατηρεί σε λογικό επίπεδο την κλίση της ψιλόλιγνης σιλουέτας. Σαφώς και δεν έχει φτιαχτεί για να παλεύει στις στροφές, αλλά συμπεριφέρεται κόσμια ακόμα και όταν επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Στο ταξίδι, ξεχωρίζει η καλή ποιότητα κύλισης που ενισχύεται και από την καλή ηχομόνωση.
Το ντίζελ Crossland Χ προσφέρεται σε δύο καλά εξοπλισμένα επίπεδα, με το πλούσιο του αυτοκινήτου δοκιμής να διαθέτει τα πάντα. Το κόστος της πλούσιας έκδοσης X-Clusive είναι €21.800 και κρίνεται λογική εάν αναλογιστείτε τον εξοπλισμό και τις παροχές που προσφέρονται (πέντε χρόνια εγγύηση, OnStar κ.ά.).
Τι λέει το DRIVE
Το Crossland X είναι ένα μοντέλο πασπαρτού που δίνει πολλά και έχει λογικές απαιτήσεις. Ολοκληρωμένο πακέτο.
Τιμή Από €19.900
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 99 PS/3.750 rpm, 25,9 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,3”
0-140 km/h 32,2”
0-400 m 18,7” @ 117,4 km/h
0-1.000 m 35,1” @ 143,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 12,3”
50-80 km/h (3η) 5,3”
80-110 km/h (3η) 7,2”
80-110 km/h (4η) 8,6”
110-140 km/h (4η) 13,1”
110-140 km/h (5η) 18,7”
Φρένα 100-0 km/h 38,6 m
Τελική ταχύτητα 180 km/
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO293-95 g/km
Διαστάσεις 4.212 x 1.763 x 1.605 mm
Χώρος αποσκευών 410-520 lt
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις DRIVE