Test drive: Opel Corsa OPC MY2016

Test drive: Opel Corsa OPC MY2016

Η Opel αντιλαμβάνεται το GTI ως πολεμική μηχανή, εστιασμένη στην απόδοση, έστω κι αν αυτή δεν συνδυάζεται με οδηγική απόλαυση.

Η πρόσφατη σχεδιαστική ανανέωση του Corsa, έχει δώσει στο OPC σαφώς πιο σύγχρονη και αιχμηρή όψη. Από το πλάι ωστόσο, το βασικό περίγραμμα υποδηλώνει την άμεση σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Στην ουσία δεν πρόκειται για νέο μοντέλο, αλλά για ένα «βαρύ» facelift.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό. Το νέο ταμπλό είναι πιο μοντέρνο και καλύτερα κατασκευασμένο. Το πλαστικό είναι μαλακό στο μεγαλύτερο πάνω τμήμα, η συναρμογή στιβαρή και το φινίρισμα αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Ο νέος πίνακας οργάνων είναι και η μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment 7 ιντσών εκσυγχρονίζουν τη συνολική εικόνα με τo απαραίτητο πλέον ψηφιακό στοιχείο.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος. Περιλαμβάνει έξι αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης IntelliLink, προβολείς bi-xenon, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, cruise control και μπάκετ Recaro. Τα οποία στηρίζουν μεν τέλεια το σώμα, είναι όμως ψηλά τοποθετημένα.

Η Opel είχε παρουσιάσει μια βελτιωμένη έκδοση του προηγούμενου Corsa OPC που ονόμαζε Nürburgring Edition [βλ. video Ανάβαση Δημητσάνας]. Είχε αναβαθμισμένη ανάρτηση με άλλες ρυθμίσεις και αμορτισέρ της Bilstein, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό και ισχυρότερο κινητήρα. Ό,τι περίπου διέθετε τότε η ειδική έκδοση, η Opel το έχει συμπεριλάβει εξαρχής στο πακέτο των τεχνικών προδιαγραφών του σημερινού μοντέλου. Το μηχανικό μπλοκέ της Drexler είναι μέρος του Performance Pack, το οποίο κοστίζει επιπλέον €2.400 και περιλαμβάνει επίσης τροχούς 18 ιντσών (αντί 17”), και μεγαλύτερα εμπρός φρένα της Brembo με τις 4πίστονες δαγκάνες. Τα αμορτισέρ είναι πλέον τα Koni FSD.



Οι επεμβάσεις στον κινητήρα περιλαμβάνουν ανασχεδιασμένο τούρμπο για καλύτερη απόκριση στο γκάζι, νέο ιντερκούλερ, μεγαλύτερα μπεκ και διαφορετικό πρόγραμμα. Είχαν γίνει από το προηγούμενο μοντέλο, έτσι ώστε η ιπποδύναμη να ανέβει από τους 192 ίππους στους 211 της Nürburgring Edition. Το σημερινό αυτοκίνητο έχει χάσει τέσσερις ίππους, ίσως λόγω νέας ρύθμισης του εγκεφάλου για λιγότερους ρύπους, αλλά και για να μην είναι πλέον απαραίτητη η χρήση 100άρας βενζίνης για να προκύψει η μέγιστη τιμή σε απόδοση και ροπή. Αυτή η τελευταία που ανακοινώνει το εργοστάσιο πλέον επισήμως είναι τα 28,5 kgm που αποδίδονται με overboost, όπως ακριβώς και στο Nürburgring Edition. Για το οποίο η νορμάλ τιμή ήταν 25,5 kgm.

Η ανάρτηση είναι σκληρή για την πόλη και οι αναταράξεις στην καμπίνα θα κουράσουν στην καθημερινή χρήση όποιον μη συνειδητοποιημένο. Ο κινητήρας πάντως είναι ελαστικός, με ελάχιστο lag. Και τραβά χωρίς δισταγμό, ακόμη και από τις 1.000 rpm με 3η ή και 4η στο κιβώτιο. Ενώ η αρχική εντύπωση που έχεις είναι αυτή ενός όχι και τόσο ραφιναρισμένου αυτοκινήτου, στον ανοιχτό δρόμο αποδεικνύεται καλοτάξιδο. Η κύλιση είναι σχετικά αθόρυβη και ο κινητήρας δουλεύει ήσυχα όταν κινείσαι με σταθερή ταχύτητα, χωρίς ιδιαίτερο φορτίο. Σε τέτοιες συνθήκες, η κατανάλωση διατηρείται χαμηλά, λίγο πάνω ή κάτω από τα 8 lt/100 km. Το lag έχει σχεδόν εξαλειφθεί και η δύναμη αποδίδεται γραμμικά, μέχρι τις 5.500-5.800 rpm. Από εκεί και πάνω δεν εντυπωσιάζει, αλλά συνεχίζει με όρεξη ως τον κόφτη των 6.500 rpm.

Ο λεβιές έχει σχετικά μεγάλες διαδρομές, αλλά είναι σαφώς καθορισμένες. Η στιβαρή αίσθηση της μετάδοσης σου δίνει την αυτοπεποίθηση να το χειριστείς όσο βίαια απαιτείται για να γράψεις 0-100 km/h σε «ξερό»7άρι. Ως εκεί πάει καπό καπό με το Nürburgring Edition. Στην συνέχεια όμως ο νέος αφήνει τον παλιό αρκετά πίσω. Με 16,1” στα 160 km/h το καινούριο Corsa OPC είναι 1,7” ταχύτερο. Αυτή είναι η διαφορά και στην μέτρηση 60-160 km/h με αλλαγές ταχυτήτων. Κόβει το νήμα του χιλιομέτρου σε 27,3” με 194 km/h όταν το παλιό ήθελε 0,8” επιπλέον και είχε 187,5 km/h.



Στα φρένα, το νέο αυτοκίνητο με τα Brembo έγραψε 37,8 m όταν στο Nürburgring Edition αρκούσαν 35,7 m. Θα το αποδίδαμε στα ταλαιπωρημένα ελαστικά με τα οποία μας παραδόθηκε το αυτοκίνητο, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Το πεντάλ έχει σπογγώδη αίσθηση και υποχωρεί στο δεύτερο δυνατό πάτημα. Μας άγχωσε, τόσο στην φάση των μετρήσεων όσο και στη γρήγορη οδήγηση στο βουνό. Όπου το Corsa OPC είναι στο φυσικό του περιβάλλον.

Η ανάρτηση ελέγχει τέλεια το βάρος και εκμηδενίζει την κλίση. Το μπροστινό πατά ανάλαφρα και αλλάζει κατεύθυνση ακαριαία, με μικρές κινήσεις του τιμονιού. Το οποίο είναι γρήγορο, αλλά η πληροφόρηση είναι μέτρια. Αυτό, σε συνδυασμό με την αίσθηση των φρένων δημιουργεί μια ασάφεια στην είσοδο. Χρειάζεται λίγος χρόνος για να εξοικειωθείς, έτσι ώστε να φτάσεις τελικά να αξιοποιήσεις το πολύ υψηλό όριο της πρόσφυσης που εξασφαλίζουν τα 18άρια Michelin.

Το μοτέρ έχει καλή απόκριση στο «πάτα», όμως το μοτέρ αργεί κάπως να ξεφουσκώσει στο «άσε». Στις αργές στροφές δεν μπορείς, αλλά και δεν χρειάζεται να τηλεγραφείς με το γκάζι. Περιμένεις ως την κορυφή, πατάς κι έφυγες. Το μπλοκέ βάζει αποτελεσματικά τη δύναμη κάτω. Χρειάζεται μόνο να είσαι ψυλλιασμένος ότι ίσως να σου τραβήξει λίγο το τιμόνι από τα χέρια.

Στις γρήγορες καμπές και πάλι το διαφορικό είναι ο καταλύτης της οδικής συμπεριφοράς. Σε βοηθά να στρίβεις με το γκάζι. Όσο πατάς τόσο καλύτερα «ακούει» στο τιμόνι. Τραβά τη μούρη μέσα, προκαλώντας έτσι μια μικρή αποσταθεροποίηση της ουράς, όσο ακριβώς χρειάζεται για να αντισταθμίσει την όποια τάση υποστροφής.

Η μετατόπιση της ουράς όμως είναι απότομη. Σαν να αναπηδά από μια θέση σε μια άλλη. Και το τιμόνι αλλάζει αίσθηση μέσα στη στροφή. Από μια γωνία και πάνω, η αντίσταση που νιώθεις μειώνεται απότομα τη στιγμή που λειτουργεί το μπλοκέ. Αυτά σε συνδυασμό με τη μέτρια πληροφόρηση και την αγχωτική αίσθηση των φρένων βάζουν ορισμένα ερωτηματικά για το Corsa OPC. Είναι αποτελεσματικό, χωρίς αμφιβολία. Αλλά όχι απαραιτήτως το πιο απολαυστικό.

Τι λέει το DRIVE
Ένα GTI της παλιάς σχολής, τόσο παλιάς όσο το προ 5ετίας Nürburgring Edition. Φτιαγμένο με το καλύτερο hardware, είναι αναμφίβολα αποτελεσματικό, αλλά όχι απαραίτητα το πιο απολαυστικό οδηγικά
Τιμή € 21.070 με απόσυρση
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 207 PS/5.800 rpm, 25,5 kgm (28,5 kgm με overboost)/1.900 – 5.800 rpm, χειροκίνητο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,0”
0-160 km/h 16,1”
0-400 m 15,0” @ 155 km/h
0-1.000 m 27,3” @ 194 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 5,1”
50-80 km/h (3η) 2,6”
80-110 km/h (3η) 3,0”
80-110 km/h (4η) 4,0”
110-140 km/h (4η) 4,6”
110-140 km/h (5η) 5,9”
110-140 km/h (6η) 8,1”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 9,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 174 g/km
Διαστάσεις 4.036 x 1.736 x 1.479 mm
Βάρος 1.240 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube