Το τελευταίο, έχει χάσει την τετραγωνισμένη σχεδίαση, το ιδιαίτερό του χαρακτηριστικό που το έκανε να ξεχωρίζει και να τονίζει τη συγγένεια με το πιο σκληροτράχηλο παρελθόν.
Πλέον το βάρος δίνεται περισσότερο στην αποδοτική αεροδυναμική σχεδίαση και στις εντυπωσιακές καμπύλες.
Οι εξωτερικές του διαστάσεις δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητες και το λόγο τον καταλαβαίνεις αμέσως μόλις μπεις στην καμπίνα. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι άριστοι για την κατηγορία του, τόσο στις δυο εμπρός θέσεις όσο και στις δυο πίσω σειρές καθισμάτων. Όσοι επιλέξουν την 7θέσια διαρρύθμιση χάνουν περίπου 105 lt από τη μέγιστη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, που στην 5θέσια εκδόσεις φτάνει στα 550 lt.
Τα υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, στις επενδύσεις στις πόρτες, στα χειριστήρια και στο μεγαλύτερο κομμάτι της κονσόλας δείχνουν ποιοτικά και καλά στερεωμένα. Σημαντικές εργονομικές ατέλειες δεν θα βρεις, ενώ υπάρχει μπόλικος αποθηκευτικός χώρος για μικρά αντικείμενα, στις πόρτες και στο υποβραχιόνιο. Θετικό βαθμό παίρνει και για την έξυπνη ιδέα της ψυχόμενης ποτηροθήκης.
Στα πλεονεκτήματα είναι και η πολύ καλή ορατότητα του οδηγού που ενισχύεται τεχνητά από ένα δίκτυο συστημάτων υποβοήθησης. Με τρεις λέξεις, λέγεται Nissan Safety Shield και έχει τη δυνατότητα να προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα στις τυφλές γωνίες, να φρενάρει σε περίπτωση εμποδίου εμπρός, να αναγνωρίζει κινούμενα αντικείμενα, να αναγνωρίζει τις ενδείξεις των ορίων ταχυτήτων και να χαμηλώνει αυτόματα τη μεγάλη σκάλα των προβολέων. Το Park Assist σε συνδυασμό με την πανοραμική κάμερα Around View Monitor, για όσους τρομάζουν με τα αυτοκίνητα μεγάλων διαστάσεων, κάνουν το παρκάρισμα μια απλή διαδικασία.
Μόνο 1.600άρι
Παρότι η τελευταία γενιά του X-Trail συνδυάζεται με περισσότερους κινητήρες, στην ελληνική αγορά θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με τον 1.6 dCi. Αν και πολλές φορές έχουμε θαυμάσει τις ικανότητές του και το νεύρο που έχει από τις χαμηλές στροφές, στο καινούργιο X-Trail τα βρίσκει πιο σκούρα. Στις μετρήσεις επιδόσεων περιμέναμε κάτι καλύτερο, όμως τα 1.630 kg θέτουν το άνω όριο.
Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, που μας δείχνουν την ικανότητά του στο προσπέρασμα, τα πράγματα είναι ελαφρώς καλύτερα, αρκεί να είσαι μέσα στο «ζωντανό» εύρος στροφών. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει ελαφρώς πιο κοντή κλιμάκωση από το μικρότερο Qashqai, όμως αυτό δεν αρκεί για να το ακολουθήσει από κοντά στις επιδόσεις. Ελαφρώς καλύτερη είναι η εικόνα στις μετρήσεις φρένων: Το X-Trail παρά το μεγάλο βάρος και τη μαλακή ανάρτηση σταματά από τα 100 km/h σε 40,2 m, κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας του.
Σε επίπεδο άνεσης, η λειτουργία της ανάρτησης είναι υποδειγματική, με ελάχιστες λακκούβες να γίνονται αισθητές στην καμπίνα. Άμεση επίπτωση είναι η αποκομμένη αίσθηση και οι συχνές επεμβάσεις των ηλεκτρονικών, αν το πιέσεις.
Συνολικά, το νέο X-Trail έχει προοδεύσει πολύ, έχει καλύψει το μεγαλύτερο κομμάτι της ποιοτικής διαφοράς με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό και προσφέρει εξαιρετικό εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης. Η βασική τιμή είναι δεν είναι απαγορευτική, ενώ ήδη από την έκδοση Acenta βρίσκουμε και το σύστημα Safety Shield.
Τι λέει το DRIVE
Ο βασικός διαθέσιμος κινητήρας σε αρκετές στιγμές δείχνει πως έχει βρει το όριό του. Πέρα από τις μέτριες επιδόσεις το X-Trail θα ικανοποιήσει απόλυτα μια μεγάλη οικογένεια
Τιμή από €26.960
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/ 4.000 rpm, 32,6 kgm/ 1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-120 km/h 17,0”
0-140 km/h 24,1”
0-400 m 18,1” @ 123,9 km/h
0-1.000 m 33,3” @ 155,6 km/h
50-80 km/h με 3η 4,1”
80-110 km/h με 4η 6,3”
110-140 km/h με 5η 10,4”
110-140 km/h με 6η 13,0”
100-0 km/h 40,2 m
Τελική ταχύτητα 186 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 136 g/km
Διαστάσεις 4.643 x 1.820 x 1.695
Βάρος 1.630 kg
Μετρήσεις Drive