Το Nissan Qashqai, ο βασιλιάς της κατηγορίας των crossover σε επίπεδο πωλήσεων, ανανεώθηκε πρόσφατα, για αποκτήσει τα εφόδια που θα του επιτρέψουν να διατηρήσει το στέμμα του.
Η Nissan εφοδίασε το Qashqai με μια μεγαλύτερη εμπρός μάσκα και διαφορετικούς προφυλακτήρες, στοιχεία που το φρεσκάρουν, χωρίς να το αλλάζουν. Στο εσωτερικό, πιο εμφανής αλλαγή είναι το νέο τιμόνι, με επίπεδο κάτω μέρος και πολύ ποιοτικά πλήκτρα. Η απτή ποιότητα σε κάποια σημεία έχει βελτιωθεί, χωρίς να έχουν γίνει άλματα. Η πρακτικότητα της καμπίνας παραμένει στο γνωστό, υψηλό επίπεδο, με δύο τεράστιες ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα και αρκετό χώρο στο ντουλαπάκι του συνοδηγού και κάτω από το υποβραχιόνιο.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αυτοί που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Όσοι κάθονται πίσω θα πρέπει να είναι αρκετά ψηλοί για να παραπονεθούν για τον διαθέσιμο χώρο. Το πορτ-μπαγκάζ δεν ξεχωρίζει με τη χωρητικότητα των 430 lt, το κάνει όμως χάρη στα δύο τμήματα του διπλού πατώματος, με τα οποία μπορεί να διαμορφωθεί ένα πρακτικό χώρισμα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Kadjar 1.2 TCe 130
Ο βασικός κινητήρας βενζίνης του Qashqai είναι ο γνωστός 4κύλινδρος του ομίλου Renault-Nissan, με κυβισμό 1.200 cc, τούρμπο και άμεσο ψεκασμό. Παρότι σε μοντέλα της Renault τον συναντάμε με 130 ίππους, εδώ μένει στους 115 PS. Επιπλέον, σε αντίθεση με τα 19,4 kgm που αποδίδει στη χειροκίνητη έκδοση, όταν συνδυάζεται με κιβώτιο CVT η μέγιστη ροπή του περιορίζεται μόλις στα 16,8 kgm. Για λόγους αντοχής του κιβωτίου, υποθέτουμε.
Το οποίο κιβώτιο είναι μια ευχάριστη έκπληξη, για το είδος του. Το ανυπόμονο πάτημα του γκαζιού δεν στέλνει τις στροφές «στο Θεό». Ειδικά στο Eco, αλλά όχι μόνο, η σχέση μετάδοσης παραμένει μακριά, και η επιτάχυνση έρχεται χάρη στη ροπή του κινητήρα. Ο οποίος δουλεύει ήσυχα και ραφιναρισμένα, συμβάλλοντας στον αγχολυτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όταν πατήσεις τέρμα (kickdown), το CVT προσομοιώνει τη λειτουργία ενός συμβατικού κιβωτίου, αλλάζοντας μεταξύ εικονικών σχέσεων, οπότε δεν ταλαιπωρείσαι από το βουητό. Το ίδιο ισχύει και στη χειροκίνητη λειτουργία, όπου μπορείς να επιταχύνεις με φουλ ισχύ, χωρίς η σχέση μετάδοσης να κονταίνει.
Στην εκκίνηση, το κιβώτιο πατινάρει λιγότερο απ’ ό,τι περιμένεις, γράφοντας 0-100 km/h σε 11,9", όταν το χειροκίνητο Qashqai έχει μετρηθεί στα 11,1". Στις ρεπρίζ όμως η διαφορά μεγαλώνει, κάνοντας σαφές ότι όποιος δίνει βάρος στις επιδόσεις, είναι καλύτερα να προτιμήσει το χειροκίνητο. Για τις μετρήσεις 80-110 και 110-140 km/h το CVT χρειάζεται 6,4" και 12,0", με το χειροκίνητο στα 5,7" και 9,4", αντίστοιχα, με 3η. Παράλληλα, η μεγαλύτερη πίεση του κινητήρα για να κινηθείς αντίστοιχα σβέλτα, συνεπάγεται αυξημένη κατανάλωση, η οποία έφτασε τα 9,2 lt/100 km, δηλαδή περίπου μισό λίτρο παραπάνω από το χειροκίνητο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Opel Grandland X 1.2 Turbo Auto
Με την ανανέωση, το Qashqai απέκτησε πιο μαλακά ελατήρια και παχύτερες αντιστρεπτικές, λύση που δουλεύει εξαιρετικά σε δρόμους της περιφέρειας και στον αυτοκινητόδρομο. Σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ηχομόνωση, το ταξίδι είναι σχεδόν αγχολυτικό. Όμως στην πόλη, δεν αποσβένονται όλες οι ανωμαλίες όσο αποτελεσματικά θα περίμενες. Υπό πίεση, παρότι η κλίση είναι λογική, σου θυμίζει ότι δεν πρόκειται για μοντέλο με σπορ χαρακτήρα, ειδικά όταν εφοδιάζεται με κιβώτιο CVT. Πατώντας το γκάζι μέσα σε στροφή δεν συμβαίνει σχεδόν τίποτα. Πρέπει να είσαι στην έξοδο, με σχεδόν ευθυγραμμισμένο τιμόνι, για να φτάσει δύναμη στους τροχούς.
Στην έκδοση Acenta της δοκιμής, το Qashqai προσφέρει ένα ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού σε λογική τιμή (€22.490), με σημαντικότερες ελλείψεις την απουσία αισθητήρων παρκαρίσματος ή κάμερας οπισθοπορείας, αλλά και ενός σύγχρονου infotainment με οθόνη αφής. Αυτά υπάρχουν στην N-Connecta των €25.790, ενώ για όσους μπορούν να ζήσουν με λιγότερα, η γκάμα ξεκινάει από τα €21.390 της έκδοσης Energy. Το κορυφαίο value for money του Qashqai διατηρείται και στην περίπτωση του CVT. Όμως με τη διαφορά από τις αντίστοιχες χειροκίνητες εκδόσεις να φτάνει μέχρι τα €3.000, είναισαφές ότι απευθύνεται σε όσους βάζουν την ευκολία χρήσης αρκετά ψηλότερα από τις επιδόσεις.
Τι λέει το DRIVE
Με το CVT το Qashqai γίνεται πιο εύχρηστο και πιο ευκολοδήγητο, όμως η επίδρασή του στις επιδόσεις και την οικονομία δεν είναι αμελητέα.
Τιμή από €21.390
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμό, τούρμπο, 115 PS/5.200 rpm, 16,8 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9”
0-400 m 18,4” @ 123,1 km/h
0-1.000 m 33,9” @ 151,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,1”
50-80 km/h 3,9”
80-110 km/h 6,4”
110-140 km/h 12,0”
Φρένα 100-0 km/h 39,6 m
Τελική ταχύτητα 173 km/h
Μέση κατανάλωση 9,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 g/km
Διαστάσεις 4.394 x 1.806 x 1.590 mm
Χώρος αποσκευών 430 lt
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία