Όσο να ’ναι, σε πιάνει ένα δέος μόλις συνειδητοποιήσεις πως το νέο Nissan Navara κρύβει πίσω του 80 χρόνια ιστορίας.
Ίσως με άλλες προτεραιότητες ή υπό διαφορετική σημαία, πάντως η διαδρομή των pick-up στην ιστορία είναι πιο πλούσια από το αναμενόμενο. Σε αντίθεση με τη συνηθισμένη τακτική, το NP300 δεν αντιγράφει τα κύρια σχεδιαστικά χαρακτηριστικά των ευρωπαϊκών SUV της Nissan.
Θεμελιώνει ακόμα πιο γερά τα επαγγελματικά της οχήματα, αναπτύσσοντας μια ομοιογενή σχεδίαση σε παγκόσμιο επίπεδο. Προτιμά να κάνει συνδέσεις με το αμερικανικό θηρίο Titan, παρά με τα πιο προσιτά Qashqai και X-Trail.
Αλλαγή φρουράς
Η αύξηση στις εξωτερικές διαστάσεις δεν περνά απαρατήρητη. Αντιθέτως καταλαβαίνεις αμέσως τη διαφορά. Το συνολικό μήκος φτάνει τα 5,33 m, ενώ η καρότσα του διπλοκάμπινου έχει επιμηκυνθεί κατά 6,7 πόντους. Βέβαια, η πιο ενδιαφέρουσα είδηση για το νέο Navara δεν αφορά την καρότσα, αλλά τις αλλαγές στα βασικά μηχανικά μέρη.
Ο κινητήρας του NP300 είναι εντελώς νέος. Με χωρητικότητα 2,3 lt, δηλαδή ελαφρώς μειωμένη από την προηγούμενη γενιά, διεκδικεί μια θέση ανάμεσα στον έντονο ανταγωνισμό της κατηγορίας. Εδώ, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την έκδοση με τους 160 ίππους, αλλά θα υπάρχει και μια ισχυρότερη με δύο τούρμπο και 190 ίππους. Το βασικό πλεονέκτημα του 2.3 dCi εντοπίζεται στις εκπομπές καυσαερίων και στη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Η Nissan ανακοινώνει πως είναι 24% αποδοτικότερος του 2.5 που αντικαθιστά.
Ωστόσο, ξεφυλλίζοντας τις μετρήσεις επιδόσεων των πιο κοντινών αντιπάλων, βλέπουμε πως δεν έχει κάτι να ζηλέψει. Είναι οριακά μπροστά από το δίλιτρο Amarok, είναι αισθητά ταχύτερο από το 2,5λιτρο D-MAX, ακόμα και από το 3λιτρο Hilux. Φαίνεται πως η παράδοση των τελευταίων ετών δεν θα ανατραπεί και η ισχυρή έκδοση του νέου Navara θα συνεχίσει να κρατά τα σκήπτρα του ταχύτερου pick-up.
Ενδεικτικά, μετρήσαμε 11,6” για την επιτάχυνση μέχρι τα 100 km/h, 6,4” για το 80-110 με 4η και 18,0” για τα πρώτα 400 m. Και όλα αυτά με βάρος που ούτε λίγο ούτε πολύ φτάνει τα 2.080 kg. Στα φρένα η εικόνα είναι αντίστοιχη, με το Navara να χρειάζεται 41,3 m για πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 km/h.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Toyota Hilux 2.5 D-4D Double Cab
Στροφή στην ποιότητα
Η μεγάλη αλλαγή στην πίσω ανάρτηση, περίμενα να έχει πιο έντονο αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά και στην άνεση. Θεωρητικά, με τα ελικοειδή ελατήρια της νέας γενιάς εξαφανίζονται οι κραδασμοί από τα φύλλα σούστας, ειδικά όταν ο πίσω άξονας είναι χωρίς φορτίο. Στην πράξη, κάποιες μικρές ταλαντώσεις εξακολουθούν να διατρέχουν το αμάξωμα. Όχι σε ενοχλητικό επίπεδο, όμως είναι υπαρκτές και εντονότερες οδηγώντας εκτός ασφάλτου.
Επίσης, σύμφωνα με τη Nissan, η νέα στήριξη του άκαμπτου άξονα, με πέντε συνδέσμους, όχι μόνο συμβάλλει στον περιορισμό του συνολικού βάρους, αλλά βελτιστοποιεί τον έλεγχο της κάθε κίνησης των πίσω τροχών. Είναι εξαιρετικά σημαντικό πως η νέα ανάρτηση είναι 20 kg πιο ελαφριά, αφού κάθε μείωση σε μη αναρτώμενες μάζες βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά, την αμεσότητα και το κράτημα.
Η οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο έχει βελτιωθεί σημαντικά στην καθημερινή μετακίνηση, με ή χωρίς φορτίο. Κυριότερα στους τομείς της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Για όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω και πιέσουν το Navara σε ορεινές διαδρομές, αποκαλύπτεται το προφανές. Το μεγάλο βάρος, η ενδοτική ανάρτηση και οι αδυναμίες του άκαμπτου άξονα το περιορίζουν σημαντικά. Μέσα σε λίγα λεπτά συνειδητοποιείς πως παλεύεις χωρίς ιδιαίτερο λόγο με το βαρύ υδραυλικό τιμόνι, προσπαθώντας να μαζέψεις την εγγενή υποστροφή ενός οχήματος με όλο το βάρος εμπρός.
Εκτός ασφάλτου, τα πράγματα είναι πολύ πιο απολαυστικά. Μπορείς να το ευχαριστηθείς ακόμα και χωρίς την τετρακίνηση ως ένα σκληροτράχηλο χωμάτινο πισωκίνητο. Εάν πάλι την εμπλέξεις μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα, περνάς ουσιαστικά από παντού και για τις ακραία απαιτητικές συνθήκες υπάρχουν κοντές σχέσεις, ηλεκτρονικό κλείδωμα του πίσω διαφορικού και 22,3 cm απόστασης από το έδαφος.
Επαγγελματικό-οικογενειακό
Ο χώρος διαβίωσης μέσα στο NP300 γίνεται ακόμα πιο φιλικός για τον οδηγό και τους επιβάτες. Στη λογική του υψηλού πατώματος, το περιθώριο για άριστη θέση οδήγησης είναι περιορισμένο, όσο και αν η Nissan διαφημίζει τη συνεργασία της με τη NASA για τα καθίσματα. Εντούτοις δεν θυμίζουν σε τίποτα τα παλαιότερα με τα πολύ ρηχά έδρανα. Η εσωτερική εικόνα είναι ραφιναρισμένη και προσαρμοσμένη στα σύγχρονα δεδομένα.
Στο ταμπλό, την κονσόλα αλλά και στο μεγαλύτερο τμήμα του εσωτερικού επιλέγονται ανθεκτικά, σκληρά πλαστικά. Οι λίγες επιφάνειες με δερμάτινες επενδύσεις ή με πιο προσεγμένη απτή ποιότητα περιορίζονται εκεί που φτάνουν τα χέρια του οδηγού. Ο θόρυβος στην καμπίνα είναι αισθητά μειωμένος, τόσο από τους αεροδυναμικούς στροβιλισμούς όσο και από τον κινητήρα. Δεν υπάρχει κανένα παράπονο για εργονομικές ατέλειες ή κάτι που να δυσκολεύει τον οδηγό. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί και για τους πίσω επιβάτες, σε σημείου που εκτός από τις επαγγελματικές υποχρεώσεις δεν θα δυσκολευτεί να καλύψει και πολλές μικρές αγροτικές οικογένειες ως το κύριο μεταφορικό μέσο.
Και με ένα γυαλιστερό περιτύλιγμα
Με μια μικρή καθυστέρηση, όλη η γκάμα του σύγχρονου εξοπλισμού πολυτέλειας φτάνει και στα επαγγελματικά οχήματα. Τα γκάτζετ υψηλής τεχνολογίας είναι διαθέσιμα και εδώ, όμως θεωρώ πως αφορούν ένα μικρό κομμάτι από τους αγοραστές του νέου Navara.
Τα συστήματα περιμετρικής θέασης (Around View Monitor) και αποφυγής σύγκρουσης (Forward Emergency Barking), θεμελιώνουν το Safety Shield της Nissan. Συγκεκριμένα, το πακέτο Nissan Connect με την οθόνη αφής 7”, με το σύστημα πλοήγησης και τη μεγάλη κάμερα οπισθοπορείας έρχεται μετά από τις ήδη πληρέστατες εκδόσεις Techna και Acenta+. Στην τελευταία, που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε, υπάρχουν όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, το cruise control, οι ζάντες 18 ιντσών και η ενσωματωμένη κάμερα πίσω θέασης στον κεντρικό καθρέφτη.
Θεωρώ πως η τιμολογιακή πολιτική που έχει ακολουθηθεί είναι συμβατή με το όνομα Navara, όσα αντιπροσωπεύει, τις πραγματικές του δυνατότητες και του εξοπλισμού της εκάστοτε έκδοσης. Σαφώς δεν είναι το πιο προσιτό της αγοράς, όμως έχει μια σειρά από πλεονεκτήματα που μετρούν στον επαγγελματία. Ξεκινώντας από το ευρύ πανελλαδικό δίκτυο, προχωρώντας στα απλά και κατανοητά χρηματοδοτικά προγράμματα και φτάνοντας μέχρι την 5ετή (ή 160.000 km) εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.
Διαβάστε στο DRIVE που κυκλοφορεί στις 20 Μαΐου το αναλυτικό Super Test του νέου Nissan Navara NP300 Double Cab 160 PS.
Τι λέει το DRIVE
Χωρίς να έχει κάνει άλματα εμπρός και χωρίς να έχει αυτό το κάτι που θα σε συνεπάρει από ντιζάιν, το Navara NP300 έχει τις επιδόσεις, τις δυνατότητες, τους χώρους και την ποιότητα κατασκευής που θα κάνει άλλη μια γενιά επαγγελματιών να πίνει νερό στο όνομά του.
Τιμή από € 26.500 (για το King Cab Pro)
Τεχνολογία 2.298 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 160 PS/3.750 rpm, 41,1 kgm/1.500-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με κοντές σχέσεις, κίνηση πίσω με κιβώτιο μεταφοράς για την εμπλοκή των εμπρός τροχών
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-140 km/h 25,7”
0-400 m 18” @ 122,6 km/h
0-1.000 m 33,5” @ 152,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,5”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (4η) 6,4”
80-110 km/h (5η) 7,0”
80-110 km/h (6η) 9,6”
110-140 km/h (5η) 11,2”
110-140 km/h (6η) 12,9”
Φρένα 100-0 km/h 41,3 m
Τελική ταχύτητα 172 km/h
Μέση κατανάλωση 9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2169 g/km
Διαστάσεις 5.330 x 1.850 x 1.840 mm
Βάρος 2.080 kg
Μετρήσεις DRIVE