Test Drive: Nissan Juke 1.2 DIG-T

Test Drive: Nissan Juke 1.2 DIG-T

Ύστερα από το Qashqai, ο κινητήρας 1.2 DIG-T μπαίνει και στο ανανεωμένο Juke που μαζί φτιάχνουν ένα αχτύπητο σύνολο.

Το μικρό crossover της Nissan με την ιδιαίτερη εμφάνιση παρουσιάστηκε το 2010 και έκτοτε διαγράφει μια άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία στην Ευρώπη και όχι μόνο. Η πρόσφατη ανανέωσή του και η προσθήκη του βενζινοκινητήρα 1.2 DIG-T του Qashqai στην γκάμα φαίνεται ότι ισχυροποιούν ακόμα περισσότερο τη θέση του.

Νέα πνοή
Στο ανανεωμένο Juke δεν γίνεται να μην προσέξεις τα νέα φώτα ημέρας, τα πίσω φώτα και τα φλας στους εξωτερικούς καθρέφτες, που όλα χρησιμοποιούν πλέον λαμπτήρες LED. Το άβαφτο κάτω μέρος των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω είναι τώρα πιο τονισμένο και το νίκελ τραπέζιο που περικλείει το σήμα της φίρμας στη μάσκα είναι παχύτερο. Στο εσωτερικό, τη διαφορά κάνουν μόνο οι περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης, με νέα χρώματα για τις γυαλιστερές επιφάνειες, όπως το λευκό στην περίπτωση του δικού μας.

Η βασική έκδοση Acenta θα καλύψει τους περισσότερους, αφού περιλαμβάνει μέχρι και δερμάτινο τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό και Bluetooth. Μόνο όσοι θέλουν το σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγησης Nissan Connect ή μια γυάλινη οροφή θα χρειαστεί να πληρώσουν περισσότερα από τα €17.460 της Acenta.

Ο οδηγός θα βολευτεί εύκολα παρότι το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος, ενώ οι πίσω έχουν περιορισμένο χώρο για το κεφάλι τους λόγω της κλίσης της οροφής. Για την αύξηση του χώρου αποσκευών, η Nissan υιοθέτησε μια λύση που είχαν βρει και όσοι ιδιοκτήτες Juke χρειάζονταν χώρο: Κατάργησε την πλαστική θήκη που υπήρχε μέχρι σήμερα κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Έτσι ο όγκος που καταλάμβανε αυτή πιστώνεται τώρα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος φτάνει πλέον τα 354 lt (από 251).

Η σημαντικότερη αλλαγή έχει πραγματοποιηθεί όμως κάτω από το καπό. Ο ατμοσφαιρικός 1.6 δεν καταργήθηκε, αλλά πλέον συνδυάζεται μόνο με κιβώτιο CVT. Στα Juke με το χειροκίνητο σασμάν τον αντικατέστησε ο νέος 1.2 DIG-T των δύο λιγότερων ίππων -115 PS. Ο κινητήρας που γνωρίσαμε στο Qashqai αποδίδει ροπή 19,4 kgm από τις 2.000 rpm και χαρίζει τόσο μεγαλύτερη ζωηράδα στις καθημερινές μετακινήσεις που ξεχνάς αμέσως την λίγο πιο νωθρή απόκριση του γκαζιού. Ακόμα και στην επιτάχυνση από στάση υπερισχύει του 1.6, ενώ φυσικά στις ρεπρίζ βρίσκεται σε άλλη κλάση, κοντράροντας το τουρμποντίζελ Juke 1.5 dCi των 110 ίππων.

Τα χαρακτηριστικά απόδοσης του 1.200άρη τούρμπο επιτρέπουν τη χρήση πιο αραιών σχέσεων στο κιβώτιο, το οποίο είναι 6άρι και η τελευταία σχέση βγάζει 45,3 km/h/1.000 rpm. Με αυτό τον τρόπο η Nissan αναίρεσε ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα του Juke 1.6: Την πολύ κοντή 5η (30,4 km/h/1.000 rpm) που αύξανε την κατανάλωση και ενοχλούσε στο ταξίδι.

Τώρα ο μόνος ήχος που ακούς από το χώρο του κινητήρα είναι το ξεφύσημα της σκάστρας κι αυτό μόνο με χαμηλή ταχύτητα. Κατά τα άλλα, η συμπεριφορά του Juke παραμένει πάντα ευχάριστη. Το ελαφρύ τιμόνι και η καλή ορατότητα κάνουν την κίνηση στην πόλη παιχνιδάκι, ενώ η ανάρτηση, παρότι παραμένει σφιχτή με απόλυτα κριτήρια, φαίνεται να στρογγυλεύει λίγο καλύτερα τις ανωμαλίες απ’ ό,τι στο παρελθόν. Ταυτόχρονα η μικρή κλίση και ο αυστηρός έλεγχος του πλαισίου δουλεύουν υπέρ σου στον επαρχιακό και η οδήγηση είναι ευχάριστη όσο σε λίγα αντίστοιχα ψηλωμένα αυτοκίνητα.

Αυτό, μάλιστα
Το ότι το Juke 1.2 DIG-T είναι ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από το 1.6 που αντικαθιστά είναι δεδομένο. Είναι όμως τόσο καλό που θέτει δύσκολα ερωτήματα ακόμα και για την έκδοση 1.5 dCi, η οποία κοστίζει περίπου €1.800 παραπάνω –αναλόγως έκδοσης. Χάρη στην ισοπαλία τους σε επίπεδο επιδόσεων και στην πιο πολιτισμένη λειτουργία του 1.2 DIG-T η ψήφος μας πάει σε αυτή. Και θα πρέπει κάποιος να κάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο για να έχει νόημα η επιλογή του ντίζελ.

Τι λέει το DRIVE
Με τον νέο κινητήρα το Juke γίνεται πιο οικονομικό και πιο ήσυχο, αλλά ταυτόχρονα κοντράρει σε επιδόσεις το ακριβότερο 1.5 dCi. Εγκρίνουμε, φυσικά.
Τιμή €17.460 (Acenta) με απόσυρση
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 115 PS/4.500 rpm, 19,4 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
0-400 m 17,5”
0-1.000 m 32,5”
30-50 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (4η) 7,1”
110-140 km/h (5η) 14,2”
100-0 km/h 38,9 m
Tελική ταχύτητα 178 km/h
Κατανάλωση 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 g/km
Διαστάσεις 4.135x1.765x1.565 mm
Βάρος 1.260 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube