Test drive: Νέο Opel Cascada 1.6 Turbo SIDI

Test drive: Νέο Opel Cascada 1.6 Turbo SIDI

Το ευρύχωρο, βολτάδικο και πληθωρικά εξοπλισμένο Cascada, φορά το νέο 1.600άρι μοτέρ τούρμπο της οικογένειας SIDI, είναι στο μέγεθος του Audi A5 και στην τιμή του A3.

H Opel με το καμπριολέ Cascada προφανώς και στρέφει το βλέμμα σε μια κατά κύριο λόγο συντηρητική πελατεία. Με αυτό υπόψη, η τοποθέτηση του Cascada από αισθητικής άποψης είναι μπετόν: Γραμμές συμπαγείς και αδρές, και καμπίνα υψηλής αντιλαμβανόμενης ποιότητας. Τι μένει; Μα φυσικά τι κάνει αυτό το κάμπριο της Opel στο δρόμο.

Θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι οι κατασκευαστές βλέποντας μακριά, προβλέπουν το τέλος ντίζελ να έρχεται; Όπως και πολλοί άλλοι κατασκευαστές, έτσι και η Opel ξανά-ανακαλύπτει τα πλεονεκτήματα του βενζινοκινητήρα. Το Cascada αποτελεί ένα από τα δείγματα αυτής της «ανακάλυψης», μέσα από την καινούργια οικογένεια κινητήρων SIDI - Spark Injection Direct Injection.

Η οικογένεια SIDI δειγμάτισε με ένα καινούργιο 1.600άρι μοτέρ με 170 PS που χρησιμοποιεί και το Cascada που δοκιμάζουμε. Βέβαια, αν κάποιος θέλει κάτι διαφορετικό σε κινητήρα, η Opel έχει να του δώσει στη βασική έκδοση τον κλασικό παλιομοδίτικο 1.400άρη τούρμπο με τα 140 PS και το στενό εύρος λειτουργίας, με τιμή €27.000. Το δίλιτρο ντίζελ (CDTI) με τα 165 άλογα, αλλά και το Cascada με τον διτούρμπινο CDTI των 195 PS που αναμένεται, δεν πρόκειται να τα δούμε στην ελληνική αγορά.

Κάν’ το όπως ο 1.400
Το μέγιστο ενδιαφέρον του κινητήρα SiDi δεν είναι άλλο φυσικά από την οικονομία, καθώς οι εκπομπές CO2 και η τυποποιημένη κατανάλωση είναι συγκρίσιμες με αυτές του 1.400άρη τούρμπο. Και θα προσθέταμε αναμενόμενα! Διότι ένα μέρος από τα 170 άλογα την έχει κοπανήσει από το κοράλ. Και αυτή είναι η μόνη δυνατή εξήγηση που μπορούμε να δώσουμε. Κάτω από τις 3.500 rpm, το μοτέρ στενάζει για να τραβήξει τα 1.733 kg (μετρημένα) του Cascada, με την εξάτμιση να βγάζει ένα περίεργο σφύριγμα.

Ανεβάζοντας στροφές, ο SIDI αποκτά τη αναμενόμενη σπιρτάδα των 170 PS και του τούρμπο και αυτό ακριβώς είναι που σε μπερδεύει. Έχεις την αίσθηση ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ένας CDTI, αλλά χωρίς τη... ροπή του. Σύμφωνα όμως με τα χαρτιά, αυτό δεν έπρεπε να ισχύει, καθώς η μέγιστη ροπή, λένε, εμφανίζεται από τις 1.650 μέχρι τις 3.200 rpm.

Δυστυχώς δεν προλάβαμε να δυναμομετρήσουμε το καινούργιο 1.600άρι μοτέρ  SIDI, αλλά θα το κάνουμε τον Οκτώβριο που θα ξανά-πάρουμε το Cascada για δοκιμή, οπότε και θα επανέλθουμε στο θέμα. Πάντως από τα χειροπιαστά αποτελέσματα για τη λειτουργία του νέου 1.600 SIDI, ένα είναι το σίγουρο: Δεν δίνει στο Cascada ούτε ίχνος σπορ προσανατολισμού.

Το πεδίο δράσης του Cascada είναι προφανώς η παραλιακή με την κουκούλα κατεβασμένη. Ή οι cool βόλτες στην εξοχή. Η ψωμωμένη υφασμάτινη κουκούλα φιλτράρει τους θορύβους πολύ καλά. Επιπλέον είναι σωστά μελετημένη και δεν γίνεται το αυτοκίνητο αερόστατο στην ψηλή ταχύτητα, ενώ μπορείς να κουκουλώσεις και να ξεσκεπάσεις το Cascada σου με ταχύτητα μέχρι 50 km/h. Όπως και αν οδηγείς όμως, σε μικτή διαδρομή κάτω από 8,5 lt/100 km αποκλείεται να δεις.

Σούζι, τρως
Κι αν το πεδίο του Cascada είναι οι βόλτες στους παραλιακούς δρόμους και στην εξοχή, αρκεί μια βουνίσια βόλτα για να το εκθέσει. Παρά το σασί με επιρροές από το Insignia OPC (εμπρός ανάρτηση HiPerStrut), το Cascada προβληματίζεται τα μέγιστα στο βουνό. Σε σχέση με το Astra TwinΤop, η Opel δηλώνει ότι έχει κερδίσει 41% μεγαλύτερη αντίσταση σε στρέψη και 27% σε κάμψη. Ενισχύσεις που απ’ ό,τι φαίνεται του πρόσθεσαν βάρος και έκαναν το Cascada υπέρβαρο, για μην πούμε παχύσαρκο. Σε αυτή τη δυσκολία το νέου κάμπριο της Opel, έρχεται να προστεθεί και η αραιή κλιμάκωση του σασμάν, και το ESP που έρχεται να κόψει σφόδρα παρεμβατικά το σπορ αχτίφ σου.

Στο όλο εγχείρημα δεν βοηθά και το μεγάλο μήκος του Cascada που φτάνει σχεδόν τα 4,7 m. Ατελείωτο μήκος που δεν βολεύεται με τίποτα σε στριφτερούς ορεινούς δρόμους. Και ύστερα από τις προσπάθειές σου να αποδείξεις ότι ίσως μέρος όλων αυτών των εντυπώσεων βρίσκεται στη φαντασία σου, έρχονται τα ζεσταμένα φρένα που, κουρασμένα από τα 1.700 kg, σε ειδοποιούν να επανέλθεις σε ρυθμό...  Cascada.

Σε τέτοιο ρυθμό ή σε cruising στην εθνική, το Opel κάμπριο κυλά ποιοτικά και δεν φαίνεται ουδόλως να επηρεάζεται η άνεση από τις μεγάλες 18άρες ζάντες. Ομοίως καλά είναι ηχομονωμένο και το εσωτερικό, οπότε τα ταξίδια, ακόμα με πολύ ψηλή ταχύτητα, είναι απολαυστικά και ξεκούραστα για αυτοκίνητο του είδους.  

Ένα άλλο σημείο που τράβηξε την προσοχή μας είναι το πορτμπαγκάζ, ειδικά σε ένα πολυχρηστικό κάμπριο όπως είναι το Cascada. Μέχρι στιγμής είχαμε τις μεταλλικές αναδιπλούμενες οροφές που όταν τις άνοιγες έτρωγαν το μεγαλύτερο μέρος του πορτμπαγκάζ και τις άλλες, τις υφασμάτινες, που σούρωναν στο μάζεμα και άφηναν το πορτμπαγκάζ άθικτο.

H Opel επέλεξε συνδυασμό των δύο τεχνοτροπιών! Μια υφασμάτινη κουκούλα που εξαφανίζεται μέσα στο πορτμπαγκάζ. Έτσι ναι μεν σου απομένουν κάποια 280 lt αλλά σε σχήμα «L». Από την άλλη, είναι δυνατό να εκμεταλλευτείς το χώρο αποθήκευσης της κουκούλας και να έχεις διαθέσιμα 380 lt, τιμή που ισοφαρίζει αυτή του Audi A5 Cabrio, αλλά χωρίς τη δυνατότητα ξε-κουκουλώματος και με ενοχλητικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης

Πληθωρικός εξοπλισμός
Το Cascada 1.6 SIDI, όπως και όλα τα Cascada, έρχεται με τέσσερις αερόσακους, ESP, δύο βάσεις στήριξης παιδικού καθίσματος Isofix στο πίσω κάθισμα και προσαρμοζόμενο φώτα STOP, με ρυθμιζόμενη φωτεινότητα ανάλογα με την ένταση του φρεναρίσματος. Προφανώς και επειδή εισάγεται μόνο το κορυφαίο επίπεδο Cosmo, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες είναι στάνταρ, όπως και το σούπερ ηχοσύστημα, οι αισθητήρες βροχής και φώτων, η ηλεκτρική αναδίπλωση του πίσω καθίσματος (!) και ένας ατελείωτος κατάλογος στάνταρ εξοπλισμού που έρχεται να δικαιολογήσει και με το παραπάνω τα €30.500 της τιμής του αυτόματου 1.6 SIDI.

Ως οδηγός δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα να βολευτείς στο Cascada. Και τα δύο εμπρός καθίσματα διαθέτουν ρύθμιση ύψους και έχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη. Η εικόνα που αντιμετωπίζεις μπροστά σου είναι η γνώριμη της Opel, με εξαίρεση το μεγάλο περιστροφικό διακόπτη που σου δίνει τη δυνατότητα να πλοηγείσαι στα κύρια συστήματα του αυτοκινήτου. Η ορατότητα προς τα εμπρός εμποδίζεται από τις κεκλιμένες χοντρές κολόνες του παρμπρίζ και προς τα πίσω ακόμη περισσότερο από το στενό και κοντό κρύσταλλο της κουκούλας.

Το Cascada σχεδιάστηκε για να είναι ένα πρακτικό καθημερινό αυτοκίνητο, ακόμη και ως το μοναδικό μιας μικρής οικογένειας. Και αν στο πορτμπαγκάζ δεν τα κατάφερε, στο σαλόνι τα πήγε πολύ καλύτερα. Οι δύο εμπρός προφανώς και δεν αντιμετωπίζουν χωροταξικό πρόβλημα, ενώ οι δύο ξεχωριστές θέσεις πίσω θα φιλοξενήσουν με άνεση επιβάτες που δεν υπερβαίνουν το 1,85.

Αν λοιπόν ψάχνεις ένα μεγάλο καμπριολέ, καλά εξοπλισμένο και ευρύχωρο και που δεν χρειάζεται να ανακατεύεις το λεβιέ (πράγμα που θα αναγκαστείς να κάνεις με το χειροκίνητο σασμάν), το Opel Cascada είναι το αυτοκίνητό σου, έναντι €30.500.

Μικρομέγαλο
Το νέο μέλος της φίρμας Opel αιφνιδίασε πολλούς ανταγωνιστές της και προς το παρόν παίζει μόνο του στην αγορά, αγγίζοντας την κατηγορία D κάμπριο (π.χ. Audi A5), αλλά με τιμή C κάμπριο (π.χ. Audi A3). Αυτό που απομένει είναι να σε πείσει και γιατί πρέπει να το προτιμήσεις. Εμπορικά, το μόνο λάθος συνίσταται στο διακριτικό «Turbo» σε συνδυασμό με το μέγεθος που σε προδιαθέτει για ένα κάμπριο ναι μεν μεγάλο, αλλά και σπορ. Κάτι που δεν ισχύει.

Από το 1.600άρι SIDI Cascada λείπουν τα άλογα και το πορτμπαγκάζ δεν σε αφήνει να σκέφτεσαι μακρινά ταξίδια. Οπότε, ότι και αν διατείνεται η Opel, το Cascada απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν μια αλλαγή με ανοιχτό ουρανό πάνω από το κεφάλι τους. Και πάντως όχι σε εκείνους που ψάχνουν ένα δυναμικό και απολαυστικό αυτοκίνητο στην οδήγηση.

Τι λέει το DRIVE
Όμορφο σε εικόνα, με καλά κατασκευασμένη την ευρύχωρη καμπίνα του, αλλά με μοτέρ και δυναμική συμπεριφορά που δεν του δίνουν ίχνος σπορ χαρακτήρα.
Τιμή από €30.500 (1.6 SIDI Auto)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 170 PS/4.250-6.000 rpm, 28,5 kgm/1.650-4.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,8”
0-100 km/h 11,7”
0-120 km/h 16,5”
0-140 km/h 23,2”
0-160 km/h 35,7”
0-400 m 18,0”
0-1.000 m 33,0”
30-50 km/h με 3η 2,9”
50-80 με 4η 5,9”
80-110 km/h με 5η 9,6”
110-140 km/h με kickdown 9,3”
100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 217 km/h
Κατανάλωση 9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 168 gr/km
Διαστάσεις 4.696 x 1.839 x 1.443 mm
Βάρος 1.733 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube