Test drive: Νέο Nissan Micra 1.5 dCi

Test drive: Νέο Nissan Micra 1.5 dCi

Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο σουπερμίνι στην έκδοση με τον κινητήρα ντίζελ και το υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού.

Ακόμη και η ίδια η Nissan εμμέσως το παραδέχεται: Το προηγούμενο Micra αντιπροσώπευε ένα βήμα πίσω στην ιστορία του μοντέλου.

Ήταν σχεδιασμένο για τις μεγάλες ασιατικές αγορές και είχε έρθει στην Ευρώπη με ελάχιστες αλλαγές. Όμως η ευρωπαϊκή αγορά είναι ιδιαίτερα απαιτητική και ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των σουπερμίνι απίστευτα σκληρός.

Με δυο λόγια, το Micra της 4ης γενιάς, με τον κωδικό Κ13, δεν ήταν ανταγωνιστικό ούτε στην εμφάνιση ούτε στη συμπεριφορά του. Ο ειδικός Τύπος δεν το έκρυψε και η αγορά το έδειξε με τον τρόπο της. Η Nissan όμως έμαθε το μάθημά της. Και δεν βελτίωσε απλά το Micra, το άλλαξε εντελώς, θέτοντας γι’ αυτό υψηλούς στόχους: να ανέβει στην κορυφή της κατηγορίας.

Αν κρίνουμε από την εμφάνιση, το νέο Micra K14 δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τον ανταγωνισμό. Ισχύει όμως το ίδιο και για τους άλλους τομείς; Αυτό θέλαμε να διαπιστώσουμε, δοκιμάζοντας την πετρελαιοκίνητη έκδοση του μοντέλου, με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Techna.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.5 dCi 90PS Euro6

Μοντέρνο κι ευρωπαϊκό 
Από σχεδιαστική άποψη, το νέο Micra της 5ης γενιάς δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το προηγούμενο. Οι «ντεμοντέ» καμπύλες έχουν δώσει τη θέση τους σε υπέρ-μοντέρνες ακμές, σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα του Qashqai, αλλά ένα βήμα πιο μπροστά.

Έχει αλλάξει άρδην και η γενική στάση του αυτοκινήτου, αφού είναι τώρα μακρύτερο (+174 mm), φαρδύτερο (+78 mm) και χαμηλότερο (-55 mm) από πριν, με τις διαστάσεις του να το τοποθετούν πλέον στην καρδιά της κατηγορίας των σουπερμίνι. Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία του, το σφηνοειδές προφίλ, η βασική γραμμή στα πλάγια που χαμηλώνει έντονα κάτω από τα παράθυρα για να ξανασηκωθεί μετά, η σκεπή που δείχνει να «αιωρείται», και οι κρυφές χειρολαβές για τις πίσω πόρτες.

Το συνολικό αποτέλεσμα είναι όντως εντυπωσιακό, αλλά ταυτόχρονα και αεροδυναμικό, αφού ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd δεν ξεπερνά το 0,29 (στη βασική έκδοση).

Αυτό το ολοκαίνουργιο αμάξωμα εξακολουθεί μεν να βασίζεται στην υπάρχουσα πλατφόρμα “V” (που έχει και το Note), αλλά ελάχιστα στοιχεία παραμένουν από το παλιό Micra: οι βάσεις του κινητήρα, η σχετική θέση των πεντάλ, το ρεζερβουάρ καυσίμου και κάποια εξαρτήματα της ανάρτησης.

Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης προέρχεται από αυτό του Qashqai, η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου έχει αυξηθεί και οι βασικές διαστάσεις του είναι εντελώς διαφορετικές από πριν: Η θέση των επιβατών και το κέντρο βάρους έχουν χαμηλώσει, και τα μετατρόχια είναι φαρδύτερα.

Ο 4κύλινδρος κινητήρας 1.5 τουρμποντίζελ (όπως και ο 3κύλινδρος 0.9 τούρμπο βενζίνης) προέρχονται από τον «σύμμαχο» της Nissan, τη Renault. Το ίδιο ισχύει και για τα κιβώτια ταχυτήτων. Στην περίπτωσή μας, ο 1.5 dCi αποδίδει 90 PS και 22,4 kgm ροπής, ενώ το κιβώτιο έχει 5 μόνο σχέσεις.

Της Renault είναι και το εργοστάσιο στη Γαλλία, όπου παράγεται πλέον το Micra. Τέρμα η Ινδία και η Ταϊλάνδη, το νέο μοντέλο είναι 100% ευρωπαϊκό, αφού επιπλέον μέρος της εξέλιξής του έχει γίνει στο ινστιτούτο Cranfield της Βρετανίας.

Τη δυναμική συμπεριφορά του νέου Micra αναβαθμίζουν δύο νέα ηλεκτρονικά συστήματα: το Intelligent Ride Control για την άνεση και το Intelligent Trace Control για το κράτημα.

Επιπλέον, υπάρχουν και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα που εφαρμόζονται για πρώτη φορά στην κατηγορία, όπως το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας (Intelligent Lane Intervention), το σύστημα παρακολούθησης του περιβάλλοντος χώρου σε γωνία 360 μοιρών (Intelligent Around View Monitor), καθώς κι ένα πολύ προηγμένο ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας BOSE Personal, με έξι ηχεία περιμετρικής απόδοσης, μεταξύ των οποίων δύο στο προσκέφαλο του οδηγού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Skoda Fabia 1.4 TDI 90PS   

   
Όμορφο, αλλά όχι τόσο ευρύχωρο εσωτερικό
Αν το νέο Micra δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο εξωτερικά, το ίδιο κι ακόμα περισσότερο ισχύει για το εσωτερικό του, που από σχεδιαστική άποψη είναι ανάμεσα στα καλύτερα, αν όχι το καλύτερο της κατηγορίας. Για να έχεις τις πινελιές χρωμίου και τους μοντέρνους χρωματισμούς πρέπει να επιλέξεις μια από τις πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλισμού, αλλά η γενική ατμόσφαιρα είναι υπέρ-σύγχρονη, καλόγουστη, και η εργονομία σχεδόν αψεγάδιαστη.

Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι προσεγμένη, το υλικό στο επάνω μέρος του ταμπλό μαλακό, αλλά τα σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος της κονσόλας και στις πόρτες χαλάνε λίγο τη γενική εντύπωση. Το ίδιο θα λέγαμε και για την έλλειψη ηλεκτρικών παραθύρων πίσω, ακόμη και στην κορυφαία έκδοση Techna της δοκιμής μας.

Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και μπορείς να τη ρυθμίσεις στα μέτρα σου, αν και θα θέλαμε το τιμόνι να μπορεί να έρθει ακόμα πιο κοντά. Το κάθισμα παρέχει καλή πλευρική στήριξη και η ορατότητα προς τα εμπρός είναι ικανοποιητική. Η κολόνα της σκεπής είναι μεν χοντρή, αλλά το παρμπρίζ βρίσκεται μακριά σου (σχεδόν όπως σε ένα MPV) και ο εξωτερικός καθρέφτης δεν εμποδίζει. Η ορατότητα προς τα πίσω όμως είναι πολύ περιορισμένη και λοξά πίσω είναι κακή, δυσκολεύοντας τις μανούβρες με όπισθεν.

Ο χώρος μπροστά είναι άφθονος ακόμα και για ψηλά άτομα. Πίσω όμως είναι περιορισμένος για τα γόνατα κι ακόμη περισσότερο για το κεφάλι των επιβατών, που αν είναι πάνω από 1,80-1,85 m θα έχουν πρόβλημα στα ταξίδια. Πάντως υπάρχει χώρος για να μπουν ογκώδη παιδικά καθίσματα.

Θέσεις για μικροπράγματα υπάρχουν αρκετές στην καμπίνα, και το πορτμπαγκάζ των 300 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι διαιρούμενη και αναδιπλούμενη, για ακόμη περισσότερο χώρο, αλλά το δάπεδο δεν έχει ενιαίο ύψος. Σχηματίζει ένα μεγάλο σκαλοπάτι στη μέση κι επιπλέον πρέπει να σηκώνεις τις βαριές αποσκευές πάνω από ένα αρκετά ψηλό κατώφλι για να τις φορτώσεις και να τις ξεφορτώσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta 1.5 TDCi 95PS

Η έμφαση στην οικονομία
Το βάρος του Micra 1.5 dCi, σύμφωνα με την πλάστιγγά μας, είναι στα 1.150 kg, δηλαδή λίγο κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Ως εκ τούτου, με τους 90 ίππους του κινητήρα, θα περιμέναμε επιδόσεις λίγο πάνω από το μέσο όρο. Περιέργως, η πρόβλεψη αυτή δεν επαληθεύτηκε, αφού το Micra βρέθηκε πιο αργό από το αντίστοιχο Renault Clio με τον ίδιο κινητήρα.

Πάντως, τα 12,0” που σημείωσε στο 0-100 km/h και τα 34,0” που χρειάστηκε για το πρώτο χιλιόμετρο δεν είναι μακριά από τις αντίστοιχες επιδόσεις του Ford Fiesta 1.5 TDCi (11,4”/33,1”), του Skoda Fabia 1.4 TDI 90 (11,6”/33,6”) και του Opel Corsa 1.3 DTE (11,6”/33,7”), ενώ το Micra είναι καθαρά μπροστά από το Citroen C3 1.6 BlueHDi 75 (12,7”/34,6”) και από το VW Polo 1.4 TDI 90 που είχαμε μετρήσει το 2014 (12,9”/35,1”). Το C3 1.6 BlueHDi 100 είναι όμως πολύ πιο γρήγορο (10,9”/32,6”), όπως και το Toyota Yaris 1.4 D-4D (10,8”/32,9”).

Η ίδια περίπου ιστορία επαναλαμβάνεται και στα εικονικά μας προσπεράσματα των 80-110 km/h με 3η και 4η ταχύτητα. Το Micra, με 6,3”/8,0”, είναι πίσω από το Fiesta (5,6”/6,6”), κοντά στο Fabia (6,7”/7,4”) και το Corsa (6,3”/8,0”), μπροστά από το C3 75PS (7,5”/9,2”) και το Polo (7,5”/7,8”), αλλά πολύ πίσω από το C3 100PS (5,9”/6,9”) και το Yaris (5,9”/6,0”).  

Στην πράξη, εκεί που νιώθεις το Micra να υστερεί είναι στις ρεπρίζ από χαμηλά, όπου δεν το βοηθούν και οι μακριές σχέσεις της μετάδοσης. Για τα 50-80 km/h με 4η, για παράδειγμα, χρειάζεται 8,5”, ενώ το Fiesta 1.5 TDCi μόνο 6,4”. Από την άλλη, ο dCi του Micra δεν λαχανιάζει στις ψηλές στροφές, όπως πολλοί άλλοι ντίζελ, αλλά συνεχίζει να τραβάει. Και είναι και αρκετά πολιτισμένος, δεν ενοχλεί με κραδασμούς και υπερβολικό θόρυβο (εδώ παίζει ρόλο και το ηχομονωτικό κρύσταλλο του παρμπρίζ).

Πάντως, το Micra θα ήταν ακόμα καλύτερο αν είχε ένα κιβώτιο 6 σχέσεων ώστε να μπορείς να κρατάς πιο εύκολα τον κινητήρα στην ωφέλιμη περιοχή στροφών του. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας σε δυσκόλευε και ο λεβιές του κιβωτίου που είχε την τάση να κολλάει κάποιες φορές.

Πάντως, ακόμα και με το 5άρι κιβώτιο, το Micra ντίζελ είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε για όλη τη δοκιμή ήταν 5,4 lt/100km, μια τιμή από τις χαμηλότερες της κατηγορίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Opel Corsa 1.3 DTE EcoFLEX 95PS

Κοντά στην κορυφή σε οδική συμπεριφορά
Όσον αφορά στη συμπεριφορά του Micra στο δρόμο, η Nissan πήρε ως σημεία αναφοράς το κράτημα του Ford Fiesta και την άνεση του VW Polo. Δεν μπορούμε να πούμε ότι έφτασε κανένα από τα δύο στον τομέα του, όμως αποτελεί μια καλή μέση λύση.

Στην περίπτωση του ντίζελ, ο βαρύτερος κινητήρας έχει δώσει στο πολύ ελαφρύ τιμόνι λίγο βάρος, αν και όχι περισσότερη αίσθηση. Από την άλλη, έχει κάνει την απόκριση του εμπρός μέρους στο τιμόνι λιγότερο άμεση από του βενζινοκίνητου, ενώ τα σκληρότερα μπροστινά ελατήρια που απαιτήθηκαν έχουν μειώσει ελαφρά την άνεση.

 Πάντως, το Micra παραμένει ευέλικτο κι ευχάριστο στο δρόμο. Το σύστημα διεύθυνσης έχει ακρίβεια και συνέπεια, και η ανάρτηση αρκετή απορροφητικότητα, ενώ ταυτόχρονα ελέγχει καλά το αμάξωμα, μην αφήνοντάς το να γέρνει υπερβολικά στις στροφές ούτε να πλέει στις ανωμαλίες μεγάλου μήκους κύματος. Η πρόσφυση στην επιτάχυνση και στις στροφές είναι πολύ καλή, η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες επίσης, και το χαμηλό επίπεδο θορύβου από τον κινητήρα και τον άνεμο κάνει το ταξίδι ξεκούραστο.

Όσο για τα φρένα, δεν σε απασχολούν ποτέ – σημάδι ότι αποδίδουν καλά σε όλους τους τομείς. Mάλιστα, οι αποστάσεις ακινητοποίησης που μετρήσαμε (με τα 17άρια λάστιχα) ήταν οι καλύτερες της κατηγορίας.  

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Citroen C3 1.6 BlueHDi 100

Με σεβασμό στο πορτοφόλι                        
Οι τιμές του νέου Micra 1.5 dCi ξεκινούν από τα 14.890 ευρώ, με την ισχύουσα έκπτωση των €300. Σε σχέση με τον ντίζελ ανταγωνισμό των 90-100 ίππων, είναι ένα από τα φθηνότερα μοντέλα, μαζί με το Ford Fiesta 1.5 TDCi (από €14.797) και το Skoda Fabia 1.4 TDI (από €14.900).

Στη βασική του έκδοση Energy, το Micra είναι αρκετά καλά εξοπλισμένο, ιδίως από άποψη ασφάλειας, έχοντας στάνταρ 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης ΑΕΒ, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα HSA, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών TPMS, περιοριστή ταχύτητας και αισθητήρα φώτων. Από την άλλη όμως έχει απλό air-condition, απλό ραδιόφωνο με Bluetooth και θύρες USB/AUX-in, μόνο δύο ηλεκτρικά παράθυρα και ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών.

Οι επόμενες εκδόσεις Acenta (€15.690) και N-Connecta (€16.790) είναι πιο πλούσιες σε εξοπλισμό άνεσης και ηλεκτρονικά συστήματα, για να φτάσουμε τελικά στην κορυφαία έκδοση Techna της δοκιμής μας, που έχει κυριολεκτικά τα πάντα, από αυτόματη δέσμη προβολέων, ενεργή διατήρηση λωρίδας και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, μέχρι σύστημα πολυμέσων 7” με πλοήγηση, cruise control, αυτόματο κλιματισμό και σύστημα εισόδου-εκκίνησης χωρίς κλειδί. Κοστίζει όμως €18.190 με την έκπτωση – και τα πίσω παράθυρα είναι κι εδώ χειροκίνητα.

Tι λέει το DRIVE
Το Micra της 5ης γενιάς κάνει ένα άλμα και πλησιάζει την κορυφή της κατηγορίας των σουπερμίνι. Στην έκδοση ντίζελ, μπορεί να μην ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του και να μην ικανοποιεί με τους χώρους του στο πίσω κάθισμα, όμως είναι ένα όμορφο κι επιθυμητό σουπερμίνι, που διακρίνεται για την οικονομία και την οδική συμπεριφορά του, και προσφέρεται σε συμφέρουσα τιμή.
Τιμή από € 14.890 (έκδοση Energy, με έκπτωση)
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 90 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0”
0-140 km/h 26,6”
0-400 m 18,4” @ 122,2 km/h
0-1.000 m 34,0” @ 150,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,7”
50-80 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (3η) 6,3”
0-110 km/h (4η) 8,0”
80-110 km/h (5η) 12,7”
110-140 km/h (4η) 12,0”
110-140 km/h (5η) 16,4”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 179 km/h
Μέση κατανάλωση 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 85-92* g/km
Διαστάσεις 3.999 x 1.743 x 1.455 mm
Μεταξόνιο 2.525 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt

Βάρος 1.150 kg
Μετρήσεις DRIVE. *Ανάλογα με τα λάστιχα (16” ή 17”).

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube