Η τελευταία γενιά του Space Star ανήκει στην κατηγορία σουπερμίνι και αποτελεί το παγκόσμιο μικρό της Mitsubishi Motors. Από το 2013 οι παγκόσμιες πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τις 350.000 μονάδες και για να συνεχίσει τη θετική εμπορική πορεία του, έπρεπε να δεχθεί ένα φρεσκάρισμα.
Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας δεν αρκέστηκαν σε απλές αλλαγές, αλλά τροποποίησαν καθολικά το εμπρός μέρος και τον τρόπο συγκόλλησης του πατώματος και του αμαξώματος.
Το ανανεωμένο Space Star διαθέτει εντελώς νέα μάσκα, απέκτησε νέα διακοσμητικά που περιβάλουν τους προβολείς ομίχλης, ενώ νέα είναι και η σχεδίαση του καπό. Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές εντοπίζονται στα ελαφρώς ανασχεδιασμένα φώτα και τον καινούργιο προφυλακτήρα που φιλοξενεί και τους ανακλαστήρες. Όλα αυτά είχαν αποτέλεσμα να αυξηθεί το μήκος του 8,5 cm, φτάνοντας τα συνολικά 3,79 m. Βέβαια, κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του ανανεωμένου Space Star, οι μηχανικοί παρατήρησαν ότι χαλάει η αεροδυναμική απόδοση του μοντέλου (Cd 0,27), λόγω της πιο κάθετης εμπρός επιφάνειας. Χάρη στο νέο όμως ανάγλυφο καπό, την προσεγμένη σχεδίαση του πατώματος και την στάνταρ πίσω αεροτομή, κατάφεραν το ανανεωμένο ιαπωνικό σουπερμίνι να πετύχει στην αεροδυναμική σήραγγα το ίδιο αποτέλεσμα.
Αλλαγές υπάρχουν και στα μηχανικά μέρη και στο αμάξωμα, με μείωση των τριβών του 3κύλινδου 1.2 MIVEC, βελτιώσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων και νέα ρύθμιση για το τιμόνι, ενώ το πάτωμα και το αμάξωμα έχουν δεθεί με πιο σύγχρονο τρόπο συγκόλλησης. Αυτά έχουν αποτέλεσμα την πιο καλή ποιότητα λειτουργίας και πιο στιβαρή αίσθηση.
Ο αέρας ανανέωσης φύσηξε και στην καμπίνα, με νέα υλικά στα καθίσματα και ποιοτικότερες ταπετσαρίες. Επιπλέον, ο πίνακας οργάνων έχει επανασχεδιαστεί και εμπλουτιστεί με επιπλέον πληροφορίες, ενώ τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού και το τιμόνι είναι νέα. Τα πλαστικά που αποτελούν την καμπίνα έχουν βελτιωθεί ελαφρώς σε υφή -παραμένουν οικονομικής επιλογής- και είναι καλά μονταρισμένα. Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις ενηλίκους και το 5θυρο αμάξωμα ευνοεί την είσοδο και την έξοδο, αλλά ο χώρος αποσκευών με το διπλό πάτωμα έχει χωρητικότητα 235 λίτρων και αρκεί για μικρές αποδράσεις.
Οδηγώντας το ανανεωμένο Space Star, αντιλαμβάνεσαι γρήγορα ότι έχει βελτιωθεί η λειτουργία της ανάρτησης και υπάρχει καλύτερος έλεγχος του αμαξώματος, κάνοντάς το και πιο ουδέτερο. Βελτιωμένο είναι και το τιμόνι, που πλέον δεν είναι τόσο αργό και αποκομμένο από τους τροχούς, ενώ ελαφρώς βελτιωμένη είναι και η ποιότητα κύλισης. Η τελευταία πλήττεται από τους στάνταρ τροχούς αλουμινίου των 15” που όμως αναβαθμίζουν την εμφάνιση, το κράτημα και την αμεσότητα των αντιδράσεων. Οι επιδόσεις που χαρίζει ο πρόθυμος στο στροφάρισμα κινητήρας είναι ανταγωνιστικές, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 11,3” και την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 180 km/h. Το ίδιο ανταγωνιστικό πρόσωπο δείχνουν και τα φρένα που ακινητοποιούν το Space Star των 890 kg σε 37,8 m από τα 100 km/h.
Το επίπεδο εξοπλισμού είναι ένα, το Intense, που είναι πλούσιο και περιλαμβάνει πληθώρα χαρακτηριστικών, τόσο για την ασφάλεια όσο και για την άνεση, που δεν συναντάς συχνά στην κατηγορία. Βέβαια, ο πλούσιος εξοπλισμός έχει συμπαρασύρει και την τιμή που έφτασε τα 12.990 ευρώ, αλλά θα πρέπει ότι να σημειώσουμε ότι συνοδεύεται και από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.
Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση το εκσυγχρόνισε αρκετά σε εμφάνιση και το βελτίωσε στο δρόμο. Η τσιμπημένη τιμή δεν μπορεί να αντισταθμιστεί εύκολα από τον ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και τα προσεγμένα ετήσια πάγια έξοδα.
Τιμή από € 12.990
Τεχνολογία 1.193 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, 80 PS/6.000 rpm, 10,8 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3”
0-140 km/h 23,9”
0-400 m 18,1” @ 124,5 km/h
0-1.000 m 33,4” @ 153,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,1”
50-80 km/h (3η) 6,6”
80-110 km/h (3η) 7,2”
80-110 km/h (4η) 10,2”
110-140 km/h (4η) 15,1”
110-140 km/h (5η) 24,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 100 g/km
Διαστάσεις 3.795 x 1.665 x 1.505 mm
Βάρος 890 kg
Μετρήσεις DRIVE