Test drive: Mini One D

Test drive: Mini One D

Δοκιμάζουμε τη βασική έκδοση του πετρελαιοκίνητου Mini της τρίτης γενιάς με 1.500άρι μοτέρ 95 PS.

Η βελτίωση της τρίτης γενιάς του σύγχρονου Mini σε θέματα άνεσης κι ευχρηστίας είναι πλέον γνωστή.

Για παράδειγμα η ανάρτηση λειτουργεί όπως πρέπει, χωρίς ούτε να σε ταλαιπωρεί, αλλά ούτε και να αλλοιώνει τον οδηγικό χαρακτήρα Mini. Επίσης, η εργονομία της καμπίνας είναι πολύ πιο συμβατική, με τον πίνακα να βρίσκεται πλέον εμπρός από τον οδηγό. Άλμα έχει γίνει και στο κομμάτι της ποιότητας των υλικών που πλέον είναι αντάξια ενός τόσο ακριβού μικρού. Οι χώροι στο πίσω κάθισμα πάντως δεν έχουν βελτιωθεί αντίστοιχα και εξακολουθούν να είναι μικροί. Κάτι που είναι εν μέρει αναμενόμενο, αφού πλέον υπάρχει και η 5θυρη έκδοση που είναι ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Προς το παρόν πάντως, το 5θυρο Mini δεν διατίθεται στην έκδοση One D που δοκιμάζουμε εδώ.

Ο κινητήρας είναι μια πιο λάιτ εκδοχή του πετρελαιοκίνητου 3κύλινδρου 1.500άρη TwinPower Turbo που χρησιμοποιεί και το Cooper D. Για την περίπτωση αποδίδει 95 ίππους και 22,4 kgm ροπής. Δεν ακούγονται πολλά, αλλά τελικά φτάνουν. Πατώντας γκάζι ακόμα και με λιγότερες από 1.000 rpm, αντί να σκορτσάρει, να σβήσει ή απλώς να «μουλαρώσει» όπως οι περισσότεροι μικροί ντίζελ, ο συγκεκριμένος τραβά πρόθυμα. Παράλληλα είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένος και ακούγεται ελάχιστα. Βάσει χρόνων, οι επιδόσεις δεν είναι εντυπωσιακές, με 0-100 km/h σε 11,0” και 80-110 km/h σε 7,3". Είναι όμως οπωσδήποτε στο πλαίσιο του ικανοποιητικού, παρά το πολύ μακρύ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Η μέση κατανάλωση των 6,2 lt/100 km δεν είναι κορυφαία, σαφώς όμως κάνει σημαντική διαφορά σε σχέση με το βενζινοκίνητο One (7,8 lt/100 km) και συνοδεύεται από μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Η διαφορά στην τιμή μεταξύ των δύο είναι 2.000 ευρώ, τα οποία θα αποσβεστούν λίγο πριν τα 50.000 km. Όχι λίγα, όμως εάν κάνεις από 15.000 km και πλέον ετησίως, τελικά η ζυγαριά κλίνει με ευκολία προς το ντίζελ.

Τι λέει το DRIVE
Εάν θέλεις Mini, κάνεις μεγάλες αποστάσεις και θέλεις ικανοποιητικές επιδόσεις με χαμηλά πάγια, το One D θα σε ενθουσιάσει.
Τιμή από € 19.900 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.496 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 95 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/1.750-2.250 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 4,6”
0-80 km/h 7,4”
0-100 km/h 11,0”
0-120 km/h 15,8”
0-140 km/h 23,1”
0-160 km/h 33,9”
0-400 m 17,7”
0-1.000 m 32,7”
30-50 km/h (3η) 4,1”
50-80 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 7,3”
80-110 km/h (5η) 9,4”
80-110 km/h (6η) 12,5”
110-140 km/h (5η) 11,9”
110-140 km/h (6η) 16,5”
100-0 km/h σε 40,8 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 89-92 g/km
Διαστάσεις 3.821 x 1.727 x 1.414
Βάρος 1.190 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube