Test drive: MΙΝΙ Cooper SD Countryman ALL4

Test drive: MΙΝΙ Cooper SD Countryman ALL4

Ο σπορ χαρακτήρας ενός αυτοκινήτου σαν το ΜΙΝΙ Cooper S Countryman δεν είναι εύκολο να διατηρηθεί αν αντικαταστήσεις τον κινητήρα του με ένα ντίζελ. Ίσως όμως το Cooper SD να το έχει καταφέρει

Παρότι πολλοί δεν μπορούσαν να φανταστούν το σήμα της MINI να κοσμεί ένα crossover, το Countryman βασίστηκε στο ιδιαίτερο στιλ και τον πρακτικό χαρακτήρα του και γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Ξεχωρίζει στο δρόμο ακόμα και σήμερα, μετά από πέντε χρόνια στην αγορά με ελάχιστες αλλαγές.

Το Countryman της δοκιμής ξεχωρίζει εμφανισιακά χάρη στο πακέτο Park Lane. Αυτό μεταφράζεται σε γκρι χρώμα για το αμάξωμα και τις 18άρες ζάντες και κόκκινο για την οροφή, τους καθρέφτες, και προαιρετικά για τις αυτοκόλλητες λωρίδες. Το ίδιο θέμα μεταφέρεται και στο εσωτερικό, εκατέρωθεν της κεντρικής κονσόλας, ενώ λογότυπα Park Lane υπάρχουν στα φτερά, στα εσωτερικά μαρσπιέ και στο ταμπλό.

Πρόκειται για ένα Cooper SD Countryman (€29.800 με απόσυρση), δηλαδή το κορυφαίο ντίζελ της γκάμας. Όπως το βενζινοκίνητο Cooper S, έτσι κι αυτό επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του να επιλέξει οποιονδήποτε συνδυασμό μεταξύ κίνησης εμπρός ή τετρακίνησης (με €2.000 επιπλέον) και χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου (επίσης με €2.000). Εδώ δοκιμάζουμε το ακριβότερο πακέτο, το αυτόματο ALL4.

Ο 2λιτρος τουρμποντίζελ, παρότι υπάρχει και σε δυνατότερη έκδοση 170 ίππων στo συμβατικό Cooper SD, στο Countryman αποδίδει 143 PS. Έχει σχετικά τραχιά χροιά που δεν δυσκολεύεται να εισβάλει στην καμπίνα, ενώ ο συνδυασμός του με το αυτόματο κιβώτιο καταργεί το start-stop, οπότε ο ήχος του σε συντροφεύει ακόμα και στα φανάρια. Το αυτόματο 6άρι Steptronic με paddles είναι ρυθμισμένο για ομαλές αλλά όχι πολύ γρήγορες αλλαγές. Ειδικά σε σχέση με τα διπλοσύμπλεκτα ή και το πιο σύγχρονο 8άρι Steptronic η διαφορά είναι μεγάλη, οπότε όποιος δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο «S» του ονόματος πιθανότατα δεν θα ικανοποιηθεί με τις πατιναριστές αλλαγές του.

Για το 0-100 km/h το Cooper SD Countryman χρειάζεται 9,7", ενώ καλύπτει τα 400 m από στάση σε 16,8". Τα νούμερα δεν εντυπωσιάζουν με απόλυτα κριτήρια αλλά είναι καλύτερα από του πιο άμεσου ανταγωνιστή, του επίσης αυτόματου Fiat 500X 2.0 MTJ 140 PS, που απαιτεί 10,7" και 17,5", αντίστοιχα. Ίδια είναι η εικόνα και στις ρεπρίζ, με 80-110 και 110-140 km/h σε 5,1" και 8,4" για το MINI και 5,8" και 10,0" για το Fiat (με kickdown). Ως μέτρο σύγκρισης αξίζει να αναφερθεί και το βενζινοκίνητο Cooper S ALL4 που έχουμε δοκιμάσει με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, το οποίο γράφει 8,0" για το 0-100, 15,7" για τα 400 m και 4,1" και 5,7" για τις δύο ρεπρίζ.

Κατά τα άλλα το Cooper SD παραμένει ένα τυπικό Countryman σε οδική συμπεριφορά. Το άμεσο μπροστινό που χαρακτηρίζει κάθε ΜΙΝΙ δίνει και εδώ το «παρών», και υπό πίεση η κλίση είναι εντυπωσιακά μικρή για crossover. Αν πατήσεις νωρίς το γκάζι μέσα στη στροφή η δύναμη θα ζορίσει τους εμπρός τροχούς, αλλά σχεδόν ταυτόχρονα με την αντίδραση του τιμονιού στα χέρια σου θα φτάσει και η κίνηση στους πίσω, οπότε η υποστροφή περιορίζεται δραστικά. Η οδήγηση είναι σίγουρα αρκετά συμμετοχική, όμως απουσιάζουν ο ευχάριστος ήχος, το ορεξάτο στροφάρισμα, η καλύτερη απόκριση του γκαζιού και βέβαια οι καλύτερες επιδόσεις του βενζινοκινητήρα του Cooper S.

Αν από την άλλη επιλέξεις το κορυφαίο ντίζελ Countryman ως δρομέα μεγάλων αποστάσεων, θα χρειαστεί να κάνεις κάποιες θυσίες. Πολλοί επιβάτες θα μισήσουν τη σφιχτή ανάρτηση με τις μικρές διαδρομές, ενώ στους περισσότερους τύπους οδοστρώματος ο θόρυβος κύλισης θα φτάνει στα αυτιά τους ιδιαίτερα τονισμένος. Το εσωτερικό είναι πρακτικό και ευρύχωρο για τέσσερις, αλλά δεν παύει να είναι ένα μικρό crossover στα χωράφια τιμής των μεσαίων. Τέλος, είναι και η κατανάλωση. Είναι χαμηλότερη από του βενζινοκίνητου, όμως δύσκολα πέφτει από τα 7,5 lt/100 km σε ένα ταξίδι με 130 km/h στο cruise control, ακόμα κι όταν ταξιδεύεις μόνος.

Τελικά, το Cooper S Countryman ακροβατεί μεταξύ του παιχιδιάρικου και του χρηστικού χαρακτήρα χωρίς να αριστεύει σε κανέναν. Ομολογώ ότι όταν το οδηγούσα ζωηρά σκεφτόμουν πόσο καλύτερα θα περνούσα με το βενζινοκίνητο αδερφάκι του, ενώ σε όλες τις καθημερινές μετακινήσεις και το ταξίδι δεν μπορούσα να βγάλω από το μυαλό μου πόσο καταλληλότερη θα ήταν για παράδειγμα η ομόσταυλη νέα BMW X1 xDrive18d, η οποία είναι ελάχιστα πιο ακριβή από το ΜΙΝΙ.

Τι λέει το DRIVE
Διατηρεί τον ζωηρό χαρακτήρα του βενζινοκίνητου Cooper S αλλά υστερεί σημαντικά σε επιδόσεις και ποιότητα λειτουργίας, χωρίς να ρίχνει την κατανάλωση τόσο χαμηλά ώστε να του το συγχωρήσεις.
Τιμή από €33.800 (αυτόματο, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ, 143 PS/4.000 rpm, 31,1 kgm/1.750-2.700 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 28,8”
0-400 m 16,8” @ 130,1 km/h
0-1.000 m 31,2” @ 163,7 km/h
50-80 km/h (kickdown) 3,5”
80-110 km/h (kickdown) 5,1”
110-140 km/h (kickdown) 8,4”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 8,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 156 g/km
Διαστάσεις 4.109 x 1.789 x 1.561 mm
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube