Λίγο πριν οδηγήσω το Mini Cooper D τα είχα αλλιώς στο μυαλό μου.
Ήμουν βέβαιος όταν θα ερχόταν η ώρα να γράψω, θα μιλούσα για τον ανταγωνισμό ο οποίος περιορίζεται στο Audi A1 TDI άντε και στο Citroën DS3 e-HDi. Σκόπευα επίσης στηλιτεύσω την πρακτική να τοποθετούνται ντίζελ κινητήρες σε αυτοκίνητα που εστιάζουν στην σπορ οδική συμπεριφορά, επειδή τις περισσότερες φορές τη νερώνουν.
Το ιδανικό
Ωστόσο το ίδιο το αυτοκίνητο με υποχρέωσε να ακολουθήσω άλλη ρότα. Κυρίως διότι δεν έχει απεμπολήσει παρά ελάχιστα στοιχεία από αυτή την τόσο διασκεδαστική οδική συμπεριφορά που θυμόμουν από το βενζινοκίνητο Cooper. Ίσως να είναι λίγο πιο αδρανές το εμπρός μέρος, εξαιτίας και των επιπλέον 30 κιλών που έχει φορτωθεί.
Και πάλι όμως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σε υποχρεώνει σχεδόν σε γρήγορη οδήγηση, με εξαιρετικό πάτημα, άμεση απόκριση από το πιο γρήγορο τιμόνι στην κατηγορία και προθυμία για τοποθέτηση, η οποία ελέγχεται με χαρακτηριστική ευκολία.
Πιθανόν να χρειαζόταν λίγο διαφορετική φιλοσοφία όσον αφορά τον τρόπο που αλλάζεις σχέσεις, όμως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε το 6άρι αυτόματο Steptronic κιβώτιο και σε γλίτωνε και από αυτή την σπαζοκεφαλιά. Το εν λόγω κιβώτιο μπορεί να μην είναι όσο γρήγορο απαιτεί το ίδιο το αυτοκίνητο, όμως αλλάζει τις σχέσεις γλυκά, διαχειρίζεται σωστά τη ροπή του κινητήρα και βέβαια κοστίζει €1.971 επιπλέον...
Πράγμα που μας φέρνει στις επιδόσεις. Το Cooper D αναδεικνύεται χωρίς δυσκολία νικητής στην κατηγορία του με χρόνους ελαφρώς καλύτερους ακόμα και από αυτούς που ανακοινώνει το εργοστάσιο.
Το πόσο πιο άνετο είναι το νέο MINI σε σχέση με το απερχόμενο σου χρειάζονται περίπου… δέκα μέτρα πορείας για να το διαπιστώσεις. Το ζητούμενο ήταν η άνεση να μη βελτιωθεί σε βάρος της ακρίβειας και της διασκεδαστικής συμπεριφοράς. Πράγμα που από όσα έγραψα πιο πάνω αντιλαμβάνεστε πως έχει επιτευχθεί. Ο ντίζελ 1500άρης τραβάει από χαμηλά, εκπέμπει θόρυβο σε απολύτως αποδεκτό επίπεδο και μόνο στο ραλαντί ή λίγο πριν ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο περνάει στο σώμα σου ένα τρεμούλιασμα.
Ποιο το νόημα;
Με αυτά και μ’ αυτά το Cooper D αναμένεται να προκαλέσει τη μεγαλύτερη ζημιά στο... Cooper. Διότι σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση, έχει σχετικά μικρή απόσταση σε επιδόσεις, η διαφορά τιμής είναι μόλις €1.345 (που σημαίνει απόσβεση σε λιγότερα από 40.000 km, δεδομένου ότι η μέση κατανάλωση είναι 2,7 lt/100km μικρότερη), ενώ η διαφορά στην οδική συμπεριφορά γίνεται αντιληπτή μόνο από πολύ μυημένους. Άρα ποιο το νόημα; Προσοχή όμως: όλα αυτά αφορούν όσους μπορούν να εκταμιεύσουν το λιγότερο €20.170 και ενδιαφέρονται ελάχιστα για χώρους.
Τι λέει το DRIVE
Για όσους πάνε συστημένοι σε MINI το Cooper D είναι ίσως η καλύτερη πρόταση αφού συνδυάζει καλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και τη γνωστή «καρτίσια» οδική συμπεριφορά. Προφανώς είναι ακριβό και βέβαια δεν έχει χώρους, αλλά ποτέ αυτά τα δύο δεν εμπόδισαν το Mini να πουλάει
Τιμή Από €20.170 (με χειροκίνητο κιβώτιο και απόσυρση)
Τιμή μοντέλου δοκιμής €34.000 (κατά προσέγγιση, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.496 cc, i3, 2 ΕΕΚ 12v, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο, 116PS/4.000 rpm, 27,5 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1”
0-120 km/h 13,3”
0-140 km/h 19,5”
0-400 m 16,6” @ 132,3 km/h
0-1.000 m 31” @ 164,1 km/h
30-50 km/h (kick down) 1,5”
50-80 km/h (kick down) 3,3”
80-110 km/h (kick down) 5,1”
110-140 km/h (kick down) 8,5”
Φρένα 100-0 km/h 39,5 m
Κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 92 g/km
Διαστάσεις 3.821 x 1.727 x 1.414 mm
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE