Εάν σου αρέσει το Countryman, κάνεις έντονα εκδρομική χρήση και χρειάζεσαι ζωντανές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση μα θεωρείς τα € 45.190 του Cooper SD ALL4 των 190 PS υπερβολικά, το Cooper D ALL4 είναι «τόσο όσο».
Το ίδιο 2λιτρο ντίζελ μοτέρ εδώ αποδίδει 150 ίππους και 33,6 kgm στις 1.750 rpm, έχοντας καλή απόκριση στο γκάζι, γραμμική απόδοση και ελαστικότητα από τις 1.600 rpm. Το βοηθάει πολύ και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που έχει σωστή λειτουργία –ανάλογα με τη ρύθμιση του οδηγικού προφίλ- και άριστη κλιμάκωση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: MINI Cooper SD Countryman
Το αποτέλεσμα είναι 0-100 km/h σε 9,1”, 80-110 km/h σε 5,1” και 110-140 km/h σε 7,6”, που σημαίνουν αφενός ότι το γκάζι δε σου λείπει παρά τα 1.620 kg αφετέρου ότι στην περιφέρεια προσπερνάς χωρίς δεύτερες σκέψεις.
Μαζί με τη σβέλτη επιτάχυνση έχεις επίσης πολύ λογική κατανάλωση, με μέση τιμή 7,5 lt/100 km. Σχεδόν όσο έκαψε στα χέρια μας και το Cooper S E Countryman ALL4 δηλαδή, που είναι σαφώς πιο γρήγορο αλλά και περισσότερο εστιασμένο για οικονομική μετακίνηση σε αστικό περιβάλλον.
Εάν συχνάζεις στην περιφέρεια, ο συνδυασμός επιδόσεων και οικονομίας του Cooper D ALL4 είναι αχτύπητος, με νούμερα ακόμα και κάτω από τα 7 lt/100 km να έρχονται αβίαστα.
Εκεί άλλωστε είναι που θα ευχαριστηθείς περισσότερο το Countryman. Έχει πολύ σταθερό πάτημα και ανάρτηση που διαχειρίζεται σωστά τις ανωμαλίες του δρόμου, ακόμα και με 19άρηδες τροχούς. Ψηφίζουμε μικρότερη διάμετρο πάντως, αφού παράγουν θόρυβο κύλισης που διαπερνάει την προσεγμένη ηχομόνωση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: MINI Cooper Countryman
Μεταδίδουν επίσης περισσότερους κραδασμούς από όσους θα ήθελες στο τιμόνι, ειδικά σε crossover χρήση. Σε ομαλό χωμάτινο τερέν δηλαδή, όπου το Countryman αποδεικνύεται διασκεδαστικό. Η τετρακίνηση με τον πολύδισκο συμπλέκτη λειτουργεί μεν χωρίς υστέρηση, όμως η μικρή διαδρομή της ανάρτησης και τα 16,5 cm απόστασης από το έδαφος ξεκαθαρίζουν πως εάν έχεις βλέψεις για δύσβατους χωματόδρομους κάτι δεν έχεις καταλάβει καλά.
Είναι σαφές ότι το βασικό πλεονέκτημα προκύπτει στη όταν η άσφαλτος γλιστράει, καθώς και στη γρήγορη οδήγηση όπου το περιθώριο πρόσφυσης έχει αυξηθεί εντυπωσιακά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: MINI Cooper S E Countryman ALL4
Το πολύ υψηλό όριο προσεγγίζεται με ένα ελαφρύ γλίστρημα του εμπρός μέρους και παρότι η αίσθηση δεν είναι τόσο κοφτερή όσο στο προηγούμενο μοντέλο παραμένει αξιόλογα ακριβής και άμεση. Το συμπέρασμα είναι ότι εξακολουθείς να ευχαριστιέσαι οδήγηση με το Countryman, παρότι στη δεύτερη γενιά του είναι σαφώς πιο μεγάλο και βαρύ από την πρώτη.
Αλλιώς θα ήταν αδύνατο να εξελιχθεί σε ένα πραγματικά ικανό οικογενειακό που χωράει τέσσερις μαζί με 450 lt αποσκευών και πάνω απ’ όλα διαφυλάττει ως κόρη οφθαλμού την εικόνα MINI. Η τελευταία άλλωστε είναι και ο βασικός πυλώνας της ύπαρξης του Countryman γι’ αυτό και καλείσαι να την πληρώσεις αδρά. Δε σχολιάζουμε καν εάν τα € 40.850 είναι πολλά, αντικατοπτρίζονται όμως στο πληρέστερο πακέτο μέσα από τη γκάμα του μοντέλου, τουλάχιστον για όποιον αγοράζει συνειδητά ένα crossover.
Τι λέει το DRIVE
Με τον κοινό παρανομαστή της υψηλής τιμής των Countryman, η συγκεκριμένη έκδοση είναι η πιο εύστοχη της γκάμας για εκείνους που επιλέγουν crossover λόγω αναγκών και όχι λόγω της μόδας.
Τιμή από € 40.850
Τεχνολογία Πετρέλαιο, 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/4.000 rpm, 33,6 kgm/1.750-2.500 rpm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1”
0-160 km/h 26,4”
0-400 m 16,4” @ 133 km/h
0-1.000 m 30,6” @ 168,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8”
30-50 km/h (kickdown) 1,6”
50-80 km/h (kickdown) 3,4”
80-110 km/h (kickdown) 5,1”
110-140 km/h (kickdown) 7,6”
Φρένα 100-0 km/h 40,3 m
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2126-131 g/km
Διαστάσεις 4.299 x 1.822 x 1.557 mm
Βάρος 1.620 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία και τη ρύθμιση Sport