Test drive: MINI Cooper D Clubman

Test drive: MINI Cooper D Clubman

Το μεγαλύτερο μήκος και η πιο φιλόξενη καμπίνα σε MINI παραγωγής, χωρίς να χάνει το χαρακτήρα του.

Εκμεταλλεύεται τη γλώσσα του γνωστού ντιζάιν για να κρύψει περίτεχνα τις διαστάσεις του. Μεγαλώνοντας προοδευτικά και αναλογικά, δεν τονίζει περισσότερο κάποιο κομμάτι του αυτοκινήτου.

Η διπλή πόρτα του χώρου αποσκευών είναι το διαβατήριο του Clubman στην Ιστορία, αλλά αυτό δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη πως πρέπει να σου αρέσει σχεδιαστικά ή λειτουργικά. Τις περισσότερες φορές, για την ίδια δουλειά κάνεις μία κίνηση παραπάνω -ανοίγεις άλλη μία πόρτα. Πάντως ταιριάζει γάντι με τον εναλλακτικό-ανατρεπτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. 

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Είναι μεγαλύτερο από το 5θυρο MINI κατά 27 cm σε μήκος και κατά 9 cm σε πλάτος, ενώ το μεταξόνιό του είναι 10 cm αυξημένο. Με τέτοιου επιπέδου διαφορές, όσο και να σπαταλήσεις στο ντιζάιν ή στη μη βέλτιστη διαρρύθμιση, το όφελος είναι αδύνατον να μην φτάσει και στους χώρους των επιβατών. Με δυο λόγια, έχουμε να κάνουμε με το πιο ευρύχωρο MINI, ειδικά για τους επιβάτες. Είναι χαρακτηριστικό πως για πρώτη φορά η MINI τονίζει για μοντέλο της πως διαθέτει πέντε θέσεις πλήρους διάστασης. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 360 lt, ενώ αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα μπορεί να φτάσει τα 1.250 lt.

Έχοντας αποδείξει με τον πιο σαφή τρόπο πως έχει τους χώρους που χρειάζεται ένα premium μικρομεσαίο, περνάμε στις λεπτομέρειες. Η σχεδίαση της καμπίνας φυσικά είναι συγγενής με την υπόλοιπη γκάμα, με σήμα κατατεθέν το κυκλικό πολύ-όργανο στο κέντρο του ταμπλό. Το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος δίνει τη δυνατότητα για καλύτερη διαχείριση του χώρου, με απόδειξη το πιο εργονομικό κάτω μέρος της κονσόλας, τον αυξημένο χώρο για μικροπράγματα και το πιο άνετο υποβραχιόνιο. Τα διάφορα υλικά που συνθέτουν το ταμπλό είναι πολύ καλά διαλεγμένα, αφήνουν πολύ καλή αίσθηση στην αφή και με λεπτομέρειες που δείχνουν άριστη συναρμογή.
 
Πετυχημένη συνταγή
Με την πρώτη ματιά, ο δίλιτρος ντίζελ ίσως φαίνεται μεγάλος και πολυέξοδος για τα δεδομένα ενός MINI. Στην πράξη, οι 150 ίπποι είναι μια χαρά για το βάρος του Clubman, κάτι που μεταφράζεται σε αξιοπρεπείς επιδόσεις, χωρίς βέβαια να φτάνουν αυτές του Cooper S Clubman. Χρειάζεται 8,5” μέχρι τα 100 km/h και 16,3” για τα πρώτα 400 m. Αποδεικνύεται ικανό στο προσπέρασμα με 5.1” για το 80-110 km/h με kickdown. Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο μπαίνει για πρώτη φορά σε MINI και το συνολικό αποτέλεσμα είναι απόλυτα συμβατό με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Συμμετέχει ενεργά στην οδήγηση με έγκαιρα κατεβάσματα και σωστά προγραμματισμένες αλλαγές σχέσεων. Στο τέλος της ημέρας, το κύριο πλεονέκτημά του είναι πως έχει πολύ ανοιχτή κλιμάκωση για τον ανοιχτό δρόμο, ενώ είναι συμβατό και με τη λειτουργία coasting. Οι ρυθμίσεις στο κιβώτιο και στο σύστημα διεύθυνσης αλλάζουν μέσω του MINI Driving Mode, από το ισορροπημένο MID, στο οικονομικό GREEN ή στο πιο απαιτητικό SPORT. 

Η πιο ευχάριστη έκπληξη που κρύβει το νέο Clubman είναι στη ρύθμιση της ανάρτησης. Είναι με διαφορά το πιο άνετο της γκάμας για τους κακούς ελληνικούς δρόμους, χωρίς κοπανήματα και με καλή απόσβεση των ανωμαλιών. Καθώς το πάτημά του είναι ευρύτερο από τα στάνταρ MINI, λόγω μήκους και σχέσης μεταξονίου-μετατροχίων, έχει ούτως ή άλλως διαφοροποιημένη οδική συμπεριφορά. Δεν έχει τόσο άμεσες αντιδράσεις όσο το αντίστοιχο 5θυρο Cooper D, όμως ακόμα κι έτσι είναι πιο σπορ και πιο πρόθυμο απ’ ό,τι άλλο υπάρχει στην κατηγορία. 
 
Τι λέει το DRIVE
Με τις αυξημένες εσωτερικές διαστάσεις και το ιδιαίτερο ντιζάιν στο πίσω μέρος, απευθύνεται σε νέους πελάτες. Πιθανότατα, η υψηλή τιμή και ο δίλιτρος κινητήρας ντίζελ θα τους κάνουν να επικεντρώσουν το ενδιαφέρον τους σε κάποια άλλη έκδοση του Clubman.
Τιμή από €29.950
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσος ψεκασμός common rail, 150 PS/4.000 rpm, 33,6 kgm/1.750-2.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
0-160 km/h 23,8”
0-400 m 16,3” @ 137,4 km/h
0-1.000 m 30,0” @ 172,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,2”
50-80 km/h 3,4”
80-110 km/h 5,1”
110-140 km/h 8,2”
Φρένα 100-0 km/h 36,4 m
Τελική ταχύτητα 212 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.800 x 1.441 mm
Βάρος 1.480 kg
Μετρήσεις DRIVE
Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube