Test Drive: MINI Cooper 5d

Test Drive: MINI Cooper 5d

Σε θεωρητικό επίπεδο είναι ο διάδοχος του Clubman. Πρακτικά είναι το πρώτο 5θυρο χάτσμπακ MINI κι επιτέλους συνδυάζει το στιλ με την πρακτικότητα.

Αρχικά το σύγχρονο MINI φτιάχτηκε για να σου αρέσει να το βλέπεις και να το οδηγείς, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τις ανέσεις και την πρακτικότητα.

Ωστόσο, στο πέρασμα του χρόνου, φάνηκε ότι κυρίως το αγόραζαν εκείνοι που ήθελαν πρώτα να το βλέπουν και ύστερα να το οδηγούν. Με αυτή τη διαπίστωση για πλοηγό, η δεύτερη γενιά του έγινε σαφώς πιο άνετη και πρακτική, χωρίς ωστόσο να χάσει τον πιπεράτο οδηγικό χαρακτήρα που η MINI θεωρεί χρέος της να χαρίζει. Αυτή ακριβώς η λογική αποτέλεσε τον πλοηγό και για το πέρασμα από τη δεύτερη γενιά στην τρίτη, ρίχνοντας ακόμα πιο πολύ βάρος στις ανέσεις.

Επόμενη γενιά
Το νέο MINI βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα που θα φορεθεί πολύ. Είναι διαμορφώσιμη, γι’ αυτό και υποστηρίζει τη σημαντική αύξηση των διαστάσεων του 5θυρου σε σχέση με το 3θυρο. Όταν το κοιτάζεις από μπροστά δεν παρατηρείς μεγάλες διαφορές, από τη μέση και πίσω όμως, μιλάμε για ένα άλλο αυτοκίνητο. Εξάλλου το νόημα του 5θυρου είναι οι παραπάνω χώροι, γι’ αυτό και το μήκος έχει μεγαλώσει 16,1 πόντους εκ των οποίων οι 7,2 αφορούν στο μεταξόνιο.

Αντίστοιχα το πλάτος και το ύψος έχουν κερδίσει από 1,1 πόντο. Ως αποτέλεσμα, η καμπίνα είναι σαφώς πιο ευρύχωρη από τη μέση και πίσω, ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει πλέον τα 278 lt αντί για τα 211 του 3θυρου. Πλέον έχεις επαρκή χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι σου, έτσι ώστε να μπορείς να μιλάς για ένα αληθινά 4θέσιο αυτοκίνητο. Μη φανταστείτε πάντως και τεράστιο χώρο, αφού είναι σαφές ότι εάν θέλεις χώρους κι έχεις 21 χιλιάρικα να δώσεις παίρνεις κάτι άλλο. Εδώ οι προτεραιότητες είναι άλλες.

Το MINI έχει τέλεια θέση οδήγησης και πολύ καλή ορατότητα, ενώ η εργονομία του βελτιώθηκε θεαματικά, με τον πίνακα οργάνων να βρίσκεται πλέον εμπρός από τον οδηγό, χωρίς όμως να έχει θυσιαστεί το ρετρό στοιχείο. Τόσο, που εξακολουθεί να έχει μια από τις πιο ευχάριστες καμπίνες που υπάρχουν. Έχει κάνει επίσης ένα εντυπωσιακό ποιοτικό άλμα, ενώ οι πίσω πόρτες είναι αρκετά μεγάλες για να δίνουν εύκολη είσοδο πίσω.|

Από κορυφή σε κορυφή
Στον 3κύλινδρο 1.500άρη TwinPower Turbo του MINI είναι γνωστό ότι η τεχνολογία τρέχει από τα μπατζάκια. Στην έκδοση Cooper αποδίδει 136 ίππους και 23,4 kgm ροπή, με μια συναρπαστικά ήπια προθυμία. Ο συνδυασμός τούρμπο, άμεσου ψεκασμού και πλήρους ηλεκτρονικού ελέγχου των βαλβίδων αποδίδει περίφημα. Αρκεί να έχει λίγο πάνω από τις 1.000 rpm για να καταλάβεις το απόλυτα γραμμικό του τράβηγμα μέχρι τον κόφτη των 6.200 rpm, παρέα με ένα απολαυστικό μπάσο γουργουρητό από μοτέρ κι εξάτμιση που ακούγεται όταν και όσο πρέπει. Μόνο η κατανάλωση δεν είναι κορυφαία, με μέση τιμή τα 8,9 lt/100 km κι ελάχιστη τα ψηλά 6άρια.

Με 0-100 km/h σε 8” και 30,7” για τα 0-180 km/h, το 5θυρο Cooper απλώνει τη δύναμή του καλά. Στις ρεπρίζ ωστόσο έρχεται στην επιφάνεια η εξαιρετικά μακριά κλιμάκωση των έξι ταχυτήτων του κιβωτίου που πνίγει κάπως την προθυμία του μοτέρ. Για παράδειγμα τα 80-110 km/h με 3η σε 4,9” και τα 110-140 km/h με 5η σε 10,1” είναι τιμές πολύ καλές μεν, όχι κορυφαίες δε. Ο λεβιές πάντως έχει πολύ γλυκό κούμπωμα. Πολύ καλό είναι το και στα φρένα, με 100-0 km/h σε μόλις 36,2 m.

Ανεξάρτητα από τις επιδόσεις πάντως, το MINI εξακολουθεί να είναι ευχάριστα άμεσο και κοφτερό στην οδήγηση. Το νιώθεις να πατά ανάλαφρα στο δρόμο και να αλλάζει πρόθυμα κατεύθυνση, με σταθερό μπροστινό σύστημα και πίσω μέρος με παιχνιδιάρικη διάθεση. Η οποία είναι και πολύ φιλική, με προοδευτικές αντιδράσεις ακόμα κι όταν έχεις βγάλει εκτός των ηλεκτρονικά.

Με άλλα λόγια εξακολουθείς να χαίρεσαι παραπάνω το MINI στην οδήγηση, παρά τη βελτίωσή του σε άνεση και κύλιση. Τόσο που ακόμα και με τους 17άρηδες τροχούς του αυτοκινήτου που δοκιμάσαμε δεν σε προβληματίζει ποτέ. Ταυτόχρονα, το τιμόνι είναι απαλλαγμένο από τα κλοτσήματα που το χαρακτήριζαν στο παρελθόν, χωρίς να λείπει η ικανότητά του να σε πληροφορεί για την πρόσφυση των τροχών.

Έγ-κριση
Είναι προφανές ότι με βασική τιμή τα €20.950 (χωρίς την απόσυρση) κι όχι ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, το 5θυρο MINI Cooper δεν είναι και δεν θέλει να είναι ένα προσιτό μικρό. Θέλει όμως να είναι ένα ενδιαφέρον μικρό και τα καταφέρνει πολύ καλά σε αυτό. Δείχνει υπέροχο στο μάτι μέσα-έξω και πλέον έχει αρκετό χώρο στην καμπίνα και άνετη ανάρτηση. Μ’ αυτά και μ’ αυτά, το μόνο που μπορείς να του καταλογίσεις είναι η σχετική δίψα του κινητήρα για καύσιμο.

Τι λέει το DRIVE
Ο νέος 1.500άρης κινητήρας είχε έτσι κι αλλιώς δώσει στο MINI 3ης γενιάς τις επιδόσεις που του άξιζαν. Το 5θυρο αμάξωμα έδωσε και τους χώρους που του έλειπαν.
Τιμή Από € 19.456 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.499 cc, i3, 2 ΕΕΚ 12v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 136 PS/4.500-6.000 rpm, 22,4 (23,4 με overboost) kgm/1.250-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 3,7”
0-80 k/h 5,7”
0-100 km/h 8,0”
0-120 km/h 11,6”
0-140 km/h 15,5”
0-160 km/h 21,3”
0-180 km/h 30,7”
0-400 m 15,9” @ 141,6 km/h
0-1.000 m 29,3” @ 177,6 km/h
30-50 km/h (3η) 3,3”
50-80 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (3η) 4,9”
110-140 km/h (3η) 5,9”
80-110 km/h (4η) 6,5”
110-140 km/h (4η) 7,4”
80-110 km/h (5η) 8,1”
110-140 km/h (5η) 10,1”
80-110 km/h (6η) 10,9”
110-140 km/h (6η) 14,5”
100-0 km/h 36,2 m
Κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109-114 g/km
Διαστάσεις 3.982 x 1.727 x 1.425 mm
Βάρος 1.240 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube