Η συνεχώς διογκούμενη γκάμα της Mercedes-Benz κατά κάποιο τρόπο επέβαλε μια καλύτερη αρχειοθέτηση των μοντέλων.
Κρίθηκε λοιπόν σκόπιμη η αλλαγή του ονόματος μερικών από αυτά, μεταξύ των οποίων και η M-Class που γνωρίζουμε καλύτερα ως ML. Από εδώ και πέρα λοιπόν το πρόθεμα GL θα απαντάται σε όλα τα crossover και SUV της εταιρείας, ενώ το τελευταίο γράμμα θα δηλώνει το μέγεθός του. Στην περίπτωση της GLE δηλαδή, μιλάμε για την SUV εκτέλεση της E-Class, που ανταγωνίζεται μοντέλα όπως το Audi Q7, η BMW X5, η Porsche Cayenne αλλά και το Volvo XC90.
Ο τελευταίος επιζών
Ένα θηρίο με μήκος 4,82 m, πλάτος 1,94 και ύψος 1,80 m, εκ των πραγμάτων δεν διεκδικεί βραβείο κομψότητας. Εκτός αυτού, η GLE είναι και το τελευταίο μοντέλο που ακολουθεί το παλιό σχεδιαστικό πρότυπο της Mercedes-Benz, κάτι που σημαίνει αιχμηρό σχήμα με έντονες ακμές κι ευθείες γραμμές.
Η εικόνα του ταμπλό από την άλλη σχεδόν φλερτάρει με το κλασικό. Συνοδεύεται δε από εποπτική θέση οδήγησης, με άριστη ορατότητα και κορυφαία απτή ποιότητα που γεμίζει τις αισθήσεις. Τα υλικά είναι ακριβά σε κάθε ορατό ή μη σημείο, το φινίρισμα τέλειο και η συναρμολόγηση χαρακτηρίζεται από απόλυτη προσοχή στη λεπτομέρεια. Το κερασάκι είναι η εξαιρετική ηχομόνωση που ενισχύει περαιτέρω το αίσθημα της πολυτέλειας.
Εκτός από πολυτελής, η καμπίνα είναι και εντυπωσιακά ευρύχωρη, όπως άλλωστε είναι αναμενόμενο από ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο. Πέντε μεγαλόσωμοι ενήλικοι θα βολευτούν με μεγάλη άνεση ακόμα και για ταξίδι, ενώ υπάρχουν και 690 ολόκληρα λίτρα χώρου αποσκευών. Το μπες βγες είναι πολύ εύκολο, το πίσω κάθισμα έχει μεγάλο υποβραχιόνιο και πλάτη με ρυθμιζόμενη κλίση, ενώ οι θήκες για μικροπράγματα θυμίζoυν με το πλήθος τους πολυμορφικό μοντέλο.
Αφρόκρεμα
Ο 3λιτρος πετρελαιοκινητήρας V6 των 258 ίππων είναι ο ισχυρότερος μέχρι στιγμής ντίζελ της γκάμας. Λειτουργεί τόσο βελούδινα που ξεχνάς ότι καίει πετρέλαιο, ενώ αποδίδει 63,2 kgm από τις 1.600 έως τις 2.400 rpm. Κάτι που σημαίνει ικανότητα ρυμούλκησης έως και 3,5 τόνων (με φρένα). Και σαν να μην ήταν αυτά αρκετά, υπάρχει κι ένα αυτόματο κιβώτιο που δεν έχει κανένα κενό, αλλάζει γλυκά και διαλέγει σωστά τις εννέα σχέσεις του. Γι’ αυτό και, παρότι η ζυγαριά έδειξε 2.270 kg, οι επιδόσεις είναι επιεικώς σβέλτες. Με 0-100 km/h σε 7,5” και 0-1.000 m σε 28,3” είναι σαφές ότι το γκάζι δεν λείπει. Ευτυχώς δεν λείπει ούτε το φρένο, αφού τα 38,1 m για τα 100-0 km/h είναι μια εξαιρετική επίδοση. Στα αλλεπάλληλα φρεναρίσματα οι τέσσερις αεριζόμενοι δίσκοι μύρισαν, αλλά η απόσταση ακινητοποίησης δεν μεγάλωσε αξιόλογα.
Η επιλογή στο σύστημα Dynamic Select αλλάζει αισθητά την αίσθηση που παίρνεις. Στην Comfort, η απόκριση στο γκάζι είναι νωθρή και οι αλλαγές γίνονται πολύ χαμηλά, γι’ αυτό και οι 258 ίπποι περνούν απαρατήρητοι. Στην επιλογή Sport υπάρχει σαφώς περισσότερη ζωντάνια, χωρίς να αλλοιώνεται η πολιτισμένη αίσθηση. Όταν υπάρχει και η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση AIRMATIC ADS, η επιλογή του Dynamic Select επιφέρει αλλαγές και σε αυτή. Comfort σημαίνει απόλυτη άνεση και κορυφαία κύλιση, είτε ο δρόμος είναι στρωμένος με άσφαλτο είτε με πέτρες. Διαλέγοντας Sport, η ανάρτηση σφίγγει χωρίς να γίνεται κουραστική. Σε συνδυασμό δε με τη μόνιμη τετρακίνηση 4MATIC που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός transfer case στο κιβώτιο, η πρόσφυση είναι εντυπωσιακή. Η κλίση είναι μεν σημαντική, αλλά τελικά η GLE 350 d στρίβει απροσδόκητα γρήγορα. Σε συνδυασμό με τους 2,3 τόνους αυτό σημαίνει δυνητικά τρομακτική ορμή, γι’ αυτό και είναι πάντα σε ετοιμότητα μια σειρά από ηλεκτρονικά συστήματα που βγάζουν το φίδι από την τρύπα όταν κι εάν χρειαστεί.
Χωρίς λεπτομερή πληροφόρηση από το τιμόνι, το εμπρός σύστημα είναι ευχάριστα άμεσο στον επαρχιακό και απόλυτα σταθερό στην εθνική. Παράλληλα, η ευελιξία αποδεικνύεται εντυπωσιακή για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο και τελικά στο αστικό πεδίο η GLE δεν είναι όσο δύστροπος επισκέπτης υπολογίζεις αρχικά. Σε τέτοιο περιβάλλον πάντως, η μέση κατανάλωση σκαρφαλώνει στα 12,3 lt/100 km από τα 9,9 που μετρήσαμε ως μέση τιμή. Από την άλλη στο ταξίδι μένει άνετα στο πλαίσιο του 8, κάτι που σημαίνει πάνω από 1.000 km με ένα ρεζερβουάρ 93 λίτρων.
Ασταμάτητη
Με κόστος 3.280 ευρώ το μηχανικό πακέτο off road κάνει τη GLE σχεδόν άτρωτη στα δύσκολα. Υπάρχουν κοντές σχέσεις, σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης, χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου και τρία προγράμματα για εκτός δρόμου οδήγηση. Όταν χρειάζεται η κατανομή της ροπής κλειδώνει στο 50:50 εμπρός/πίσω, οπότε το μόνο που λείπει από τη λίστα είναι το μηχανικό κλείδωμα των διαφορικών, έστω και για ψυχολογικούς λόγους. Αντ’ αυτού η πρόσφυση ελέγχεται με τα φρένα μέσω του συστήματος 4ETS, το οποίο πάντως κάνει μια χαρά τη δουλειά του. Επιπλέον χάρη στην αερανάρτηση, η απόσταση από το έδαφος μπορεί να φτάσει στα 28,5 mm, έτσι ώστε η κοιλιά του αυτοκινήτου να είναι ασφαλής, ενώ υπάρχει και προστατευτική ποδιά κάτω από τον κινητήρα. Με όλα τα παραπάνω σε δράση, τελικά περνάς από σημεία που θα δυσκολευόσουν ακόμα και ως πεζός κι αυτό δεν είναι υπερβολή.
Ο συνδυασμός αυτού ακριβώς του χαρακτηριστικού με την πολυτέλεια, την ποιότητα και την άνεση είναι άλλωστε αυτό που προσφέρει η GLE 350 d 4MATIC στο περιορισμένο της κοινό, εξαργυρώνοντας και τα 86.800 ευρώ της «βασικής» τιμής.
Τι λέει το DRIVE
Το λιγοστό -στη χώρα μας- κοινό θα βρει στη GLE μια λιμουζίνα κυριολεκτικά παντός καιρού κι εδάφους. Άνεση, ποιότητα και πρακτικότητα σε κορυφαίο επίπεδο κι ένας βελούδινος 3λιτρος V6 που ταιριάζει γάντι στην περίσταση.
Τιμή από € 86.800
Τεχνολογία 2.987 cc, V6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, 258 PS/3.600 rpm, 63,2 kgm/1.600-2.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, μόνιμη τετρακίνηση με transfer case
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5”
0-160 km/h 19,3”
0-400 m 15,4” @ 145,6 km/h
0-1.000 m 28,3” @ 184,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,3”
30-50 km/h (kickdown) 1,2”
50-80 km/h (kickdown) 2,6”
80-110 km/h (kickdown) 3,8”
110-140 km/h (kickdown) 5,5”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 9,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 169-179 g/km
Διαστάσεις 4.819 x 1.935 x 1.796 mm
Βάρος 2.270 kg
Μετρήσεις DRIVE, οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία