Η τάση των SUV με 4θυρη κουπέ φόρμα ξεκίνησε με την BMW X6 και ήταν θέμα χρόνου να διαπιστώσουμε αν επρόκειτο για μόδα που θα περνούσε ή αν θα εδραιωνόταν ως μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων.
Τελικά έγινε το δεύτερο κι έτσι ακολούθησε η μικρότερη BMW Χ4, αλλά και οι αντίστοιχοι ανταγωνιστές από το στρατόπεδο της Mercedes-Benz: Η GLE Coupé και η GLC Coupé, την οποία δοκιμάζουμε εδώ. Σε σχέση με τη συμβατική GLC, η Coupé είναι οκτώ πόντους μακρύτερη (4,73 m). Η οροφή της φαίνεται σχεδιασμένη με μια πινελιά από εμπρός μέχρι πίσω και καταλήγει σε ένα μικρό και στενό πίσω κρύσταλλο που τονίζει ακόμα περισσότερο το φάρδος του αυτοκινήτου πιο χαμηλά. Η οροφή είναι τέσσερις πόντους χαμηλότερη (1,60 m), διαφορά που είναι ξεκάθαρη ακόμα κι όταν κοιτάς το αυτοκίνητο από μπροστά. Κι αυτό διότι η Coupé έχει πιο κεκλιμένο και μικρότερο σε ύψος παρμπρίζ, οπότε δημιουργείται μια σαφώς πιο δυναμική εικόνα. Εύλογα υποθέτει κάποιος ότι αυτή η εμφάνιση έχει επιτευχθεί εις βάρος των χώρων της καμπίνας, είναι όμως πράγματι έτσι;
Η απάντηση είναι «περίπου». Η οροφή της GLC Coupé βρίσκεται πράγματι λίγο πιο κοντά στο κεφάλι των επιβατών. Όμως όταν ακόμα και κάποιος με ύψος 1,90 μπορεί να καθίσει πίσω χωρίς να ακουμπούν τα μαλλιά του στον ουρανό, δεν μπορούμε να πούμε ότι οι χώροι έχουν πληγεί σημαντικά. Εννοείται βέβαια ότι οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε κάθε περίπτωση άνετα και δεν αντιλαμβάνονται καμία διαφορά στο διαθέσιμο χώρο, ενώ αγγίζουν την ίδια κεντρική κονσόλα με την επιφάνεια piano black που δεν είναι σίγουρο ότι θα τους ικανοποιήσει με την ποιότητά της. Μόνο η ορατότητα αλλάζει λίγο, λόγω της μεγαλύτερης κλίσης της εμπρός κολόνας. Υπαρκτή είναι και η διαφορά στο χώρο αποσκευών, αφού η χωρητικότητα έχει μειωθεί από τα 550 στα 500 lt και το μικρότερο ύψος του πίσω κρύσταλλου περιορίζει τη δυνατότητα μεταφοράς μεγάλων αντικειμένων.
Η διαφορετική εμφάνιση της GLC Coupé συνοδεύεται κι από διαφορετική νοοτροπία στη ρύθμιση του πλαισίου, αφού η σπορ ανάρτηση είναι στάνταρ και η κρεμαγέρα λίγο πιο γρήγορη από της GLC, με λόγο 15,1:1 αντί για 16:1. Αυτές οι επεμβάσεις έχουν αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο που αντιδρά αισθητά πιο ζωηρά απ’ ό,τι η συμβατική GLC στις εντολές του οδηγού. Το εμπρός μέρος ακολουθεί πιο πρόθυμα την τροχιά που του υποδεικνύεις και η κλίση του αυτοκινήτου είναι μικρότερη. Ωστόσο, ποτέ δεν καταφέρνει να συναγωνιστεί σε αμεσότητα στη γρήγορη οδήγηση την κορυφαία σε αυτό τον τομέα Porsche Macan, ούτε και την ευθέως ανταγωνιστική της BMW X4. Αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι έχουμε οδηγήσει Χ4 αποκλειστικά με το Μ Sport Pack.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC
Από την άλλη, διατηρεί σχεδόν αναλλοίωτο τον αρχοντικό τρόπο με τον οποίο κινείται η συμβατική Mercedes-Benz GLC, ισοπεδώνοντας τις περισσότερες από τις λακκούβες του δρόμου. Μόνο οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα καταφέρουν να νικήσουν ακόμα και το ψηλό προφίλ των ελαστικών της (235/60 R18) και να φτάσουν στους επιβάτες, ειδικά σε όσους κάθονται πίσω. Στον αυτοκινητόδρομο είναι εξαιρετικά σταθερή σε οποιαδήποτε ταχύτητα και ούτε ο θόρυβος του κινητήρα ούτε ο αεροδυναμικός θα ενοχλήσει τους επιβάτες.
Στην περίπτωση της GLC 250 d 4MATIC Coupé, ο κινητήρας είναι ένας 4κύλινδρος τουρμποντίζελ 2,1 lt που αποδίδει 204 PS και 51,0 kgm από τις 1.600 rpm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με 9άρι αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC και, όπως φανερώνει το όνομα του μοντέλου, με τετρακίνηση. Οι επιδόσεις που πετυχαίνει αυτή η έκδοση τη φέρνουν πολύ κοντά στη βενζινοκίνητη GLC 250 4MATIC των 211 PS και 35,7 kgm. Οι μετρήσεις μας δείχνουν διαφορά που στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ξεπερνά τα 2-3 δέκατα. Ενδεικτικά αναφέρουμε 0-100 km/h σε 7,6”, 0-1.000 m σε 28,6”, 80-110 km/h σε 3,8” και 110-140 km/h σε 5,8”, όταν τα αντίστοιχα νούμερα για τη βενζινοκίνητη GLC 250 είναι 7,4”, 28,4”, 3,6” και 5,5”. Η BMW X4 xDrive20d των 190 PS δεν μπορεί να ακολουθήσει αυτό το ρυθμό και μένει ξεκάθαρα πίσω, σημειώνοντας αντίστοιχα 8,7”, 30,9”, 5,4” και 9,1”.
Δεν χρειάζεται πάντως να εκμεταλλεύεσαι πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα, αφού αρκεί και ένα μικρό πάτημα του γκαζιού για να νιώσεις την ευχάριστη ώθηση της άφθονης ροπής από χαμηλά. Και πρέπει να παρατηρείς το στροφόμετρο για να διαπιστώσεις τις εξαιρετικά ομαλές αλλαγές του κιβωτίου, που ανεβοκατεβάζει σχέσεις συχνότερα απ’ ό,τι θα άντεχε το χέρι σου, για να διατηρεί τον κινητήρα στο πιο αποδοτικό φάσμα λειτουργίας του. Κάπως έτσι μπορείς να κινείσαι σβέλτα χωρίς να καις πολύ πάνω από 8,0 lt/100 km, τιμή στο ίδιο επίπεδο με της Χ4 και σαφώς ικανοποιητική για ένα μόνιμα τετρακίνητο SUV που ζυγίζει 1.850 kg.
Με τιμή που ξεκινά από τα €60.130, η GLC 250 d 4MATIC Coupé είναι μόλις €400 ακριβότερη από τη μικρότερη ντίζελ GLC 220 d Coupé των 170 PS και περίπου €1.000 πιο φτηνή από τη βενζινοκίνητη GLC 250 Coupé των 211 PS. Οπότε σίγουρα την προτιμάς από εκείνες, αφού συνδυάζει την οικονομία της πρώτης με τις επιδόσεις της δεύτερης.
Τι λέει το DRIVE
Ο χαρακτήρας της Coupé είναι λίγο πιο ζωηρός από τον αντίστοιχο της συμβατικής GLC, όπως προστάζει η εμφάνισή της, χωρίς να χάνει σε αρχοντιά ούτε να απειλεί πιο σπορ μοντέλα του ανταγωνισμού
Τιμή Από €60.130
Τεχνολογία 2.143 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ, common rail, 204 PS/3.800 rpm, 51,0 kgm/1.600-1.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,6”
0-160 km/h 20,1”
0-400 m 15,5” @ 143,3 km/h
0-1.000 m 28,6” @ 181,9 km/h
50-110 km/h 6,4”
50-80 km/h 2,6”
80-110 km/h 3,8”
110-140 km/h 5,7”
Φρένα 100-0 km/h 38,3 m
Τελική ταχύτητα 222 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 131 g/km
Διαστάσεις 4.732 x 1.890 x 1.602 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt
Βάρος 1.850 kg
Μετρήσεις DRIVE. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία