Σε μια κανονική χώρα, αυτή η έκδοση της GLA θα έπρεπε να αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία θα χτίζονταν οι πωλήσεις του μοντέλου.
Οι κινητήρες ντίζελ κουμπώνουν ιδανικά με το χαρακτήρα κάποιων αυτοκινήτων. Ένα από αυτά τα ιδανικά ζευγάρια που έσονται εις σάρκα μία, είναι ασφαλώς η GLA 200 CDI με τον κινητήρα ντίζελ των 2,1 λίτρων. Βεβαίως, οι αδαείς Γερμανοί δεν μπορούν να λάβουν υπόψη τις συνθήκες ιδρυματοποίησης της ελληνικής φορολογίας.
Όπως πρέπει
Τι ζητά λοιπόν ο μέσος αγοραστής που καταλήγει να αγοράσει μια GLA πέρα από την όποια κοινωνική καταξίωση του προσφέρει το αστέρι; Μα φυσικά, εντυπωσιακή εμφάνιση έξω αλλά και μέσα. Το πρώτο δεν ήταν πάντα δεδομένο, αλλά η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Mercedes-Benz έκανε τις κακές γλώσσες να πάψουν.
Η προσωπική άποψή μου είναι πως εμφανισιακά είναι με διαφορά το πιο όμορφο crossover της αγοράς. Ναι, θα ήθελα λίγο πιο προσεγμένα υλικά στο εσωτερικό, ωστόσο αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει spoiler, που λεν και στο χωριό μου. Όσον αφορά τους χώρους η GLA ούτε εκεί διαπρέπει, αλλά τελικά μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας με δύο παιδιά, χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς.
Εν προκειμένω, η GLA 200 CDI αποτελεί τη «light» έκδοση του 4κύλινδρου 2,1 με απόδοση 136 PS και ροπή 30,6 kgm από τις 1.400 rpm κιόλας –η δυνατή 2.1 ονομάζεται GLA 220 CDI. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6άρι και η κίνηση κατευθύνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Προφανώς το μεγάλο πλεονέκτημά της είναι η ροπή. Εκεί βασίζεσαι για να κινήσεις τον 1,5 τόνο καθαρού βάρους αξιοπρεπώς.
Το χειροκίνητο κιβώτιο βέβαια είναι αναμενόμενα μακρύ, με την 6η σχεδόν overdrive. Χωρίς παρόλα αυτά να χρειάζεσαι κατέβασμα στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και στα στηθώματα, ακόμα και φουλ φορτωμένος.
Ακόμα κι έτσι όμως, η GLA παραμένει ατάραχη, ξεκούραστη και το κυριότερο εντυπωσιακά οικονομική, με μια μέση κατανάλωση που δεν υπερέβη τα 5,7 lt/100 km. Στους δρόμους της περιφέρειας, αν και γέρνει κάμποσο στις στροφές, διατηρεί πεισματικά την τροχιά της και γενικά σου εμπνέει σιγουριά. Είναι μάλιστα συνολικά σαφώς πιο άνετη από την A-Class.
Δεν βγαίνει
Ενώ λοιπόν η συγκεκριμένη έκδοση είναι και η πιο λογική, στην Ελλάδα αντικειμενικά δεν συμφέρει. Η διαφορά τιμής από την GLA 200 με τον βενζινοκινητήρα τούρμπο των 1,6 λίτρων είναι €7.000 (η GLA 200 CDI ξεκινά από τα €36.000 χωρίς απόσυρση) και βέβαια το γεγονός ότι η GLA 200 CDI υπερβαίνει τα δύο λίτρα είναι ένας επιπλέον ανασταλτικός παράγων. Απόσβεση, ακόμα και με δεδομένα τα σχεδόν τρία λιγότερα λίτρα /100 km που καίει η CDI, δεν μπορεί να γίνει. Και είναι πραγματικά κρίμα.
Τι λέει το DRIVE
H GLA 200 CDI είναι η πιο λογική έκδοση, αν θέλεις οπωσδήποτε να αγοράσεις το συγκεκριμένο μοντέλο. Είναι άνετη, έχει ικανοποιητικές επιδόσεις και καίει συγκριτικά πολύ λίγο. Η τιμή της όμως και η φορολογική της υπόσταση την καθιστούν σχεδόν απαγορευτική σε σχέση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση
Τιμή Από €36.400
Τεχνολογία 2.131 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 136 PS/3.400 – 4.000 rpm, 30,6 kgm/1.400-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
0-120 km/h 14,5”
0-140 km/h 19,4”
0-160 km/h 26,1”
0-400 m 17,4”
0-1.000 m 31,4”
30-50 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (4η) 5,6”
110-140 km/h (5η) 9,7”
100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 4.417 x 1.804 x 1.494 mm
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις Drive