H νέα E-Class είναι ελαφρύτερη, ταχύτερη και πιο οικονομική από την απερχόμενη.
Επίσης είναι γεμάτη τεχνολογικές καινοτομίες, περιλαμβάνοντας και διαφορετικές επιλογές αυτόνομης οδήγησης. Αυτές είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην παρουσίαση που έγινε στο εξωτερικό, αλλά λείπουν από το αυτοκίνητο δοκιμής στην Ελλάδα. Έτσι, προς το παρόν θα μάθετε τι μπορεί να κάνει η E220 d με πιο συμβατικές τεχνολογίες.
Μπορεί να λέγεται 220 d, αλλά ο κινητήρας είναι ένας εντελώς νέος δίλιτρος, 4κύλινδρος, με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Αντικαθιστά τον 2.1 και αποδίδει 194 PS, με εκπομπές CO2 μόλις 108 g/km. Όλα αυτά βέβαια με τις στάνταρ μικρότερες 17άρες ζάντες. Σε σχέση με την προηγούμενη είναι 4,3 cm μακρύτερη, φτάνοντας σε συνολικό μήκος 4,923 m. Το μεταξόνιο είναι επίσης 6,5 πόντους μεγαλύτερο (στα 2.939 mm) που σημαίνει μεγαλύτεροι χώροι και στην καμπίνα. Σε σχέση με τους αντίπαλους, η E-Class είναι 4 και 3,1 cm κοντύτερη από το Volvo S90 και την Jaguar XF αντίστοιχα, κατά μόλις ένα πόντο πιο κοντή από το Audi A6 και 1,6 cm μακρύτερη από την BMW 5 Series.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τα νέα Volvo S90 και V90
Σε πείσμα των αυξημένων διαστάσεων, το βάρος έχει μειωθεί. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο έγινε εκτενής χρήση ατσαλιού, υψηλής και υπέρ-υψηλής αντοχής στο πλαίσιο, με αποτέλεσμα η E220 d να ζυγίζει πάνω από 100 κιλά λιγότερα από την προηγούμενη αντίστοιχη. Περισσότερο από το ένα τρίτο της μείωσης του βάρους οφείλεται στον κινητήρα, ο οποίος είναι 34 κιλά ελαφρύτερος. Μην περιμένετε επίσης άλλο κιβώτιο παρεκτός από το αυτόματο 9G-TRΟNIC, το οποίο διαθέτει όσες σχέσεις λέει το όνομά του.
Η νέα Ε220 d είναι σημαντικά πιο ήσυχη από την προηγούμενη, σε κάθε ταχύτητα. Ο εκπεμπόμενος ήχος από το νέο κινητήρα σπανίως ανεβαίνει πάνω από το επίπεδο ενός μουρμουρητού κι αυτό μόνο όταν τον πιέζεις. Η δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί στο επίπεδο μείωσης των κραδασμών είναι εξαιρετική. Το ίδιο και με τη μόνωση της ανάρτησης από την οποία σπάνια και μόνο σε πολύ σαγρέ οδόστρωμα θα περάσει θόρυβος. Σε αυτή την κατεύθυνση έχει συμβάλλει και το κιβώτιο. Η κλιμάκωση των εννέα σχέσεων είναι σωστά ρυθμισμένη. Ουσιαστικά, οι πρώτες επτά είναι σχετικά κοντές και οι δύο τελευταίες μόνο για ταξίδι. Η 9η για παράδειγμα κουμπώνει μόνο ύστερα τα 140 km/h για να ρίξει το ρυθμό περιστροφής κάτω από τις 2.000 rpm.
Οι επιδόσεις που μέτρησαν τα v-box απλώς την τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας. Χρειάζεται μόλις 7,9” για να μετακινήσει τα 1.690 ζυγισμένα κιλά της στα 100 km/h από στάση, ενώ εξαιρετικές τιμές πετυχαίνει και στο 400άρι και στο χιλιόμετρο από στάση, όπως μπορείτε να δείτε και στον σχετικό πίνακα. Για να μην σας κουράζουμε με νούμερα, απλώς αναφέρουμε πως είναι πιο γρήγορη και από την BMW 520d και από το Audi A6 2.0 TDI κι από την Jaguar XF 20d. Οι ρεπρίζ με kickdown επίσης είναι παραπάνω από καλές για τον όγκο του αυτοκινήτου. Σε αυτό κύριος υπεύθυνος είναι το 9άρι κιβώτιο, το οποίο έχει γλυκό και άμεσο κούμπωμα στη διαδοχή των σχέσεων και αποδεικνύεται αρκετά γρήγορο. Απλώς για να «πείσεις» το κιβώτιο να κρατήσει μια σχέση πάνω από τις 3.500 rpm πρέπει να κρατήσεις σανιδωμένο το γκάζι. Σε διαφορετική περίπτωση, το λογισμικό προτιμά να αλλάζει σχέσεις νωρίς και να κατεβάζει μόνο όταν πατήσεις σχετικά αποφασιστικά το γκάζι. H Mercedes-Benz μάλιστα κατήργησε τα κουμπιά Comfort και Sport για το κιβώτιο. Τώρα αποτελούν μέρος του συστήματος AGILITY CONTROL που το χειρίζεσαι από έναν περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε τοποθετημένο το πακέτο AMG. Εμφανισιακά αυτό είναι καλό νέο. Διπλές απολήξεις της εξάτμισης, διάτρητοι δίσκοι, χρώμια στα πλαϊνά και την πίσω ποδιά, εμπρός μάσκα με δύο γρίλιες, τεράστιο σήμα και εξίσου μεγάλους αεραγωγούς και βέβαια 19άρες ζάντες. Όλα την κάνουν να δείχνει εξαιρετικά δυναμική.
Η σπορ ανάρτηση ωστόσο AGILITY CONTROL και βασικά τα πιο κοντά και σκληρά ελατήρια που τη χαμηλώνουν κατά 1,5 πόντο, δημιουργούν ανεπιθύμητες παρενέργειες. Ενώ, όπως προείπαμε η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, οι αντιδράσεις της ανάρτησης, ειδικά σε εγκάρσιες σχετικά βαθιές εσοχές ή σχετικά ψηλές προεξοχές, είναι δομικά θορυβώδης. Ακούς δηλαδή το θόρυβο και τον αισθάνεσαι να διατρέχει όλο το αμάξωμα, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και μια μικρή μετατόπιση. Σε αυτό συνυπεύθυνες είναι και οι ζάντες, αλλά και τα υπερβολικά «κοντά» για τις ελληνικές συνθήκες λάστιχα run flat -275/35 πίσω.
Από την άλλη δεν μπορούμε παρά να εκθειάσουμε το υψηλότατο περιθώριο πρόσφυσης και την εξαιρετική ακαμψία του πλαισίου. Η E220 d γενικά ανταποκρίνεται στον σωστό χρόνο στις εντολές του οδηγού, αν και δεν σου δίνει το αναμενόμενο feedback. Το σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο και μόλις 2,2 στροφές απ’ άκρη σ’ άκρη, ενώ έχει σωστή και αναλογική μεταφορά των εντολών και καλό ζύγισμα, δεν σου επιστρέφει και την ανάλογη πληροφόρηση. Παρόλα αυτά η E220 d είναι ακριβής και στον επαρχιακό πρέπει να την πιέσεις πολύ για να αντιληφθείς τον όγκο της και να αρχίσει να ανοίγει την τροχιά του το εμπρός μέρος. Πάντως για την οδήγηση που έχει φτιαχτεί, δηλαδή για μεγάλα ταξίδια, ανταποκρίνεται ιδανικά, κρατώντας οδηγό και επιβάτες ξεκούραστους, απομονωμένους από το περιβάλλον, μέσα σε μια καμπίνα υψηλότατων προδιαγραφών.
Εκεί που πραγματικά θέλω να βγάλω το καπέλο στους μηχανικούς της Mercedes-Benz είναι στο θέμα της κατανάλωσης. Στα πρώτα 200 χιλιόμετρα που έκανα δύο χαλαρές βόλτες μέχρι το Λαύριο και πίσω, το trip computer έδειξε 5,9 lt/100 km! Ακόμα κι όταν άρχισα να ζορίζω για μια πιο συνολική εικόνα και με τις μετρήσεις μέσα, αρνήθηκε να κάψει περισσότερα από 7,4 lt το μέγιστο, με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 6,5 lt/100 km. Με αυτοκίνητο 1,7 τόνου υπενθυμίζω.
Το φινίρισμα είναι κορυφαίο, ενώ οι χώροι τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες είναι μεγάλοι. Το κυριότερο εκπέμπει μια αύρα τεχνολογίας και ποιότητας που μόνο στη μεγαλύτερη S-Class μπορούσες να συναντήσεις μέχρι τώρα. Τα σπορ καθίσματα του πακέτου AMG στηρίζουν σωστά το κορμί ενώ υπάρχει και πληθώρα αποθηκευτικών χώρων. Στο αυτοκίνητο δοκιμής δεν υπήρχε ποτηροθήκη, αλλά από την αντιπροσωπεία μας διαβεβαίωσαν πως ανήκει στον βασικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων που θα έρχονται στην Ελλάδα. Το πορτμπαγκάζ χωρά 540 lt.
Η συνάφεια με την S-Class αντικατοπτρίζεται και στο ταμπλό. Τα ακριβά υλικά και το κορυφαίο φινίρισμα. Για το απαραίτητο high tech χρώμα, φροντίζει το πάνελ που φιλοξενεί τα όργανα και την οθόνη του infotaiment -το οποίο προαιρετικά μπορεί να αντικατασταθεί από δύο οθόνες. Ο χειρισμός όλων των συστημάτων της E-Class είναι λογικό να προαπαιτεί καλή σχέση με την τεχνολογία, όμως με αυτό το δεδομένο δεν θα παιδευτείς ιδιαίτερα, εκτός από το αιώνιο και άλυτο μέχρι θέμα της απλούστευσης εύρεσης του επιθυμητού σταθμού στο ραδιόφωνο. Μπορείς όμως να κάνεις παραπάνω από τα βασικά με τα νέα κουμπιά-σταυρούς αφής στο τιμόνι.
Η E220 d είναι πρωτίστως ένα σύμβολο status. Ειδικά η νέα γενιά, η οποία έχει πλησιάσει την κορυφαία S-Class. Έχει εντυπωσιακή εμφάνιση, που συνδυάζεται με μια κορυφαία σε ποιότητα και σχεδίαση καμπίνα, ενώ ο δίλιτρος κινητήρας ντίζελ, όχι μόνο αποδεικνύεται επαρκέστατος, αλλά και εξαιρετικά οικονομικός. Στη βασική έκδοση κοστίζει €61.370, δηλαδή μόνο €1.420 περισσότερα από την έκδοση με το δίλιτρο κινητήρα βενζίνης, άρα η επιλογή της ντίζελ έκδοσης γίνεται ακόμα πιο συμφέρουσα. Βέβαια η συγκεκριμένη τιμή δεν αφορά εντυπωσιακά στοιχεία εξοπλισμού, όπως αυτό της ημιαυτόνομης οδήγησης ή το παρκάρισμα με τον οδηγό εκτός αυτοκινήτου. Ο βασικός εξοπλισμός είναι μεν καλός, αλλά όποιος θέλει το κάτι παραπάνω θα πρέπει να είναι έτοιμος να εκταμιεύσει αρκετά περισσότερα χρήματα. Αλλά βέβαια όλα αυτά αφορούν αυτούς τους λίγους που έχουν εξαρχής τα 60 τόσα χιλιάρικα για να την αποκτήσουν.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz E200
Τι λέει το DRIVE
Η νέα E-Class εντυπωσιάζει με την τεχνολογική αρτιότητά της. Αντιθέτως αδικείται, στην Ελλάδα τουλάχιστον, από την τοποθέτηση της σπορ (AMG) ανάρτησης. Ωστόσο ο νέος δίλιτρος ντίζελ είναι αυτή τη στιγμή ο κορυφαίος στην κατηγορία και της πάει γάντι.
Τιμή από € 61.370
Τεχνολογία 1.950 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 194 PS/3.800 rpm, 40,8 kgm/1.600-2.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 7,9”
0-160 km/h 20,1”
0-400 m 15,7” @ 143 km/h
0-1.000 m 28,7” @ 184 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,6”
50-80 km/h 2,7”
80-110 km/h 3,9”
110-140 km/h 5,8”
Φρένα 100-0 km/h 37,3 m
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.923 x 1.852 x 1.468 mm
Βάρος 1.690 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία