Test drive: Mercedes-Benz E200 Natural Gas Drive

Test drive: Mercedes-Benz E200 Natural Gas Drive

Ξεχάστε το πετρέλαιο. Η πιο οικονομική έκδοση της E-Class καταναλώνει φυσικό αέριο και κοστίζει μόλις €5/100 km.

Είναι πλέον ευρέως γνωστό ότι η χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου ως καύσιμο σε αυτοκίνητα έχει σημαντικά οφέλη, τόσο για την τσέπη του ιδιοκτήτη όσο και για το περιβάλλον.

Και η Mercedes-Benz E200 Natural Gas Drive, το κορυφαίο μοντέλο με δυνατότητα καύσης CNG που διατίθεται στην ελληνική αγορά, έρχεται να επιβεβαιώσει τον κανόνα, μετά από τα πιο προσιτά Audi A3 Sportback g-tron, Seat Leon TGI και Skoda Octavia G-TEC που έχουμε ήδη δοκιμάσει.

Ο κινητήρας της E200 NGD βασίζεται στο δίλιτρο τούρμπο της συμβατικής E200, αλλά έχει διαφορετική κεφαλή και υψηλότερη σχέση συμπίεσης (11,0:1). Η ισχύς του έχει μειωθεί από τους 184 στους 156 ίππους, όμως η ροπή των 27,5 kgm έχει διατηρηθεί αμετάβλητη και αποδίδεται, σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, από τις 1.250 rpm. Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus, το οποίο συμβάλλει στο να μη νιώθεις ποτέ ότι σου λείπει δύναμη στην καθημερινή χρήση. Το 10,1" για το 0-100 km/h και οι ρεπρίζ που κατέγραψαν τα όργανα μετρήσεων ικανοποιούν. Είναι όμως σαφές ότι με χαμηλότερη ισχύ σε σχέση με την Ε200 και κατά 150 kg αυξημένο βάρος, οι επιδόσεις δεν αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για όποιον επιλέξει την NGD.

Αυτό που θα εκτιμήσουν όλοι στην Ε200 Natural Gas Drive είναι το χαμηλό κόστος χρήσης. Με μέση κατανάλωση δοκιμής τα 6,2 kg/100 km ο οδηγός της επιβαρύνεται με μόλις €5/100 km. Αυτό το κόστος ισοδυναμεί με 3,3 lt βενζίνης ή 4,1 lt ντίζελ, τιμές σημαντικά καλύτερες από αυτές που σημειώνουν στην πράξη οι Ε200 και Ε200 BlueTEC, αντίστοιχα. Μάλιστα, για όποιον κινείται κυρίως εντός πόλης, η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη, αφού η κατανάλωση της Ε200 NGD σε τέτοιες συνθήκες πολύ δύσκολα θα ξεπεράσει τα 10 kg/100 km.

Οι δεξαμενές του φυσικού αερίου είναι καλά κρυμμένες. Μία βρίσκεται πίσω από την πλάτη του πίσω καθίσματος και άλλες δύο κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Η συνολική χωρητικότητά τους φτάνει τα 121,5 lt, κάτι που σε πίεση 200 bar και θερμοκρασία 15 οC μεταφράζεται σε 19,5 kg CNG. Στην πράξη διανύεις εύκολα πάνω από 300 km πριν χρειαστεί να ανεφοδιαστείς ή να καταφύγεις στη βενζίνη. Η διαφορά σε σχέση με άλλα αντίστοιχα μοντέλα είναι ότι εδώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το καύσιμο που θα χρησιμοποιεί, μέσα από το μενού του πίνακα οργάνων.

Πάντως το ρεζερβουάρ βενζίνης καλό είναι να μη μένει ποτέ άδειο, αφού η βενζίνη πρέπει να χρησιμοποιείται ούτως ή άλλως όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από 9 οC, όταν υπάρχει μεγάλο φορτίο ή αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό με CNG. Με τη βενζίνη ως καύσιμο, ο κινητήρας δουλεύει λίγο πιο ήσυχα, διαφορά που γίνεται αντιληπτή μόνο σε έντονη επιτάχυνση, και οι επιδόσεις είναι λίγο υποδεέστερες, με 10,6'' για το 0-100 και 2-3 δέκατα πιο αργές ρεπρίζ.

Πέρα από τα παραπάνω, η E200 Natural Gas Drive δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες E-Class. Στο πολυτελές εσωτερικό της χρησιμοποιείται δέρμα κορυφαίας ποιότητας και πολύ καλά πλαστικά, ενώ δεν υπάρχει αξεσουάρ με το οποίο να μην μπορεί να εφοδιαστεί. Οι δεξαμενές του CNG έχουν περιορίσει τον χώρο αποσκευών από τα 540 lt των συμβατικών μοντέλων στα 400, που δεν είναι κακή τιμή για τις ανάγκες τεσσάρων επιβατών, αλλά σίγουρα ακούγονται λίγα για αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους. Η ανάρτηση πάντως προσφέρει και σε αυτή την E-Class εξαιρετική άνεση, χωρίς να την αφήνει να πλέει στην υψηλή ταχύτητα. Σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση, φτιάχνουν ένα σύνολο πραγματικό χιλιομετροφάγο.

Για να απολαύσεις τα χαρίσματα μιας E200 Natural Gas Drive, χρειάζεται να καταβάλεις €54.900 (με απόσυρση). Και πρέπει να κινείσαι σε μικρή ακτίνα από τα τρία πρατήρια CNG που υπάρχουν σήμερα στην Αθήνα ή το ένα της Θεσ/νίκης. Όμως, αν κάνεις πολλές μετακινήσεις, θα αποσβέσεις σε εύλογο χρονικό διάστημα τη διαφορά από τα €48.250 της βενζινοκίνητης Ε200, ή από τα €49.900 της ντίζελ Ε200 BlueTEC. Έτσι, η Ε200 NGD δεν είναι απλώς μια επίδειξη τεχνολογίας της Mercedes-Benz, αλλά ένα μοντέλο που μπορεί πραγματικά να εξοικονομήσει πολλά χρήματα σε όποιον μπορεί να εκμεταλλευτεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.


Τι λέει το DRIVE
Όταν η χρήση είναι κυρίως αστική και ο στόχος είναι η μέγιστη οικονομία, η E200 NGD φέρνει σε δύσκολη θέση τις βενζινοκίνητες και ντίζελ εκδόσεις του ίδιου μοντέλου.
Τιμή από €54.900 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 156 PS/5.000 rpm, 27,5 kgm/1.250-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
0-160 km/h 27,5”
0-400 m 17,2” @ 130,5 km/h
0-1.000 m 31,4” @ 167,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,6”
50-80 km/h (kickdown) 3,5”
80-110 km/h (kickdown) 5,2”
110-140 km/h (kickdown) 7,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 kg/100 km
Εκπομπές CO2 116 gr/km
Διαστάσεις 4.879 x 1.854 x 1.475 mm
Βάρος 1.760 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube