Test drive: Mercedes-Benz C 180 Coupé

Test drive: Mercedes-Benz C 180 Coupé

Αν δεν πιστεύεις στον κεραυνοβόλο έρωτα, η νέα C-Class Coupé ήρθε για να σου αλλάξει γνώμη.

Στη Mercedes-Benz, οι σχεδιαστές έχουν πιάσει το νόημα τα τελευταία χρόνια. Μέσα σε δύο γενιές, προσαρμόστηκε σχεδόν όλη η γκάμα, από επιβλητικά, ογκώδη μοντέλα, σε ποθητές, εκλεπτυσμένες σιλουέτες.

Το επιμηκυμένο καπό της νέας C-Class Coupé σε σχέση με τη σεντάν C-Class την κάνει ακόμα πιο αθλητική και τονίζει περισσότερο αυτή την υπέροχη μάσκα. Οι αναλογίες της είναι άριστες, από την κορφή έως τα νύχια, από την εμπρός διαμαντέ γρίλια, μέχρι το κομψό πίσω σπόιλερ.
Πέρα από το περιτύλιγμα, η νέα γενιά C-Class Coupé έχει δεχθεί αρκετές βελτιώσεις. Μια από τις κυριότερες έχει να κάνει με τη σχεδίαση του πλαισίου και τη χρήση ελαφρών κραμάτων, έτσι ώστε να περιοριστεί το βάρος.

Το αποτέλεσμα, λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη ακαμψία του πλαισίου και τη σαφώς καλύτερη διαχείριση κραδασμών και θορύβου (NVH), είναι η μείωση βάρους κατά 50 kg. Και βέβαια, έχει σημασία να τονίσουμε πως η νέα C-Class Coupé έχει αρκετά μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις από την προκάτοχό της. Για την ακρίβεια είναι το μήκος είναι αυξημένο κατά 9,5 cm, το πλάτος κατά τέσσερις πόντους και το μεταξόνιο κατά 8 cm. Πρόκειται για διαφορές που θα μπορούσαν να στοιχειοθετούν αλλαγή κατηγορίας.

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων μεταφέρεται και στην καμπίνα, κάνοντας τη νέα C 180 Coupé αισθητά πιο φιλόξενη. Τόσο για τον οδηγό και συνοδηγό, που κερδίζουν εσωτερικό πλάτος, όσο και για τους δύο επιβάτες που έχουν περισσότερο χώρο για κεφάλι και πόδια. Πάντως ακόμα και έτσι, οι πίσω θα χρειαστεί να κάνουν υποχωρήσεις.

Ειδικά με το πακέτο AMG του μοντέλου δοκιμής, το οποίο προσθέτει τα δερμάτινα καθίσματα και τις επενδύσεις σε μαύρο ξύλο στην κονσόλα, αποκομίζεις μια αίσθηση πληρότητας και πολυτέλειας από την καμπίνα. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλό επίπεδο, όπως άλλωστε και στις σεντάν εκδόσεις. Η σχεδίαση ταιριάζει γάντι με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αποφεύγοντας συντηρητικές παγίδες ή τεχνολογικές υπερβολές. Από εκεί και πέρα, το σύστημα πληροφοριών και πολυμέσων της κεντρικής οθόνης δεν είναι το πιο διαισθητικό που υπάρχει, καθώς χρειάζεται εξοικείωση, ακόμα και για την αλλαγή μιας συχνότητα στο ραδιόφωνο.

Η μικρή της παρέας
Τα 4,7 m μήκος και το τεράστιο καπό δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες. Άλλωστε εδώ «χωρά» μέχρι και ο ανανεωμένος διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8. Όμως μόλις ανοίξεις το καπό, βρίσκεις τον πιο μικρό διαθέσιμο κινητήρα της γκάμας. Είναι ο 4κύλινδρος 1.6 τούρμπο άμεσου ψεκασμού βενζίνης, με μέγιστη ισχύ 156 ίππων. Τον έχουμε γνωρίσει σχεδόν σε όλα τα μοντέλα μικρότερων κατηγοριών της Mercedes-Benz.

Στην πράξη αποδεικνύεται αρκετά οικονομικός, αλλά ποτέ δεν διακρίθηκε για τις απόλυτες επιδόσεις του, ειδικά συνδυαζόμενος με το 7G-TRONIC. Η λειτουργία του τελευταίου κοστίζει και σε κατανάλωση, εκτός αν έχεις μόνιμα το Dynamic Select στο πολύ «φυλαγμένο» πρόγραμμα ECO και κινείσαι σε ανοιχτό δρόμο. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν 7,9 lt/100 km, μέγεθος λογικό για τα 1.500 κιλά της C 180 Coupé.

Απέναντι στο χρονόμετρο, η πιο αδύναμη C-Class Coupé, δεν τα πάει κι άσχημα. Ο 1.6Τ έχει σχετικά στενό εύρος λειτουργίας, προσομοιάζοντας περισσότερο σε λειτουργία ντίζελ, όμως το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό. Η C 180 φτάνει σε 8,9” τα 100 km/h, ενώ είναι αξιοπρεπής και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Mε 4,3” για το 80-110 km/h και με 6,1” για το 110-140 km/h, δείχνει πως δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα στο προσπέρασμα. Το φάκελο της υψηλής ενεργητικής ασφάλειας κλείνουν οι επιδόσεις της στο φρενάρισμα, όπου με 37,1 m για το 100-0 km/h, κινείται πολύ κοντά στο τέλειο.

Με την πολύ κοντή κρεμαγέρα των 2,1 στροφών, η πρώτη αίσθηση που αποκομίζεις είναι πως το μπροστινό είναι πολύ ζωντανό και πρόθυμο στην είσοδο της στροφής. Αυτό εξακολουθεί να συμβαίνει μέχρι να προσεγγίσεις το όριο της πρόσφυσης. Δεν έχει την ακρίβεια και την αμεσότητα που χρειάζεται για να κινηθείς πραγματικά γρήγορα, όμως για να είμαι ειλικρινής, για τη C 180 προτιμώ τη συγκεκριμένη ρύθμιση της ανάρτησης. Τουλάχιστον διατηρεί καλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης ακόμα και με τις 18άρες, κάτι που χάνεις αν βάλεις τη σπορ ανάρτηση με τα πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ.

Η αρχική τιμή των €35.850 δεν είναι αποτρεπτική, αντιθέτως είναι οριακά χαμηλότερα από το Audi Α5 Coupé ή την BMW 4 Series. Βέβαια αρκούν μερικά λεπτά με την πληθωρική λίστα του πρόσθετου εξοπλισμού, έτσι ώστε αυτό να ανατραπεί.

Τι λέει το DRIVE
Η εξωτερική της εμφάνιση δεν χρειάζεται απολύτως καμία κολακεία εξ ημών. Θα καταλάβεις μόλις τη δεις από κοντά. Οι επιδόσεις της είναι αξιοπρεπείς και στη βασική έκδοση C 180
Τιμή από €35.850
Τεχνολογία 1.595 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 156 PS/5.300 rpm, 25,5 kgm/1.200-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
0-160 km/h 22,7”
0-400 m 16,4” @ 138,8 km/h
0-1.000 m 29,9” @ 178,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,3”
50-80 km/h 3,1”
80-110 km/h 4,3”
110-140 km/h 6,1”
Φρένα 100-0 km/h 37,1 m
Τελική ταχύτητα 223 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 g/km
Διαστάσεις 4.686 x 1.810 x 1.405 mm
Βάρος 1.500 kg
Μετρήσεις DRIVE: Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube