Test drive: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC

Test drive: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC

Δοκιμάζουμε την CLA των 381 ίππων με μόνιμη τετρακίνηση και διαπιστώνουμε πως είναι όντως το πιο γρήγορο μικρό κουπέ που κυκλοφορεί στην από 'δώ μεριά του Γαλαξία.

Τη Mercedes-AMG CLA 4MATIC την είχαμε πρωτοοδηγήσει στην προ facelift μορφή της, όταν ακόμα οι ίπποι του δίλιτρου τούρμπο κινητήρα ήταν μόλις 361...

Κατά περίεργη συγκυρία και εκείνη η δοκιμή δεν ήταν «κανονική», αφού αποφασίσαμε με αυτή να χρονομετρήσουμε την ανάβαση προς το ΚΕΟΑΧ (το Κέντρο Εκπαίδευσης Ορεινού Αγώνα Χιονοδρόμων) στον Όλυμπο. Τώρα, σχεδόν τέσσερα χρόνια αργότερα και 21 ίππους περισσότερους ίππους, ξαναπέφτει στα χέρια μας μια ανανεωμένη CLA. Θα διασχίσουμε λοιπόν με αυτή τα βουνά της Κορινθίας, με κατεύθυνση προς την τεχνητή λίμνη της Δόξας, πάνω από το οροπέδιο του Φενεού. Και η διαδρομή και το αυτοκίνητο και ο ίδιος ο προορισμός συνθέτουν το τέλειο σκηνικό για μια συνηθισμένη μέρα στο γραφείο...

Η αλήθεια είναι πως δεν πρόκειται και για το πιο «φρέσκο» αυτοκίνητο της αγοράς πλέον. Κοντεύουν δύο χρόνια από τότε που η γκάμα της CLA ανανεώθηκε και μαζί της και το κορυφαίο μοντέλο η CLA 45 4MATIC. Και αν η ανανέωση υπήρξε κάπως επιδερμική και δεν επηρέασε το ούτως ή άλλως όμορφο και ιδιαίτερο σχήμα του 4θυρου κουπέ που είναι η CLA, οι αλλαγές στον κινητήρα, στη μετάδοση και στην ελαστοκινηματική της ανάρτησης ήταν σαφώς πιο ουσιαστικές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Mercedes-AMG A45 2019: Τελευταίες πληροφορίες


Όλα τα λεφτά βέβαια ήταν και εξακολουθεί να είναι ο κινητήρας. Αυτός ο απίστευτος δίλιτρος τούρμπο που λυσσάει κυριολεκτικά αποδίδοντας 381 ίππους. Αυτό σημαίνει περίπου190 ίππους και κάτι ψιλά στο λίτρο. Ειδικά ύστερα από τις 2.800 rpm, όπου φουσκώνει για τα καλά η τουρμπίνα twin scroll, η ώθηση προς τα εμπρός είναι σχεδόν μνημειώδης. Η απόκριση έχει lag χαμηλά, αλλά η ροπή των 48,4 kgm μεταξύ 2.250-5.000 rpm σε συνδυασμό με την τετρακίνηση νιώθεις να διπλώνει την άσφαλτο κάτω από τα λάστιχα σαν χαλάκι του μπάνιου.

Ο κινητήρας με τον κωδικό Μ133 δεν έχει απλώς αυξήσει την ιπποδύναμή του κατά 21 ίππους σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Αυτό θα ήταν το εύκολο. Έπρεπε όμως ταυτόχρονα να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία του και συνάμα να διατηρηθούν οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση στο ίδιο επίπεδο.



Γι' αυτούς τους λόγους έχει γίνει ακόμα πιο σχολαστική η επεξεργασία των μετάλλων, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι τριβές και να γίνει το σύνολο ακόμα πιο αξιόπιστο. Η κάπως τραχιά λειτουργία χαμηλά μετατρέπεται, όσο ανεβαίνουν οι στροφές, σε ολοένα και πιο βραχνή και μπάσα συγχορδία. Δεν έχει τη μελωδικότητα του 5κύλινδρου 2.5 του RS3 Sedan, αλλά σε πείθει από την πρώτη δυνατή γκαζιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το νέο Audi RS3 Sedan


Τα 30 κιλά παραπάνω που ζυγίζει CLA σε σχέση με την A45 αποτρέπουν ουσιαστικά τις copy paste επιδόσεις των δύο. Το 0-100 km/h είναι ακριβώς το ίδιο, στα πολύ, πολύ όμως, εντυπωσιακά 4,3”. Σε αυτό βοηθά και το launch control, το οποίο συντονίζει θαυμάσια το διπλοσύμπλεκτο 7άρι κιβώτιο και την τετρακίνηση. Πρόκειται για επίδοση που αγγίζει τις αντίστοιχες σούπερκαρ. Σίγουρα ξεπερνά τις επιδόσεις ενός τέτοιου δεκαετίας.

Από τα 120 km/h και πάνω, η CLA 45 δείχνει να υστερεί ελαφρώς. Στο 400άρι βγαίνει σε 12,8” έναντι 12,5” της A 45, ενώ και στο 60-160 km/h με αλλαγές μένει πίσω τρία δέκατα (7,8” έναντι 7,5”). Όμως η καλύτερη αεροδυναμική της CLA τη βοηθά να επανακάμψει όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Αποτέλεσμα στο χιλιόμετρο από στάση ισοφαρίζει την A 45 με 22,8” και προλαβαίνει να πετύχει την ίδια ακριβώς ταχύτητα εξόδου στα πολύ φοβιστικά (για όποιον είναι μέσα, τουλάχιστον...) 230 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Mercedes-AMG A45 4MATIC


Ο κινητήρας είναι προφανώς ο κυρίως υπεύθυνος για όλον αυτό τον καταιγισμό. Αλλά έχει σημαντική βοήθεια και από το εμφανώς αναβαθμισμένο κιβώτιο AMG Speedshift DCT. Είναι και πιο γρήγορο και με πιο κοντή κλιμάκωση από την 3η έως και την 7η.

Φτάνοντας στη λίμνη Δόξας και τοποθετώντας την CLA 45 δίπλα στην A 45 δεν μπορείς να μην παραδεχτείς ότι δείχνει πιο ψαρωτική. Το κουπέ σχήμα σε συνδυασμό με τα φουσκωμένα φτερά, τις πιο αρμονικές αναλογίες και το μεγαλύτερο ίχνος στο δρόμο τραβούν τη ματιά σου για περισσότερο χρόνο. Στο εσωτερικό, το ταμπλό είναι περίπου ίδιο. Μόνο ο πίνακας οργάνων διαφοροποιείται, με τη CLA να έχει δύο ξεχωριστά όργανα, ταχύμετρο και στροφόμετρο. Μια άλλη διαφορά είναι ότι η CLA έχει αεραγωγούς με βουρτσισμένο αλουμίνιο, προφανώς για να προσδίδει μια επιπλέον αίσθηση πολυτέλειας.



Αυτά βέβαια δεν τα θυμόμουν στην αρχή της ημέρας, λίγο αφότου βγήκα από τον αυτοκινητόδρομο στην έξοδο προς το Δερβένι και έστριψα δεξιά προς Ευρωστίνα με κατεύθυνση την Γκούρα και τερματισμό στη Δόξα. Μέχρι εκεί απολάμβανα μια απροσδόκητα καλή ποιότητα κύλισης και ενδοτικότητα, με την ενεργητική ανάρτηση στη θέση Comfort. Η CLA επίσης έχει ξεκάθαρα λιγότερο αεροδυναμικό θόρυβο από το χάτσμπακ αδερφάκι της, με αποτέλεσμα να κρίνεται σαφώς προτιμητέα για μεγάλα ταξίδια.

Αλλά αν κι αυτό αποτελεί ένα πλεονέκτημα, δεν είναι το μείζον. Αυτό που ενδιαφέρει κυρίως είναι η συμπεριφορά της στο ορεινό στροφιλίκι και στην πατημένη χάραξη που συνθέτουν τη διαδρομή μέχρι τη λίμνη. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Γεγονός που σε προδιαθέτει θετικά εξ αρχής.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Τα 10 «μυστικά» του Mercedes-AMG Project ONE

Ρυθμίζεις την ανάρτηση στο Sport, πατάς το κουμπί για να ανοίξουν τα κλαπέτα της εξάτμισης και βάζεις το κιβώτιο στη θέση Manual. Όπου φυσικά δεν επιτρέπει αυθαίρετα kickdown ή upshift, όπως λεν και στο χωριό μου. Όπως προανέφερα η CLA που είχαμε στη διάθεσή μας διέθετε τα ενεργά αμορτισέρ. Όμως μαζί με αυτά πάει πακέτο και μηχανικό μπλοκέ διαφορικό στους εμπρός τροχούς. Και ο συνδυασμός κάνει αμέσως προφανείς τις προθέσεις του.

Αρχίζεις να πιέζεις σταδιακά και διαπιστώνεις ότι το πλαίσιο ανταποκρίνεται με άμεσο, απολαυστικό τρόπο. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και το κυριότερο μεστή αίσθηση. Αλλά το πρώτο χαστούκι έρχεται από τα φρένα. Τα οποία απλώς είναι φρενάρες. Η δύναμή τους είναι απίστευτη, η αντοχή τους δείχνει ανεξάντλητη και η αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ σχεδόν μικρομετρική. Είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος, διότι τα χιλιόμετρα που μαζεύεις από στροφή σε στροφή σύντομα διαπιστώνεις πως είναι εξωφρενικά πολλά.

Ο κινητήρας ανεβάζει με λύσσα και το κιβώτιο, αν και θα το ήθελες λίγο πιο γρήγορο, ωστόσο δεν θα σου χαλάσει τη συνολική εικόνα. Άρα η σωστή ταχύτητα εισόδου ή η μεταφορά του φρεναρίσματος μέσα στη στροφή είναι καθοριστικής σημασίας.



Η CLA έχει μια εμμονή προς την ουδετερότητα. Αν πιέσεις λίγο περισσότερο από όσο πρέπει, στην έξοδο σου βγάζει μια αίσθηση που θυμίζει προσθιοκίνητο GTI με εξαιρετικά ρυθμισμένο μπλοκέ. Ουσιαστικά πιέζει, τραβά προς τα μέσα στον εμπρός εσωτερικό τροχό και έχει μια τάση να ανασηκώνει τον πίσω εσωτερικό. Μου φάνηκε πως η κλίση είναι λίγο περισσότερη απ΄ ό,τι στην Α 45, αλλά οι προδιαγραφές της Mercedes-AMG μιλούν για ακριβώς ίδια ανάρτηση. Προφανώς η ελαστοκινηματική είναι λίγο διαφορετικά ρυθμισμένη, δεδομένου ότι μεταφέρει περισσότερη μάζα από τη μεσαία κολόνα και πίσω.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-AMG GT S...με το πλάι


Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι σου και στα σωθικά σου πόσο είσαι διατεθειμένος να ρυθμίσεις την τροχιά στην στροφή. Η τετρακίνηση είναι βέβαιο ότι θα σε βοηθήσει σε αυτό, καθώς είναι γρήγορη και μοιράζει με εύστοχο τρόπο τη ροπή. Το γεγονός ότι το ESP απενεργοποιείται πλήρως είναι ένα επιπλέον εφόδιο στα χέρια του γνώστη. Ακόμα όμως και στο ενδιάμεσο στάδιο (ESP Sport) σε αφήνει να πάρεις μια γωνία που θα σε βγάλει με ίσιους τροχούς στο apex. Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής είχα στα χέρια μου ένα πραγματικά απολαυστικό αυτοκίνητο, αλλά εξακολουθούσα να έχω την αίσθηση ότι δεν είναι –στις λεπτομέρειες πάντα- τόσο κοφτερό όσο η A 45.

Με λίγα λόγια πρόκειται για ένα αυθεντικά σπορ αυτοκίνητο, συγκλονιστικά γρήγορο, που παρόλα αυτά έχει μια διακριτή θέση στην τριάδα των μικρών AMG. Είναι η πιο όμορφη και εκλεπτυσμένη. Είναι πιο κλειστοφοβική και στριμόχωρη (αν εξαιρέσεις το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ) από την Α 45, αλλά αυτό μάλλον δεν θα απασχολήσει όποιον την προτιμήσει.

Θα το κάνει για τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα , για την εμφάνιση προφανώς και φυσικά για τον απίστευτα αποτελεσματικό τρόπο με τον οποίο στρίβει, ακόμα κι αν είναι ένα 
«τσικ» κάτω σε αίσθηση από την Α 45. Έχει ένα ευρύτατο πεδίο δράσης, με συντριπτικές επιδόσεις και σωστές δόσεις διασκεδαστικής συμπεριφοράς.
 



Είναι προφανώς και ακριβή, ξεκινώντας από τις €71.925, που είναι αντικειμενικά πολλά χρήματα. Ειδικά αν αναλογιστείς ότι η A 45 είναι έντεκα χιλιάρικα πιο φθηνή. Αλλά η στόχευση της CLA είναι μάλλον διαφορετική, δηλαδή απευθύνεται σε πιο ώριμο ηλικιακά κοινό που επιζητεί περισσότερο την πολυτέλεια και την εμφάνιση.

Η τεράστια διαφορά οφείλεται εν πολλοίς και στο «σκαλοπάτι» της φορολογίας, το οποίο υπερβαίνει η CLA, δεδομένου ότι η προ φόρων η διαφορά τους είναι €5.500 «μόλις». Βέβαια οι άνθρωποι που έχουν να εκταμιεύσουν τέτοιου είδους ποσά, συνήθως δεν ασχολούνται με τέτοιες λεπτομέρειες...
 
Τι λέει το DRIVE
Η CLA μπορεί να μην φτάνει στο αντίστοιχο επίπεδο οδηγικής ανταποδοτικότητας, αλλά κερδίζει σε ομορφιά και στιλ, έχει απίστευτες επιδόσεις και μια προσωπικότητα που σπάνια συναντάς σε αυτοκίνητο. Αλλά αυτό πληρώνεται έντεκα χιλιάδες ευρώ περισσότερα από την A 45…
Τιμή Από € 71.925
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin scroll, 381 PS/6.000 rpm, 48,4 kgm/2.250-5.000 rpm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς με πολύδισκο συμπλέκτη, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,3”
0-200 km/h 15,4”
0-400 m 12,8” @ 180,9 km/h
0-1.000 m 22,8” @ 230 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 7,8”
30-50 km/h (kickdown) 1,1”
50-80 km/h (kickdown) 1,7”
80-110 km/h (kickdown) 2,0”
110-140 km/h (kickdown) 2,7”
Φρένα 100-0 km/h 35,5 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 12,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 162-171 g/km
Διαστάσεις 4.640 x 1.777 x 1.432 mm
Πορτμπαγκάζ 470 lt
Βάρος 1.590 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube