Test drive: Kia Rio 1.2

Test drive: Kia Rio 1.2

Το Kia Rio με τον βασικό, ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.250 cc, απευθύνεται στον αγοραστή που έχει χαμηλό μπάτζετ, όχι όμως και χαμηλές απαιτήσεις.

Το νέο Kia Rio, εκτός του 1.400άρη ντίζελ των 90 ίππων με τον οποίο το γνωρίσαμε, διατίθεται και με μια γκάμα τριών κινητήρων βενζίνης, με βασικό έναν ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο 1.248 cc.

Εξαρχής σε κερδίζει η ραφιναρισμένη λειτουργία του, αφού οι κραδασμοί κάποιων 3κύλινδρων απουσιάζουν και πρέπει να πιεστεί αρκετά για να ακουστεί στην καμπίνα. Η μέγιστη ισχύς των 84 PS στις 6.500 rpm και η ροπή των 12,4 kgm στις 4.000 rpm είναι νούμερα που δεν εντυπωσιάζουν σήμερα, στην εποχή της ευρείας χρήσης των τούρμπο. Όμως επαρκούν για να κινήσουν αξιοπρεπώς το βάρους 1.100 kg Rio, σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο. Στην πόλη μπορείς να κινηθείς με νεύρο, και ουσιαστικά μόνο όταν βρεθείς σε έντονη ανωφέρεια θα αναζητήσεις επιπλέον δύναμη.

Η μάχη επιδόσεων με το Citroën C3 1.2 PureTech 82, είναι αμφίρροπη. Με , τα δύο αυτοκίνητα είναι ισόπαλα στα 30-50 km/h με 4,4ʺ, το C3 επικρατεί στα 50-80 km/h με 6,0ʺ έναντι 6,2ʺ, ενώ στα 80-110 km/h το Rio περνάει εμπρός με ίδια διαφορά, γράφοντας 7,2ʺ αντί για 7,4ʺ. Το ότι το Kia τα πάει καλύτερα στις ψηλές στροφές είναι εμφανές και στις μετρήσεις από στάση, αφού φτάνει τα 100 km/h σε 11,9ʺ και τα 400 m σε 18,1ʺ, με το Citroen στα 12,8ʺ και 18,5ʺ, αντίστοιχα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Swift 1.2 DualJet CVT

Και το βασικό Rio 1.2 έχει σφιχτή ανάρτηση που ελέγχει αυστηρά τις κινήσεις του πλαισίου και επιτρέπει μικρή κλίση, παραπέμποντας σε σπορ έκδοση. Ακούγεται στις έντονες ανωμαλίες, αλλά αποσβένει ικανοποιητικά τις περισσότερες, αν και δεν πλησιάζει το επίπεδο άνεσης του Citroën C3. Το τιμόνι είναι άμεσο και έχει σωστό βάρος σε κάθε ταχύτητα, ωστόσο δεν μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση, οπότε πρέπει απλώς να το εμπιστευτείς για να κινηθείς γρήγορα. Αντίθετα, το ιδιαίτερα ακριβές κιβώτιο είναι απολαυστικό ακόμα και σε πιεσμένη χρήση.

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, το Rio 1.2 δεν διαφέρει φυσικά σε τίποτα από το 1.4 CRDi. Στο εσωτερικό βρίσκουμε το ίδιο ταμπλό, με την καλή συναρμογή και εργονομία, την όμορφη πλατιά πρόσοψη σε κόκκινο χρώμα και το σκληρό, γυαλιστερό πλαστικό που αδικεί εμφανισιακά το επάνω μέρος του. Σε πρακτικότητα παίρνει καλό βαθμό, χάρη στον διώροφο χώρο εμπρός από τον λεβιέ και τις μεγάλες ποτηροθήκες. Η θέση οδήγησης είναι κορυφαία, αλλά θα προτιμούσαμε ένα ωραίο ύφασμα στα καθίσματα, αντί για το τεχνητό δέρμα της έκδοσης EX Premium, που δεν είναι απόλυτα συμβατό με το ελληνικό καλοκαίρι. Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια και λιγότερο, αλλά όχι περιορισμένο, για το κεφάλι, ενώ το πορτ-μπαγκάζ των 325 lt ικανοποιεί απόλυτα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia Rio 1.4 CRDi

Στην πλούσια έκδοση EX Premium Navi της δοκιμής, το Rio 1.2 κοστίζει €14.790, όμως διατίθεται σε άλλες τέσσερις εκδόσεις, που ξεκινούν από τα €12.190. Με την κατανάλωση να παραμένει κάτω από τα 7,0 lt/100 km με λίγη προσπάθεια, το βασικό Rio είναι μια από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Και βέβαια καλύπτεται από την εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών ή 150.000 km της Kia.


Τι λέει το DRIVE
Ένα ολοκληρωμένο σουπερμίνι με νεανικό χαρακτήρα που παραμένει ευχάριστο ακόμα και με τον βασικό κινητήρα της γκάμας του
Τιμή από €12.190 (Έκδοση δοκιμής: €14.790)
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 84 PS/6.000 rpm, 12,4 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9”
0-400 m 18,1” @ 120,9 km/h
0-1.000 m 33,8” @ 149,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,1”
50-80 km/h (3η) 6,2”
80-110 km/h (3η) 7,2”
80-110 km/h (4η) 9,8”
110-140 km/h (4η) 14,3”
110-140 km/h (5η) 21,2”
Φρένα 100-0 km/h 37,7 m
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.065 x 1.725 x 1.450 mm
Χώρος αποσκευών 325 lt
Βάρος 1.100 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube