Η πρώτη μας επαφή με τη σύγχρονη Jaguar έγινε λίγο καιρό πριν με τη «μικρή» ΧΕ και η έκπληξη ήταν περισσότερο από ευχάριστη.
Ωστόσο τα πράγματα με τη μεγαλύτερη XF είναι ακόμα καλύτερα. Για την ακρίβεια εντυπωσιακά. Το πανέμορφο αμάξωμά της είναι φτιαγμένο ως επί το πλείστον από αλουμίνιο, με τις πλέον σύγχρονες τεχνικές. Οι απαλές γραμμές πετυχαίνουν μια σχεδόν αμαρτωλή πλέξη κομψότητας και αγριάδας, χωρίς το παραμικρό ίχνος αναίδειας. Τα 1.750 kg δεν είναι λίγα ακόμα και για μια πολυτελή λιμουζίνα μήκους 4,95 m, όμως δεν τα νιώθεις καθόλου όταν την οδηγείς. Με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων Integral Link να είναι ρυθμισμένα με μαεστρία, η πισωκίνητη XF έχει σφιχτή μα και αρχοντική κύλιση, ακόμα και με τους 19άρηδες τροχούς του αυτοκινήτου της δοκιμής.
Στον ανοιχτό δρόμο ο συνδυασμός ηχομόνωσης και σταθερότητας σημαίνει ότι το κοντέρ φτάνει σε σοκαριστικές ενδείξεις χωρίς να το καταλάβεις. Όμως η πραγματικά μεγάλη έκπληξη έρχεται στις στροφές. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει άλλο μεγάλο σεντάν ικανό να συναγωνιστεί τη σπορ αίσθηση της XF. Ούτε καν η 5άρα… Η ακρίβεια του μπροστινού συστήματος και η αίσθηση του τιμονιού δεν έχουν ταίρι. Ενώ παρότι η κλίση δεν είναι λίγη, δεν νιώθεις καμία περιττή κίνηση του αμαξώματος. Στην πραγματικότητα, το περιθώριο πρόσφυσης είναι πιο χαμηλό από μιας 520d για παράδειγμα, αλλά χάρη στο άριστο ζύγισμα του πολύ στιβαρού πλαισίου το προσεγγίζεις τόσο γλυκά, που μπορείς να οδηγείς στο όριο από το πρωί μέχρι το βράδυ με την ευχαρίστηση στο ζενίθ και το άγχος στο ναδίρ.
Το στήσιμο έχει ελαφρά υποστροφική διάθεση, ενώ τα φρένα-αλεξίπτωτα, το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και όλα τα σύγχρονα βοηθήματα του οδηγού είναι εκεί διά παν ενδεχόμενο. Εάν πάλι θέλεις, το ESP απενεργοποιείται πλήρως και η XF δεν λέει όχι σε ενδιαφέρουσες γωνίες του πίσω μέρους, κυρίως με μεταφορά βάρους ή λίγο φρένο στην είσοδο. Η δύναμη του κινητήρα Ingenium δεν ξεχειλίζει, όμως ο συνδυασμός των 180 ίππων και των 43,8 kgm μεταξύ 1.750-2.500 rpm με το εξαιρετικό 8άρι κιβώτιο της ZF (+4.000 ευρώ) εξασφαλίζουν επαρκές γκάζι. Σημειώστε 0-100 km/h σε 9,3”, 80-110 km/h σε 4,5” και τελική 230 km/h, πακέτο με πολύ λογική μέση κατανάλωση, ελάχιστα κάτω από τα 8 lt/100 km. Σε ιδανικές συνθήκες μάλιστα θα δεις και αρκετά παρακάτω.
Ο Άγγλος ευγενής
Η αρχοντιά της XF ευτυχώς δεν αναλώνεται μόνο στο οδηγικό κομμάτι. Έχει συνέχεια και στην καμπίνα. Το σαλόνι της σε πείθει για την ποιότητα και την προσοχή στη λεπτομέρεια, έστω και χωρίς την ψυχαναγκαστική τελειότητα ενός Audi A6. Η μοκέτα, τα πλαστικά, τα υφάσματα και τα δέρματα είναι διαλεγμένα για να ικανοποιούν τις αισθήσεις και τις αυστηρές απαιτήσεις των πελατών της Jaguar, ενώ το πίσω κάθισμα όσο φιλόξενο και άνετο οφείλει να είναι. Ο χώρος δεν φτάνει στο επίπεδο μιας Mercedes-Benz E-Class, αλλά η διαφορά είναι σχεδόν ανάξια λόγου και το επίπεδο θορύβου χαμηλό και στο πίσω μέρος της καμπίνας. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει από το πορτμπαγκάζ των 540 λίτρων, ενώ εάν είσαι ο τυχερός που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι θα εκτιμήσεις πολύ τη θέση οδήγησης με το άνετο κάθισμα και την καλή εργονομία. Η μόνη παρατήρηση έχει να κάνει με τους διακόπτες για τους ηλεκτρικούς καθρέφτες που είναι τοποθετημένοι πολύ μπροστά στην πόρτα του οδηγού και δε φωτίζονται. Από εκεί και πέρα αρκεί μια ελάχιστη περίοδος προσαρμογής με την οθόνη αφής του InControl, μετά την οποία θα ρυθμίζεις χωρίς δυσκολία ό,τι έχει σχέση με το infotainment.
Όλα τα παραπάνω συνοψίζονται σε ένα μοντέλο-βιτρίνα για την Jaguar που είναι σφαιρικά και σε βάθος μελετημένο. Με τις αυτόματες εκδόσεις των 180 ίππων να ξεκινούν από τα 67.220 ευρώ και ικανοποιητικό εξοπλισμό, η XF είναι αισθητά πιο ακριβή από τον ανταγωνισμό της, αλλά δε φοβάται καμία σύγκριση και υπερτερεί σαφώς σε κύρος. Ειδικά αυτό το τελευταίο, είναι κάτι που όπως έχουμε ξαναπεί δύσκολα αποτιμάται σε χρήμα.
Μετρήσεις DRIVE