Αυτό είναι το νέο για ΕΜΑΣ, μεσαίο SUV της Hyundai. Και τονίζω το «εμάς», διότι το εικονιζόμενο καλαίσθητο SUV κοντεύει να κλείσει δύο χρόνια παρουσίας στις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης.
Όπως και πολλά άλλα νέα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια, το νέο Tucson ήταν μια παράπλευρη απώλεια της οικονομικής κρίσης και των προβλημάτων που αυτή δημιούργησε στην εισαγωγική εταιρεία.
Όλα αυτά όμως δείχνουν να ανήκουν στο παρελθόν και, τόσο η Hyundai όσο και η «αδελφή» KIA, επιχειρούν, κάτω από την ομπρέλα του Ομίλου Βασιλάκη, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, μια επανεκκίνηση στην ελληνική αγορά. Επανεκκίνηση που θα φέρει και πάλι στους δρόμους μας τα πολλά και ενδιαφέροντα μοντέλα των δυο αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η αρχή για τη Hyundai γίνεται με τον αντικαταστάτη του ix35 που όσον αφορά την ονοματολογία του επέστρεψε στο παλιό και αρχικό Tucson της πρώτης γενιάς. Αυτό όμως είναι και το μόνο που συνδέει το νέο κορεατικό SUV με το παρελθόν. Σε επίπεδο εμφάνισης, οι καμπύλες και οι έντονες γραμμές που χαρακτήριζαν τις δυο προηγούμενες γενιές του εγκαταλείφθηκαν πλήρως.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Kuga 1.5 TDCi
Το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας υιοθέτησε πιο απλές και κλασικές γραμμές που δημιουργούν όμως ένα πιο δυναμικό, σύγχρονο και εκλεπτυσμένο σύνολο. Και αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις των γύρω μας, όσο καιρό βρισκόταν στα χέρια μας το νέο Tucson, η Hyundai δείχνει ότι κέρδισε το στοίχημα της εμφάνισης.
Μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο
Πέρα από τη νέα εμφάνιση, το Tucson μεγάλωσε και σε διαστάσεις. Το μήκος του φθάνει πλέον τα 4.475 mm και το πλάτος αυξήθηκε στα 1.850 mm. Μόνο το ύψος είναι χαμηλότερο συγκριτικά με το ix35 (1.645 mm από 1.660) κι αυτό λόγω της πιο επικλινούς σχεδίασης της οροφής. Το μεταξόνιο από την άλλη μεγάλωσε στα 2,67 m.
Οι νέες διαστάσεις μεταφράζονται σε ένα μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο εσωτερικό που κινείται στο άνω άκρο του ανταγωνισμού και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα ακόμα και πέντε επιβάτες. Τόσο σε πλάτος όσο και στο χώρο για τα γόνατα, το Tucson προσφέρει περισσότερο αέρα συγκριτικά με το best seller της κατηγορίας, το Nissan Qashqai, ενώ καλύτερα είναι τα πράγματα και όσον αφορά το χώρο αποσκευών. Από τα 435 lt του ix35 έχει αυξηθεί στα 513 lt, με το χαμηλό κατώφλι και το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας να διευκολύνουν τη φόρτωση. Επιπλέον, η πλάτη του πίσω καθίσματος πέρα από διαιρούμενη και αναδιπλούμενη ρυθμίζεται και ως προς την κλίση της.
Η θέση οδήγησης είναι άνετη και θα βολέψει όλους τους σωματότυπους, προσφέροντας παράλληλα πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Όλα τα χειριστήρια για τον οδηγό είναι εργονομικά τοποθετημένα και οι χώροι για την αποθήκευση μικροπραγμάτων είναι αρκετοί και πρακτικοί.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Tiguan 1.6 TDI BMT
Σε επίπεδο υλικών, η Hyundai ακολούθησε την μόδα των μαλακών πλαστικών μόνο όσον αφορά τη φάσα που διατρέχει το ταμπλό και εκτείνεται νοητά και στις πόρτες. Τόσο το πάνω όσο και το κάτω μέρος του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από σκληρό αλλά ποιοτικό πλαστικό, με τη συναρμογή να είναι αψεγάδιαστη. Γενικά το εσωτερικό δεν διεκδικεί δάφνες για την πρωτοτυπία του, αλλά είναι ευχάριστο σχεδιαστικά και το κυριότερο σου δίνει την αίσθηση ότι θα αντέξει στο χρόνο.
Πρόοδος, συγκριτικά με τα τελευταία μοντέλα της φίρμας που είχαμε δοκιμάσει, έχει σημειωθεί και στο infotainment. Το δυσλειτουργικό και με κακά γραφικά iView αποτελεί παρελθόν και τουλάχιστον στην πλούσια έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, έχει αντικατασταθεί από ένα νέο με έγχρωμη οθόνη αφής 8”, πιο φιλικό UI, ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης της TomTom και δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Κοιτά στα μάτια τον ανταγωνισμό
Καλή η εμφάνιση και η ευρύχωρη καμπίνα, αλλά αυτό που πραγματικά σε εντυπωσιάζει στο νέο Tucson είναι η συμπεριφορά του στο δρόμο. Η Hyundai το πάλευε από την πρώτη γενιά του μοντέλου να ανταγωνιστεί την ελίτ της κατηγορίας. Και σ’ αυτή την τρίτη γενιά το κατάφερε καλύτερα από κάθε άλλη, ιδίως στους τομείς που απασχολούν περισσότερο τον καθημερινό οδηγό και τον οικογενειάρχη.
Αν αναζητήσεις το όριό του στις στροφές θα γείρει, με το εμπρός μέρος θα φανερώνει τις αδυναμίες του και να υποστρέφει. Εκεί θα δεις ότι το σύστημα διεύθυνσης, αν και αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν, ιδίως όσον αφορά την ασάφεια γύρω από την ευθεία, εξακολουθεί να υπολείπεται σε αμεσότητα και πληροφόρηση των κορυφαίων, όπως π.χ. το αντίστοιχο του Ford Kuga. Αυτά βέβαια αν το πιέσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 EAT6
Κινούμενος φυσιολογικά ή ακόμα και σβέλτα σε μια διαδρομή της περιφέρειας, το Tucson εμφανίζει ένα πιο ουδέτερο και ευχάριστο χαρακτήρα. Σε αυτό το ρυθμό, η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα και καταπίνει όλες τις ανωμαλίες, Σε συνδυασμό δε με την καλή ηχομόνωση, εξασφαλίζει ήσυχες και πολύ άνετες μετακινήσεις, είτε σε αστικό περιβάλλον είτε στον ανοιχτό δρόμο.
O 1.7 CRDi που βρίσκεται κάτω από το καπό της συγκεκριμένης έκδοσης είναι η βασική επιλογή για όποιον θέλει ντίζελ. Αποδίδει 115 ίππους και 28,5 kgm ροπής και, σε συνεργασία με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο που μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς, δείχνει το καλύτερο πρόσωπό του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Με 11,7” για το 0-100 km/h δεν εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις, αλλά καταφέρνει και κινεί σβέλτα τα 1.540 kg του Tucson, τοποθετώντας το από άποψη επιδόσεων πάνω από αρκετά ανταγωνιστικά μοντέλα. Παράλληλα έχει και λογική κατανάλωση, με τη μέση τιμή να βρίσκεται στα 7,6 lt/km.
Συγκριτικά με τα δυο best seller της ελληνικής αγοράς στα μεσαία SUV για παράδειγμα, το Tucson ισοφαρίζει στα 80-110 km/h με 4η στο κιβώτιο το 6,4” του ισχυρότερου VW Tiguan 1.6 TDI και είναι αισθητά ταχύτερο από το Nissan Qashqai 1.5 dCi που χρειάζεται 7,1”. Για την ίδια μέτρηση με μια επιπλέον σχέση στο κιβώτιο το Tucson χρειάζεται μόλις 8,5”, αφήνοντας πίσω του τόσο το Tiguan με το 9,3” όσο και το Qashqai με το 9,4”. Τα φρένα από την άλλη, αν και έχουν καλή αίσθηση υστερούν σε δύναμη και το ακινητοποιούν από τα 100 km/h σε 41,2 m, όταν το γερμανικό και ιαπωνικό ανταγωνιστικό μοντέλο θέλουν 35,9 και 35,6 m αντίστοιχα.
Πάμε ταμείο
Ανέκαθεν η Hyundai πόνταρε στο value for money και προσέφερε τα μοντέλα της σε ανταγωνιστική τιμή και με πλούσιο εξοπλισμό. Αυτό δεν έχει αλλάξει στην περίπτωση του Tucson. Τόσο στη βασική έκδοση ντίζελ (από €21.990) όσο και στην αντίστοιχη βενζινοκίνητη 1.6 με τα 132 PS (από €19.390) τοποθετείται τιμολογιακά πολύ κοντά στο Nissan Qashqai που σχεδόν μονοπωλεί την αγορά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Kia Sportage 1.7 CRDi
Οι τιμές αυτές συνοδεύονται από ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που στη βασική Access περιλαμβάνει στάνταρ έξι αερόσακους, ESP, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, υπολογιστή ταξιδιού, διαιρούμενο πίσω κάθισμα με ρυθμιζόμενη κλίση, δερμάτινο τιμόνι, οθόνη 3,5” στον πίνακα οργάνων, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ράγες οροφής, αυτόματα φώτα, ηχοσύστημα και 16άρες ζάντες αλουμινίου. Επιπλέον, όπως συμβαίνει και με κάθε μοντέλο της Hyundai άλλωστε, η αγορά του νέου Tucson συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Τι λέει το DRIVE
Ικανό, πρακτικό, εµφανίσιµο και µε καλύτερη οδική συµπεριφορά από ποτέ, το νέο Tucson κερδίζει µε το σπαθί του µια θέση στη λίστα όλων όσων αναζητούν αυτή την περίοδο ένα άνετο µεσαίο SUV για τις οικογενειακές µετακινήσεις τους.
Τιµή Από €21.990
Τεχνολογία Πετρέλαιο, 1.685 cc, i4, 115 PS/4.000 rpm, 28,5 kgm/1.250-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
0-140 km/h 26,1”
0-400 m 18,2” @ 121,2 km/h
0-1.000 m 33,8” @ 149,6 km/h
50-110 km/h µε αλλαγές 10,8”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 6,5”
80-110 km/h (4η) 6,4”
80-110 km/h (5η) 8,5”
110-140 km/h (5η) 11,5”
110-140 km/h (6η) 16,8”
Φρένα 100-0 km/h 41,2 m
Τελική ταχύτητα 176 km/h
Μέση κατανάλωση 7,6 lt/100 km
Εκποµπές CO2 116 g/km
Διαστάσεις 4.475 x 1.850 x 1.660 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 513 lt
Βάρος 1.540 kg
Μετρήσεις DRIVΕ