Με τη νέα γενιά του i20, η Hyundai χτίζει πάνω στις επιτυχίες της και ταυτόχρονα αποφεύγει τα λάθη του παρελθόντος. Το i20 παρότι είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, εξωτερικά αλλάζει ελάχιστα, έτσι ώστε να κρατήσει τη «φόρα» του προηγούμενου. Σχεδιαστικά σοβαρό, αποφεύγει τις στιλιστικές κραυγές, αλλά διακριτικά δείχνει το νεαρό της ηλικίας του. Είναι πιο μακρύ, πιο πλατύ και πιο χαμηλό από τον προκάτοχό του, κάτι που μεταφράζεται αυτόματα σε διαθέσιμους χώρους στην καμπίνα.
Για την ακρίβεια, το νέο i20 πατάει σε 4,5 πόντους μεγαλύτερο μεταξόνιο, μήκους 2.570 mm, δηλαδή σχεδόν όσο ένα Golf έκτης γενιάς. Είναι ένα από τα πιο φιλόξενα μοντέλα της κατηγορίας, με πραγματικούς χώρους για πέντε επιβάτες, καθώς και με 326 lt όγκου αποσκευών. Οι επιφάνειες με μαλακά πλαστικά περιορίζονται μόνο στο πάνω μέρος του ταμπλό, όμως η συνολική αίσθηση απτής ποιότητας κυμαίνεται υψηλότερα από το μέσο όρο της κατηγορίας. Η βάση για το κινητό τηλέφωνο στο πάνω μέρος της κονσόλας είναι χρήσιμη για όσους ενδιαφέρει και αποσπώμενη για όσους όχι.
Ανωτέρων προδιαγραφών
Ο κινητήρας 1.4 CRDi παίρνει τη στάμπα Euro6, γεγονός που σημαίνει ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση και ακόμα λιγότερους ρύπους. Στο μοντέλο δοκιμής δεν συνδυαζόταν με το σύστημα stop/start ISG, το οποίο είναι διαθέσιμο σε άλλα επίπεδα εξοπλισμού και ρίχνει τις εκπομπές CO2 κάτω από τα 100 g/km. Ακόμα κι έτσι, η πραγματική μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν 6,0 lt/100 km. Οι επιδόσεις είναι συνεπείς στα εργοστασιακά νούμερα, με 12,1” για τα 100 km/h και με 6,3” για το 80-110 km/h με 4η. Αξίζει να σημειώσουμε πως τα προγραμματισμένα service για τον 1.4 CRDi είναι κάθε δύο χρόνια. Βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι και η απόδοση των φρένων, με απόσταση ακινητοποίησης 38,6 m από τα 100 km/h. Στην καθημερινή μετακίνηση, ακόμα και με τις ζάντες 16” έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και γενικά απομονώνει καλά την καμπίνα από τις λακκούβες και το γενικότερο θόρυβο. Στο ταξίδι, ενώ είναι ήσυχο, χάνει βαθμούς από την κατευθυντικότητα, καθώς το τιμόνι χρειάζεται συνέχεια διορθώσεις.
Το κόστος για ένα Hyundai i20 1.4 CDRi είναι σχετικά υψηλό, καθώς ξεκινά από τα €15.190 για την πιο βασική έκδοση Comfort Plus και φτάνει τα €17.090 στην έκδοση δοκιμής. Βέβαια, η τελευταία έχει αρκετά πλούσιο πρόσθετο εξοπλισμό που περιλαμβάνει ηλιοροφή, ζάντες αλουμινίου 16” και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Τέλος, στα θετικά του νέου i20 συγκαταλέγεται εκτός των άλλων και η εργοστασιακή 5ετής εγγύηση των μηχανικών μερών, καθώς και το πρόγραμμα χρηματοδότησης iCredit, μέσω του οποίου μπορείς να αποκτήσεις το i20 χωρίς προκαταβολή, με έως και 84 μηνιαίες δόσεις και επιτόκιο 5,9%.
Τι λέει το DRIVE
Στο i20 θα βρεις τους μεγαλύτερους χώρους της κατηγορίας, σε συνδυασμό με ένα καλά ταιριασμένο και αθόρυβο κινητήρα ντίζελ. Το κόστος θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο
Τιμή €17.090 (με απόσυρση και προωθητικό πρόγραμμα)
Τεχνολογία 1.396 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo, 90 PS/4.000 rpm, 24,5 kgm/1.500-2.500 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1”
0-400 m 18,4” @ 119,7 km/h
0-1.000 m 34,1” @ 149,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,5”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (5η) 11,0”
Φρένα 100-0 km/h 38,6 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 106 g/km
Διαστάσεις 4.035 x 1.734 x 1.474 mm
Βάρος 1.240 kg
Μετρήσεις DRIVE