Το νέο Hyundai i20 αποκλείεται να το μπερδέψεις με το προηγούμενο, αφού έχει ριζικά αλλαγμένη εμφάνιση. Και είναι τόσο βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του σε κάθε τομέα, που πλέον δεν φοβάται να κοιτάξει στα μάτια οποιοδήποτε σουπερμίνι.
Η εικόνα στο εσωτερικό του νέου i20 είναι σημαντικά αναβαθμισμένη. Τα υλικά προέρχονται από τα πάνω ράφια των προμηθευτών και η συναρμολόγησή τους είναι πολύ καλή. Το ταμπλό του έχει σαφώς πιο συμβατική σχεδίαση σε σχέση με ανταγωνιστές όπως το Ford Fiesta ή το Opel Corsa, αλλά δεν θα ξενίσει κανέναν. Όλα τα πλήκτρα είναι μεγάλα και με ευκρινείς ενδείξεις, οπότε ακόμα και όσοι οδηγοί δεν προσαρμόζονται εύκολα στις νέες τεχνολογίες θα νιώσουν αμέσως οικείο το περιβάλλον. Και σίγουρα θα βρουν να βολέψουν όσα μικροπράγματα μεταφέρουν στους πρακτικούς χώρους του i20.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με τη βάση του καθίσματος να φτάνει αρκετά χαμηλά και το τιμόνι να έρχεται αρκετά έξω εφόσον το επιθυμείς. Το κάθισμα έχει χαμηλά πλαϊνά για άνετη είσοδο και έξοδο, όμως θα θέλαμε να προσφέρει και καλύτερη οσφυϊκή στήριξη. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει πάντως από την ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Όσοι καθίσουν πίσω θα βρουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους, και το σχεδόν επίπεδο πάτωμα κάνει πιο εύκολη τη ζωή τυχόν μεσαίου επιβάτη. Το δε πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα 326 lt είναι πραγματικά τεράστιο για σουπερμίνι, ενώ δε λείπουν και πρακτικές λύσεις όπως το διπλό πάτωμα και οι γάντζοι για τη στερέωση αποσκευών.
Κάτω από το καπό, στην έκδοση που δοκιμάζουμε, βρίσκεται ο 3κύλινδρος τουρμποντίζελ 75 ίππων που γνωρίσαμε στο προηγούμενο i20 και στο αντίστοιχο Kia Rio. Είναι ο μικρότερος ντίζελ της κατηγορίας, με κυβισμό μόλις 1.120 cc, αλλά και ένας από τους λίγους που δεν διαθέτουν σύστημα start/stop. Έτσι το κροτάλισμα και οι κάπως αυξημένοι κραδασμοί που οφείλονται στην τρικύλινδρη φύση του και φανερώνεται όταν επιταχύνεις δυνατά, δεν κρύβονται ούτε στο ραλαντί. Πάντως η βελτιωμένη ποιότητα κύλισης του νέου i20 είναι εμφανής από την πρώτη βόλτα. Ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η καλή απόσβεση των ανωμαλιών δημιουργούν ευχάριστες συνθήκες για κάλυψη πολλών χιλιομέτρων, εντός ή εκτός πόλης. Το τιμόνι του έχει αρκετό βάρος, και διευθύνει ένα ακριβές μπροστινό σύστημα, με αρκετά ανάλαφρη αίσθηση για ντίζελ. Στο όριο αντιδρά υποστροφικά αλλά πολύ προβλέψιμα, ενώ αν όλα πάνε στραβά μπορείς να βασιστείς στα πολύ αποτελεσματικά φρένα: για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h χρειάζεται 38,1 m. Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι είναι ένα από τα λίγα μοντέλα της κατηγορίας με πλήρως απενεργοποιούμενο ESP.
Είναι λογικό βέβαια να μην περιμένει κανείς να εντυπωσιαστεί από τις επιδόσεις ενός 1.1 τουρμποντίζελ. Την κατάσταση σώζει η πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου έξι σχέσεων, με μια 3η που δεν φτάνει ούτε τα 110 km/h, αλλά τελικά είναι ελάχιστες οι μετρήσεις στις οποίες το i20 μπορεί να ακολουθήσει τα δυνατότερα μοντέλα της κατηγορίας. Και για να το κάνει, το μοτέρ πιέζεται τόσο που τα ξεπερνά σε κατανάλωση. Μετρήσαμε κατά μέσο όρο 6,0 lt/100 km, που ναι μεν είναι λογική τιμή, όμως τα περισσότερα ντίζελ σουπερμίνι σε ίδιες συνθήκες πετυχαίνουν νούμερα κοντά στα 5,5. Λόγω των κοντών σχέσεων και της έλλειψης start/stop το i20 ξεκινάει με γκολ από τα αποδυτήρια.
Στην έκδοση GLS Comfort που δοκιμάσαμε (€ 14.040) το i20 διαθέτει στοιχεία που δεν συναντάμε συχνά σε αυτό το επίπεδο τιμής όπως δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, cruise control, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος και σύστημα ειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας. Αν μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτά τότε βολεύεσαι και με το αρκετά φτηνότερο i20 GL Access (€ 13.090). Για τους ακόμα πιο ολιγαρκείς, που δεν χρειάζονται ούτε ηχοσύστημα ή κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, η γκάμα του i20 ξεκινάει από τα € 11.990 της έκδοσης L Base. Και όπως κάθε μοντέλο της Hyundai καλύπτεται από 5ετή εγγύηση, η οποία συνοδεύεται και από οδική βοήθεια ίδιας διάρκειας.
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε συνηθίσει ένα κορεατικό μοντέλο να μπορεί να κοντράρει τα καλύτερα ευρωπαϊκά και ιαπωνικά επί ίσοις όροις. Αλλά το νέο i20 με την πρώτη επαφή δείχνει ότι μπορεί να καταφέρει ακριβώς αυτό. Μειονεκτεί μόνο στον τομέα του κινητήρα, που προσφέρει απλώς αξιοπρεπείς επιδόσεις και δεν διακρίνεται για τη χαμηλή κατανάλωση ή την ποιότητα λειτουργίας του. Όμως με την ποιότητα και τους χώρους της καμπίνας του, τον πλούσιο εξοπλισμό, την άνετη ανάρτηση και την ευχρηστία του μπορεί να κοιτάξει πολύ ψηλά. Θα περιμέναμε με ενδιαφέρον το αποτέλεσμα της σύγκρισης της δυνατότερης έκδοσης 1.4 D με το Toyota Yaris 1.4 D-4D.
Τι λέει το DRIVE
Το νέο i20 είναι ένα εξαιρετικά ικανό σουπερμίνι που ψάχνει για έναν κινητήρα ικανό να αναδείξει τις αρετές του.
Τιμή από €13.090 (GL Access)
Τεχνολογία 1.120 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, common rail, τουρμποντίζελ, 75 PS/4.000 rpm, 18,4 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,2”
0-400 m 19,5” @ 112,5 km/h
0-1.000 m 36,3” @ 140,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 14,2”
50-80 km/h (3η) 5,1”
80-110 km/h (4η) 8,4”
110-140 km/h (4η) 17,3”
110-140 km/h (5η) 16,2”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 159 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 97 g/km
Διαστάσεις 4.035 x 1.734 x 1.474 mm
Βάρος 1.190 kg
Μετρήσεις Drive