Η τρίτη γενιά του πολυμορφίζοντος σουπερμίνι βρίσκεται στην ελληνική αγορά εδώ και μερικούς μήνες, με την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο που έχουμε δοκιμάσει ήδη να μας έχει αφήσει καλές εντυπώσεις.
Σειρά τώρα είχε να δοκιμάσουμε την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT. Σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση με το χειροκίνητο σασμάν, το αυτόματο κοστίζει 1.500 ευρώ επιπλέον και δημιουργεί τιμή εκκίνησης κοντά στα 20.500 ευρώ, σε συνδυασμό με την έκπτωση της εγχώριας αντιπροσωπείας.
Όπως συνέβαινε και με τις προηγούμενες αυτόματες γενιές του μοντέλου, έτσι και αυτό προτιμά το στρωτό και ήρεμο τρόπο οδήγησης. Εκτός από την απλή λειτουργία, το νέο CVT διαθέτει και σπορ επιλογή που λειτουργεί τον κινητήρα στις μεσαίες στροφές, ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι μπορούν να προσομοιώσουν επτά σχέσεις. Σε συνθήκες πόλης εκτιμάς την πάρα πολύ καλή ποιότητα λειτουργίας του συνόλου, με το κιβώτιο να φροντίζει να γυρίζει τον κινητήρα σε χαμηλές στροφές. Σε αυτό το πεδίο, το αυτόματο Jazz νοιώθει σαν στο σπίτι του, με τον οδηγό να κινείται απρόσκοπτα χάρη στην πολύ καλή ορατότητα που προσφέρει το σχεδόν ενός όγκου αμάξωμα. Η αναβαθμισμένη ανάρτηση προσφέρει καλύτερη άνεση από πριν και δεν τερματίζει εύκολα. Αυτό που δεν μας άρεσε είναι ένας κραδασμός που τραντάζει το πάτωμα του αυτοκίνητου σε συνεχείς ανωμαλίες του δρόμου και γίνεται αισθητός από τον οδηγό και τους επιβάτες.
Οι επιδόσεις που προσδίδει ο 1.300άρης κινητήρας βενζίνης στο 1.094 kg Jazz είναι καλές, ούσες πολύ κοντά ή και καλύτερες από αυτές της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο. Στη μέτρηση επιτάχυνσης από στάση είναι ελαφρώς πιο αργό, αλλά στις ρεπρίζ περνά μπροστά χάρη στο κιβώτιο CVT. Στο ταξίδι δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα και μόνο εάν θελήσετε να κάνετε προσπέρασμα θα ταραχθεί η γαλήνια ατμόσφαιρα στην καμπίνα από το ανέβασμα των στροφών του κινητήρα.
Κατά τα άλλα, το νέο Honda Jazz είναι ένα ευρύχωρο και πρακτικό αυτοκίνητο πόλης που μπορεί να κουβαλήσει πολλά περισσότερα από αυτά που φαντάζεστε. Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι καλή και το μοντάρισμά τους ακόμα καλύτερο. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενηλίκους, ενώ ο οδηγός απολαμβάνει μια πολύ καλή θέση οδήγησης.
Ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι ιδιαίτερα πλούσιος και περιλαμβάνει αρκετά σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Αντίθετα αυτός της άνεσης, θα θέλαμε να έχει κάποια στοιχεία που επιβάλλονται σε αυτή την κατηγορία τιμής, όπως τη δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι.
Τι λέει το DRIVE
Το αυτόματο κιβώτιο δίνει στο Jazz ένα διαφορετικό χαρακτήρα, καθιστώντας το ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα για την πόλη. Χαρακτήρα που θα θέλαμε να κοστίζει όμως λίγο λιγότερο
Τιμή από € 20.990 (€ 20.510 με έκπτωση)
Τεχνολογία 1.318 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, i-VTEC, 102 PS/6.000 rpm, 12,5 kgm/5.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο CVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 34,0”
0-400 m 17,9” @ 129,3 km/h
0-1.000 m 32,6” @ 158,58 km/h
50-110 km/h 8,6”
50-80 km/h 3,5”
80-110 km/h 5,3”
110-140 km/h 9,2”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 111 g/km
Διαστάσεις 3.995 x 1.694 x 1.550 mm
Βάρος 1.094 kg
Μετρήσεις DRIVE στην αυτόματη λειτουργία