Η γκάμα κινητήρων για τη δεύτερη γενιά του HR-V δεν είναι ιδιαίτερα ευρεία.
Είναι όμως σύγχρονη και οπωσδήποτε εύστοχη, με επιλογές βενζίνης και πετρελαίου στα 1,5 και 1,6 lt αντίστοιχα. Η πλούσια ροπή του δεύτερου ταιριάζει σε ένα μικρό crossover περισσότερο από τον πολύστροφο χαρακτήρα του πρώτου, όμως εάν θέλεις αυτόματο κιβώτιο η βενζίνη είναι μονόδρομος.
Ηρεμία πάνω απ’ όλα
Η Honda έχει μεγάλη εμπειρία επάνω στα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης και το συγκεκριμένο είναι φτιαγμένο με δύο βασικές αρχές: Να είναι απαλλαγμένο από την κλασική «πατιναριστή» αίσθηση των κιβωτίων του είδους και να έχει τις ελάχιστες δυνατές τριβές.
Όλα τα κινούμενα μέρη είναι μελετημένα προς αυτήν την κατεύθυνση, ενώ χρησιμοποιείται μια ειδικά σχεδιασμένη αντλία λαδιού και λάδι χαμηλού ιξώδους.
Είναι αδύνατο να μην εντυπωσιαστείς από το πόσο γλυκά λειτουργεί. Ξεκινάει βελούδινα και διατηρεί τις στροφές κάτω από τις 2.000 rpm για μέγιστη οικονομία. Πρακτικά λοιπόν ο κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου κι εσύ απολαμβάνεις τον ορισμό της ευκολίας στην οδήγηση. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και κόβει αρκετά, τα πεντάλ είναι ακριβέστατα και η ποιότητα λειτουργίας όλων των χειριστηρίων φανερώνει ιαπωνική εμμονή στην λεπτομέρεια.
Δείτε ακόμα Test drive: Honda HR-V 1.6 i-DTEC
Θετικά σχόλια κερδίζει και η λειτουργία της ανάρτησης, που είναι αθόρυβη και αποτελεσματική. Η κλίση του αμαξώματος στις στροφές είναι λογική και το περιθώριο πρόσφυσης επαρκέστατο. Τα φρένα δεν πέτυχαν κορυφαίες αποστάσεις ακινητοποίησης, όμως η αίσθηση στο πεντάλ είναι καλοζυγισμένη.
Στις κατηφόρες το κιβώτιο χρησιμοποιεί την πέδηση από τον κινητήρα και κάθε φορά που αφήνεις απότομα το γκάζι κρατάει τις στροφές ψηλά ώστε να έχεις σε επιφυλακή τους 130 ίππους του κινητήρα. Ωστόσο, στα χαλάει μόλις ζητήσεις πιο έντονη επιτάχυνση. Με το λεβιέ στη θέση D θα πρέπει να πατήσεις βαθιά και απότομα το γκάζι για να την πετύχεις, κάτι που σημαίνει το στροφόμετρο κοντά στις 5.000 rpm και τον εύστροφο i-VTEC να ακούγεται έντονα στην καμπίνα. Η χροιά του είναι ευχάριστη μεν, όμως όπως και να το κάνεις η έντασή του υψηλή. Πολύ θόρυβο από τον κινητήρα έχεις κι εάν θέλεις υψηλή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, αφού και πάλι οι στροφές του μοτέρ είναι ψηλά. Με νόμιμη ταχύτητα πάντως, ισχύει το ακριβώς αντίθετο και ο θόρυβος είναι πολύ χαμηλός.
Δύσκολα θα βρεις την ισορροπία για να πηγαίνεις σβέλτα χωρίς πολλές στροφές στο μοτέρ, εκτός κι εάν διαλέξεις τη χειροκίνητη λειτουργία. Κάνει προσομοίωση σε 7 εικονικές σχέσεις και μέσω των «αυτιών» στο τιμόνι έχεις γρήγορες και ομαλές αλλαγές
Στη σπορ λειτουργία του κιβωτίου η λογική παραμένει ίδια. Μόνο που έχεις καλύτερη απόκριση στο γκάζι και τις στροφές να ανεβαίνουν σαφώς πιο εύκολα για σημαντικά καλύτερες επιδόσεις: Τα 80-110 km/h ολοκληρώνονται σε 5,0” αντί για 6,5”. Σε μερικές ρεπρίζ μάλιστα το αυτόματο HR-V τα πάει καλύτερα από το χειροκίνητο, έστω κι εάν από στάση υστερεί: 0-100 km/h σε 11” το CVT και σε 10” το χειροκίνητο.
Δείτε ακόμα Test drive: Honda HR-V 1.5 i-VTEC
Εκτός από ασύγκριτη ευκολία, CVT σημαίνει και χαμηλότερη μέση κατανάλωση. Τουλάχιστον στο αστικό πεδίο και με χαλαρό ρυθμό. Μόνο ένας πολύ προσεκτικός οδηγός μπορεί να πετύχει αντίστοιχες τιμές στην πόλη, ενώ η μέση μέτρησή μας ήταν στα 7,4 lt/100 km αντί για τα 7,5 του χειροκίνητου.
Κρυφό ταλέντο με υψηλό κασέ
Το HR-V βασίζεται στο Jazz (διαβάστε τη δοκιμή του Jazz 1.3 CVT εδώ) κι έχει μήκος μόλις 4,3 m αλλά η ευρυχωρία του σε εκπλήσσει. Τέσσερις μεγαλόσωμοι ενήλικες χωράνε με μεγάλη άνεση, το ίδιο και 470 lt αποσκευών.
Ακόμα καλύτερη είναι η πρακτικότητα, χάρη στα πίσω καθίσματα magic seats αλλά και τους πολλούς αποθηκευτικούς χώρους. Η ορατότητα δε σε προβληματίζει, ενώ εργονομικά παράπονα θα εκφράσεις -με το δίκιο σου- μόνο για το σύστημα πολυμέσων.
Όλα τα πλαστικά στην καμπίνα είναι μονταρισμένα με μεγάλη προσοχή και σε πείθουν για την αντοχή τους στο χρόνο, όσο κι εάν η απτή ποιότητά τους δεν σε κερδίζει αμέσως. Το τελευταίο σχόλιο δε θα υπήρχε εάν το HR-V CVT ξεκινούσε αρκετά χαμηλότερα από τα 28.000 ευρώ της έκδοσης Elegance.
Ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος αλλά η τιμή δεν παύει να αδικεί κατάφορα ένα πραγματικά σοβαρό αυτοκίνητο.
Τι λέει το DRIVE
Εάν δε συνηθίζεις να οδηγείς σβέλτα, το CVT κιβώτιο θα δώσει στο HR-V σου κορυφαία άνεση χωρίς θυσίες στην κατανάλωση. Η αύξηση στην τιμή είναι δευτερεύουσα σε ένα ήδη πολύ ακριβό αλλά και πλήρες μοντέλο.
Τιμή από € 28.000
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός (VCT) και βύθισμα (VTEC) βαλβίδων, 130 PS/6.600 rpm, 15,8 kgm/4.600 rpm, κίνηση εμπρός, κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
0-160 km/h 29,6”
0-400 m 17,9” @ 131,5 km/h
0-1.000 m 32,3” @ 164,1 km/h
50-110 km/h 8,5”
30-50 km/h (kickdown) 2,0”
50-80 km/h (kickdown) 3,6”
80-110 km/h (kickdown) 5,0”
110-140 km/h (kickdown) 7,8”
Φρένα 100-0 km/h 40,1 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2120-125 g/km
Διαστάσεις 4.294 x 1.772 x 1.605 mm
Βάρος 1.250 kg
Μετρήσεις DRIVE