Όπως και στις χάτσμπακ εκδόσεις, η δέκατη γενιά του Civic δεν έχει καμία σχέση με την ένατη.
Το πλαίσιο, η ανάρτηση και οι κινητήρες είναι ολοκαίνουργιοι, ωστόσο η σχεδίαση παραμένει προχωρημένη, έως και αμφιλεγόμενη για τους πιο συντηρητικούς.
Για αυτούς, το πιο γλυκό σβήσιμο του πίσω μέρους και το πιο αρμονικό προφίλ της σεντάν έκδοσης είναι σαφώς πιο εύπεπτος συνδυασμός. Αναμενόμενα, το συνολικό μήκος είναι 13 cm μεγαλύτερο από της χάτσμπακ φτάνοντας τα 4.648 mm για να δίνει ακόμα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo
Χωράει 519 lt αντί για τα 478, μα όπως συνήθως συμβαίνει η 5θυρη πρακτικότητα είναι ασύγκριτα υψηλότερη. Στην καμπίνα οι χώροι θα καλύψουν άνετα τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικους χωρίς ένας πέμπτος να αποκλείεται. Άφθονοι είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι, οπότε το μόνο φάουλ είναι πως όταν αναδιπλώνεις τις πλάτες του πίσω καθίσματος ο χώρος που δημιουργείται είναι ελαφρώς ανηφορικός.
Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και αναπαυτική, μα με μέτρια ορατότητα προς τα πίσω. Η εργονομική λογική γίνεται γρήγορα αντιληπτή με εξαίρεση εκείνη του infotainment που ακόμα παίρνει βελτίωση, ενώ τα υλικά του ταμπλό είναι αλλού σκληρά και αλλού μαλακά. Έχουν όμως καλό φινίρισμα και άριστη συναρμολόγηση, οπότε η αίσθηση είναι ιδιαίτερα γεροδεμένη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type R
Την υποστηρίζει και το στιβαρότατο πλαίσιο που είναι 19% πιο ανθεκτικό στην κάμψη και 23% στη στρέψη συγκρινόμενο με του προηγούμενου Civic. Γι’ αυτό και αποτελεί μια πολύ καλή βάση για να λειτουργούν σωστά τα μπροστινά γόνατα MacPherson και οι πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
Το αποτέλεσμα είναι αρκετά πετυχημένο ώστε οι ανωμαλίες του δρόμου να μη γίνονται έντονα αισθητές, έστω κι εάν η αίσθηση από το πίσω σύστημα ήταν λίγο πιο σφιχτή και «ξερή» από της αντίστοιχης χάτσμπακ έκδοσης.
Διαφορά είχε και ο 1.500άρης VTEC Turbo, οι 182 ίπποι του οποίου έδειχναν ακόμα πιο ζωντανοί, με εξίσου καλή απόκριση στο γκάζι και περισσότερη ευστροφία. Μας το επιβεβαίωσε και το V Box, με 0-100 km/h σε 7,9” αντί για 8,3, καθώς και ταχύτερους χρόνους σε όλες τις ρεπρίζ (80-110 και 110-140 km/h με 4η σε 4,7 και 5,2” αντίστοιχα αντί για 5” και 5,6”). Κι αυτό παρότι η κλιμάκωση στο σφιχτό και με άριστο λεβιέ, χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο είναι ίδια, όπως ίδια είναι και η μέση κατανάλωση των 8,0 lt/100 km.
Εκτός από γρήγορες επιδόσεις, το Civic Sedan έχει και πολύ αξιόλογο πάτημα στο δρόμο, με άφθονη πρόσφυση, ικανότητα στο γρήγορο ρυθμό και φρενάρισμα που πείθει. Το τιμόνι είναι ακριβές και γρήγορο χωρίς να είναι νευρικό, ενώ η κλίση στις στροφές μικρή και το πίσω μέρος σταθερό. Η σταθερότητα ξεχειλίζει και στον ανοιχτό δρόμο, όπου το ταξίδι γίνεται με τις στροφές του κινητήρα όχι πολύ χαμηλά, αλλά αρκετή ησυχία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Από €26.650 το νέο Honda Civic Sedan
Εκτός λοιπόν από την λιγότερο εξεζητημένη εικόνα σε σχέση με το χάτσμπακ, θα βρεις ακόμα στο Civic Sedan ένα εξαιρετικά ικανό οικογενειακό πακέτο με πολύ μεγάλους χώρους, έναν εξαιρετικό κινητήρα και πολύ καλό πάτημα στο δρόμο. Η τιμή του είναι παραδοσιακά υψηλή, ξεκινώντας από τα €26.650, όμως δικαιολογείται από το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας ακόμα και στη βασική έκδοση Comfort.