Test drive: Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi

Test drive: Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi

Μεγάλο, ευρύχωρο και καλοεξοπλισμένο, το νέο Ford Mondeo Wagon είναι από τους καλύτερους «κουβαλητές».

Τα στέισον βάγκον ως γνωστόν αποτελούν τις πρακτικότερες εκδόσεις αμαξώματος ενός μοντέλου. Χάριν της πρακτικότητας όμως, οι σχεδιαστές των παλαιότερων στέισον δεν έδιναν αρκετή σημασία στη σχεδίαση και ασχολούνταν μόνο με τη μεγέθυνση του πίσω όγκου.

Τα σύγχρονα στέισον ακολουθούν μια πιο προσεκτική σχεδιαστική προσέγγιση, έχοντας πιο ελκυστικές γραμμές, χωρίς φυσικά να χάσουν το μεγάλο τους ατού σε σχέση με τα πιο κλασικά αμαξώματα. Ένα από αυτά τα σύγχρονα στέισον είναι και η Wagon έκδοση του νέου Ford Mondeo. To Wagon δεν διαφέρει ουσιαστικά από το 5θυρο Mondeo σε εξωτερικές διαστάσεις, αλλά έχει κερδίσει λίγο εσωτερικό ύψος για τους πίσω επιβάτες και φυσικά χώρο αποσκευών σε περίπτωση που το φορτώσετε μέχρι την οροφή ή εάν το φορτίο είναι ψηλότερο από αυτό που επιτρέπει η εταζέρα. Υπό κανονικές συνθήκες, δηλαδή φόρτωμα μέχρι την εταζέρα και με όρθια τα πίσω καθίσματα, το Wagon έχει 41 lt μικρότερο χώρο αποσκευών από το επίσης πρακτικό 5θυρο (541 lt). Σε διθέσια όμως διάταξη, η χωρητικότητα του Wagon εκτοξεύεται στα 1.605 lt, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να κάνετε μέχρι και μια μίνι μετακόμιση. Σε αυτό βοηθά επίσης το πολύ χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το πίσω κάθισμα που όταν αναδιπλώνεται δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης. Η πέμπτη πόρτα διαθέτει μεγάλο άνοιγμα, και σε περίπτωση αγοράς της πλούσιας Titanium έκδοσης, η λειτουργία της είναι ηλεκτρική.

Κατά τα άλλα, το νέο Mondeo Wagon δεν διαφέρει από την 5θυρο που έχουμε δοκιμάσει. Στην ευρύχωρη καμπίνα θα βολευτούν μέχρι και πέντε ενήλικοι, και όπως προαναφέραμε οι πίσω έχουν λίγο παραπάνω αέρα για τα κεφάλια τους σε σχέση με το 5θυρο, χάρη στην ψηλότερη γραμμή της οροφής. Τα υλικά της καμπίνας είναι στην πλειονότητά τους ποιοτικά, αλλά θα θέλαμε να είχε δοθεί λίγο μεγαλύτερη προσοχή στην συναρμογή ορισμένων πλαστικών. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, από τη βασική κιόλας έκδοση Trend, είναι πλήρης και μόνο όσοι θέλουν πραγματικά πλούσιο εξοπλισμό θα πρέπει να επιλέξουν την ακριβότερη Titanium.

Η έκδοση κινητήρα που δοκιμάζουμε είναι η 1.6 TDCi με τους 115 ίππους και τα 27,5 kgm, και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που διαθέτει επιλογέα με μικρές διαδρομές και γλυκό κούμπωμα. Οι επιδόσεις που δίνει είναι μέτριες, καθώς για την επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h απαιτούνται 12,2”, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 187 km/h. Ο κινητήρας έχει όμως ποιοτική λειτουργία και μόνο όταν τον πιέσετε θα ακουστεί στην καλά μονωμένη καμπίνα.

Στο δρόμο, το Wagon δεν διαφέρει από την 5θυρη έκδοση, γεγονός που μεταφράζεται σε υψηλή άνεση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αναβαθμίζοντας έτσι και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του. Το τιμόνι είναι ακριβές και άμεσο, βοηθώντας τον οδηγό όταν πιέζει το αυτοκίνητο σε επαρχιακό δρόμο. Εκεί βέβαια θα του λείψει δύναμη από τον 1.6 TDCi, ειδικά με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Για αυτό στην γκάμα του Mondeo υπάρχει και ο βενζινοκινητήρας 1.5 EcoBoost των 160 ίππων, που σίγουρα θα ταιριάζει καλύτερα στις αυξημένες μεταφορικές ικανότητες του Wagon, όπως και ο επερχόμενος νέος 1.5 TDCi των 120 ίππων από το Focus που θα μπει σε λίγο καιρό στο συγκεκριμένο μοντέλο.

Τι λέει το DRIVE
Η Wagon έκδοση του νέου Mondeo είναι η ιδανική για όποιον έχει συχνά αυξημένες μεταφορικές υποχρεώσεις, καθώς συνδυάζει όλα τα υπέρ του νέου μοντέλου. Μόνη παραφωνία αποτελεί ο οριακός σε δύναμη κινητήρας
Τιμή από € 25.035 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,2”
0-400 m 18,3” @ 122,1 km/h
0-1.000 m 33,7” @ 155,9 km/h
50-80 km/h με 3η 4,6”
80-110 km/h με 4η 7,1”
110-140 km/h με 5η 11,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Βάρος 1.570 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube