Test drive: Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD

Test drive: Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD

Το Mondeo Vignale, στην τετρακίνητη εκδοχή του, δείχνει ότι υπάρχουν ενδιαφέρουσες εναλλακτικές προτάσεις απέναντι στα καταξιωμένα premium σεντάν.

Η απόπειρα ενός mainstream κατασκευαστή να μπει στα χωράφια τιμής των premium εταιριών συχνά καταλήγει σε αποτυχία και οπισθοχώρηση. Με τη νέα γκάμα Vignale και πρώτο μοντέλο το Mondeo, η Ford επιχειρεί να δείξει πώς πρέπει να γίνεται κάτι τέτοιο.

Ύστερα από το προσθιοκίνητο Mondeo Vignale με τον bi-turbo 2.0 TDCi 210 ίππων, ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε και την τετρακίνητη εκδοχή του. Σε αυτή χρησιμοποιείται μια πιο συμβατική έκδοση του 2.0 TDCi, με ένα τούρμπο και 180 ίππους που συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift. Οι αλλαγές είναι γρήγορες και εξαιρετικά ομαλές, και το απότομο πάτημα του γκαζιού μεταφράζεται σε άμεσο κατέβασμα σχέσης χωρίς καν να χρησιμοποιείς το σπορ πρόγραμμα S στο κιβώτιο. Παράλληλα υπάρχουν και paddles για τη χειροκίνητη λειτουργία.

Με χαμηλότερη ισχύ από το bi-turbo και κατά 100 kg μεγαλύτερο βάρος, το τετρακίνητο Mondeo Vignale αναμενόμενα δεν πετυχαίνει εντυπωσιακές επιδόσεις, ωστόσο είναι αρκούντως σβέλτο για το χαρακτήρα του. Χρειάζεται 9,2” για το 0-100 km/h, ενώ οι πιο ταιριαστές σε αυτό μετρήσεις 80-110 και 110-140 km/h ολοκληρώνονται σε 4,6” και 6,7”, αντίστοιχα (με kickdown). Την ίδια ώρα το σύστημα Active Noise Cancellation δουλεύει εξαιρετικά, καλύπτοντας όλες τις ηχητικές συχνότητες που θα φανέρωναν την ύπαρξη ενός ντίζελ, πριν αυτές φτάσουν στα αυτιά των επιβατών. Το ότι οδηγείς ντίζελ το καταλαβαίνεις περισσότερο από την ένδειξη της κατανάλωσης, που πολύ δύσκολα θα φτάσει σε διψήφιο νούμερο, ακόμα και με συνεχή γρήγορη οδήγηση.

Σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση και τα ηχοαπορροφητικά τζάμια, το εσωτερικό του Vignale είναι ιδανικό για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Επιπλέον ατού για τους εμπρός επιβάτες είναι τα καθίσματα MultiCοntour, με έντεκα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα μαξιλαράκια στο καθένα για τέλεια στήριξη και λειτουργία μασάζ. Χρεώνονται έξτρα (€800), αλλά είναι μάλλον απαραίτητα για να ολοκληρωθεί η αίσθηση πολυτέλειας που δημιουργεί το ποιοτικό δέρμα που καλύπτει τα καθίσματα και το ταμπλό. Πλαστικό υπάρχει σε ελάχιστα σημεία. Ευτυχώς, διότι σε υφή και συναρμογή το Vignale δεν μπορεί να συναγωνιστεί τα υλικά μιας 3άρας BMW, για παράδειγμα. Από την άλλη προσφέρει παραπάνω από ικανοποιητικούς χώρους, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα υπάρχοντά τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι χάρη στην κατάλληλη διαμόρφωση του ουρανού, η ύπαρξη ηλιοροφής δεν επηρεάζει το χώρο για το κεφάλι των πίσω.

Η άνεση από την ανάρτηση είναι κορυφαία. Παρότι το συγκεκριμένο Mondeo φορά τους μεγαλύτερους διαθέσιμους τροχούς, με λάστιχα 235/40R19, ακόμα και έντονες ανωμαλίες των αστικών δρόμων γίνονται ελάχιστα αντιληπτές από τους επιβάτες. Και όπως στο συμβατικό Mondeo, έτσι κι εδώ όταν ο ρυθμός ανέβει η άνεση δεν μεταφράζεται σε πλαδαρότητα, αλλά σε κορυφαία οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι δεν σε πληροφορεί ιδιαίτερα, αλλά το μπροστινό είναι πολύ ακριβές και δύσκολα υποστρέφει στην είσοδο. Η κλίση είναι μικρή και τα 1.810 kg κρύβονται αποτελεσματικά. Το πλεονέκτημα της τετρακίνησης είναι ότι ακόμα και σε γλιστερό οδόστρωμα μπορείς να περάσεις πολύ νωρίς στο γκάζι και να επιταχύνεις ακολουθώντας την τροχιά που έχεις επιλέξει, χωρίς το εμπρός μέρος να αποκλίνει ούτε μοίρα από αυτή.

Εν τέλει και αυτό το Vignale είναι πολύ ολοκληρωμένο και ευχάριστο στη χρήση. Όμως λίγοι εξωτερικοί παρατηρητές καταλαβαίνουν πως πρόκειται για κάτι τόσο ξεχωριστό και θα ήταν ακόμα λιγότεροι αν έλειπαν οι χρωμιωμένες 19άρες ζάντες. Οπότε είναι ιδανικό για όποιον προτιμά τις γερές δόσεις πολυτέλειας για τις οποίες πληρώνει σε ένα διακριτικό πακέτο, που δεν προκαλεί.

Τι λέει το DRIVE
Άνετο, πολυτελές και καλοστημένο, μπορεί να προσελκύσει όποιον ψάχνει μια εναλλακτική στην πεπατημένη των γερμανικών premium σεντάν
Τιμή € 45.865 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τουρμποντίζελ, 180 PS/3.500 rpm, 40,8 kgm/2.000-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
0-160 km/h 24,4”
0-400 m 16,7” @ 135,9 km/h
0-1.000 m 30,5” @ 174,3 km/h
50-80 km/h (kickdown) 3,2”
80-110 km/h (kickdown) 4,6”
110-140 km/h (kickdown) 6,7”
Φρένα 100-0 km/h 37,5 m
Τελική ταχύτητα 221 km/h
Μέση κατανάλωση 8,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138 g/km
Διαστάσεις 4.871 x 1.852 x 1.482 mm
Βάρος 1.810 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube