Test drive: Ford Mondeo 1.5 TDCi ECOnetic 120 PS

Test drive: Ford Mondeo 1.5 TDCi ECOnetic 120 PS

Ο νέος 1.500άρης κινητήρας τουρμποντίζελ των 120 ίππων ταιριάζει πολύ καλύτερα στις απαιτήσεις του Mondeo.

Τουλάχιστον στην πρόσφατη ιστορία της Ford, η οδηγική ευχαρίστηση ήταν πάντα αυτό που έκανε τη διαφορά από τον ανταγωνισμό.

Το Μπλε Οβάλ δεν φρόντιζε να ικανοποιεί μόνο τις συμβατικές ανάγκες, αλλά και την οδηγική τέρψη. Ένα από τα πλέον ενδεικτικά παραδείγματα είναι το Mondeo που, στις τελευταίες τουλάχιστον γενιές του, πάντρευε τις αρετές ενός τεράστιου σεντάν με απολαυστική οδηγική συμπεριφορά.

Η τελευταία γενιά μπορεί να νέρωσε ελαφρώς το κρασί της προς όφελος της άνεσης, όμως παραμένει κορυφαία οδηγικά για την κλάση της. Η μόνη ουσιαστική παραφωνία μέχρι σήμερα ήταν η απόδοση του βασικού 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα που με 115 ίππους αγκομαχούσε κόντρα στα 1.570 κιλά του άκρως εντυπωσιακού μα και τεράστιου αμαξώματος.

Τη λύση σε αυτό ήρθε να δώσει ο νέος 1.500άρης TDCi που αποδίδει 120 ίππους στις 3.600 rpm και 27,5 kgm ροπή μεταξύ 1.750-2.500 rpm. Είναι 8βάλβιδος, αλουμινένιος, με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ακριβέστατο έλεγχο της καύσης, ειδική επίστρωση στα σωθικά του για ελαχιστοποίηση των τριβών και παγίδα για τα οξείδια του αζώτου, και τον έχουμε γνωρίσει ήδη στο Focus 1.5 TDCi, αλλά με σασμάν PowerShift.

Το αποτέλεσμα μετράει
Ακόμα κι εάν δεν ξέρεις πολλά από τεχνικά, καταλαβαίνεις ότι έχει καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης από τον 1.600άρη κινητήρα που αντικαθιστά: Γρήγορη απόκριση στο γκάζι και απόδοση που φουσκώνει από τις 1.500 rpm και συνεχίζεται έως τις 4.000, χωρίς τρύπες ή ξεσπάσματα. Η έκδοση ECOnetic που δοκιμάσαμε έχει μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης, για οικονομία και χαμηλότερους ρύπους, οπότε η σύγκριση των επιδόσεων με το προηγούμενο 1.6 TDCi είναι κάπως άνιση.

Παρόλα αυτά, η νέα έκδοση είναι σαφώς πιο γρήγορη από στάση, με 0-100 km/h σε 11,6" αντί για 12,2”, ενώ μέχρι τα 150 km/h η διαφορά έχει ανοίξει στα 1,4”. Στις ρεπρίζ πάλι σημειώνεται απόλυτη ισοπαλία, κάτι που σημαίνει ότι ένα κατέβασμα πριν προσπεράσεις δεν θα σε βλάψει. Ωστόσο, η μεγαλύτερη επιτυχία του νέου μοτέρ είναι ότι παράγει περισσότερο έργο με λιγότερο καύσιμο. Μετρήσαμε μέση κατανάλωση στα 6,7 lt/100 km (αντί για 7,3 του 1.6 TDCi), ενώ δεν θα αρνηθεί να δείξει ακόμα και χαμηλά 6άρια. Σε σβέλτο ταξίδι με τέσσερα άτομα είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού 6,2 lt/100 km, ενώ το πιο εντυπωσιακό όλων είναι οι εκπομπές CO2, που στη συγκεκριμένη έκδοση είναι μόλις 94 g/km.

Αν και οι 120 ίπποι σαφώς και δεν είναι πολλοί, πλέον έχεις την αίσθηση ενός επαρκούς κινητήρα που συνεργάζεται καλά με το μακρύ 6άρι κιβώτιο. Η ανάρτηση είναι λίγο πιο σφιχτή απ’ ό,τι τη θυμόμαστε στο 1.600άρι TDCi, όμως παραμένει άνετη και η κύλιση ποιοτική. Μόνο στο πίσω κάθισμα ο θόρυβος είναι μια ιδέα τσιμπημένος, χωρίς όμως να κουράζει. Και πάλι πάντως, με πιθανή εξαίρεση το Mazda6 που δεν έχουμε οδηγήσει, δεν υπάρχει άλλο μεσαίο οικογενειακό που να κοντράρει την οδηγική αίσθηση του Mondeo. Δεν γέρνει πολύ, δεν πλέει και το τιμόνι του μεταφράζει τις εντολές σε ουσία χωρίς δεύτερες σκέψεις.

Παράλληλα μεταφέρει έως και τέσσερις επιβαίνοντες με ανέσεις πρώτης θέσης, όπως άλλωστε οφείλει ένα οικογενειακό μήκους 4,9 m. Ναι μεν στο πίσω κάθισμα το ύψος δεν είναι όσο περιμένεις, είναι όμως επαρκές. Και το πορτμπαγκάζ των 541 λίτρων χωρά ό,τι κι εάν θελήσεις να φορτώσεις από την τεράστια πέμπτη πόρτα. Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στην καμπίνα, οπότε η θέση οδήγησης και η εργονομία δεν θα σε προβληματίσουν, ενώ η ποιότητα με το φινίρισμα απέχουν ένα σκαλί από την κορυφή.

Ο νέος κινητήρας δεν έχει αυξήσει τη βασική τιμή του πετρελαιοκίνητου Mondeo που παραμένει στα 23.635 ευρώ. Την έχει όμως αυξήσει στην έκδοση Titanium που πλέον ξεκινά από τα 27.565 ευρώ και φτάνει στα 28.105 για την Titanium ECOnetic. Είναι μια ακριβή αναβάθμιση, που πάντως δικαιολογείται από τον εξοπλισμό άνεσης που αγγίζει το όριο της πολυτέλειας.

Τι λέει το DRIVE
Πιο δυνατός, πιο οικονομικός και με καλύτερη λειτουργία, ο νέος 1.500άρης TDCi επισκιάζει πλήρως τον προκάτοχό του και αναβαθμίζει τη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του μεσαίου οικογενειακού Ford.
Τιμή από € 23.835 (Trend ECOnetic, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-400 m 18,0”@125,3 km/h
0.1000 m 33,1”@158,2 km/h
50-80 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (4η) 7,2”
80-110 km/h (5η) 9,4”
110-140 km/h (5η) 11,7”
110-140 km/h (6η) 14,8”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 94 g/km
Διαστάσεις 4.871 x 1.852 x 1.482 mm
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube