Χάρη στην πρόσφατη σχεδιαστική ανανέωση, αλλά και στο μηχανολογικό και τεχνολογικό πακέτο, το Ford Kuga παραμένει επίκαιρο.
Η ευρύχωρη καμπίνα προσφέρει επαρκή χώρο σε τέσσερις ενηλίκους ή και πέντε με ελάχιστες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ χωρά 456 lt, με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Η θέση οδήγησης είναι κάπως ψηλή και η κολόνα του τιμονιού βγαίνει υπό γωνία από το ταμπλό, αλλά εν τέλει ακόμη και οι πιο… ιδιότροποι θα βολευτούν.
Η ποιότητα είναι γενικά καλή, με το μαλακό πλαστικό να κυριαρχεί και ευχάριστες στην αφή υφασμάτινες επενδύσεις. Κάποια τριγμοί ίσως προκύψουν από το σκληρό «καπέλο» της οθόνης στην κορυφή της κονσόλας.
Ο στάνταρ εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Business που δοκιμάζουμε περιλαμβάνει επτά αερόσακους, το σύστημα Active City Stop, διζωνικό κλιματισμό και το καλό σύστημα multimedia Sync3 με οθόνη οκτώ ιντσών, navigation και προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Τυπικό Ford
Οι «βασικοί» τροχοί 17 ιντσών βοηθούν την άνεση, η οποία έτσι κι αλλιώς είναι καλή χάρη στην ανάρτηση. Η απόσβεση είναι γλυκιά, χωρίς θόρυβο μέσα στην πόλη. Ακόμη και χωρίς τα διπλά κρύσταλλα της έκδοσης ST Line, ο ήχος από τον κινητήρα και την κύλιση παραμένει χαμηλός, καθιστώντας το αυτοκίνητο ιδανικό για ταξίδια. Ταυτόχρονα ο έλεγχος του βάρους είναι σωστός, χωρίς τάση πλεύσης ή ενοχλητική κλίση.
Στον ανοιχτό δρόμο έχει την ίδια ευχάριστη αίσθηση από το τιμόνι που χαρακτηρίζει κάθε Ford. Με άμεσο εμπρός μέρος που κλείνει πρόθυμα στην κορυφή της στροφής, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι υψηλό και η συμπεριφορά πέρα από αυτό είναι εύκολα ελεγχόμενη: Ήπια υποστροφή με τη φόρα ή ένα ελάχιστο γλίστρημα της ουράς στο απότομο άφημα του γκαζιού είναι οι αντιδράσεις πέρα από το όριο.
Ευκολία
Ο 1.500άρης κινητήρας TDCi των 120 ίππων είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος στη λειτουργία του, με πολύ χαμηλό επίπεδο κραδασμού και θορύβου. Η ροπή των 27,5 kgm είναι πλούσια. Με 2η ή 3η και λίγα χιλιόμετρα κορυφώνεται με ένα τράβηγμα στο τιμόνι που θα μπορούσε και να λείπει. Ενώ το φάσμα απόδοσης σχετικά στενό. Αυτό όμως είναι κάτι που καλείται να διαχειριστεί το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift. Αλλάζει έξυπνα, γρήγορα και ομαλά, έτσι ώστε να αξιοποιείς πάντα το καλύτερο κομμάτι από το φάσμα απόδοσης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Ford Kuga Vignale 2.0 TDCi 150 PS AWD PowerShift
Μέσα στην πόλη έχεις την αίσθηση ενός ιδιαίτερα ζωντανού αυτοκινήτου που χρειάζεται λίγο γκάζι για να κινηθεί σβέλτα. Σε δρόμο με διαδοχικές στροφές, αν και ίσως νιώσεις κάποιες φορές ότι ανεβοκατεβάζει ταχύτητες περισσότερο από όσο θα ήθελες, δεν σε αφήνει ξεκρέμαστο.
Από άποψη επιδόσεων, υστερεί λίγο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Κάνει 0-100 km/h σε 12,6” και κλείνει το χιλιόμετρο σε 34,5”. Για τις ίδιες μετρήσεις το Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 EAT6 θέλει 11,3” και 33,2”. Με το Nissan Qashqai 1.6 dCi CVT πιο γρήγορο ως τα 100 km/h με 10,7” και ίδιο χρόνο με το Peugeot στο χιλιόμετρο.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο προσπέρασμα. Το Ford ολοκληρώνει τη μέτρηση 50-80 km/h σε 4,5”, μισό πιο αργά από τον ανταγωνισμό. Ενώ τα 7,2” στα 80-110 km/h είναι 1,2” πιο αργά από το 3008 και 1,4” από το Qashqai.