Test drive: Ford Focus 2015 1.0 EcoBoost 125 PS

Test drive: Ford Focus 2015 1.0 EcoBoost 125 PS

Το νέο Focus είναι το μοναδικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο με 1.000άρη κινητήρα. Άλλα αυτό δεν είναι παραχώρηση, είναι προνόμιο.

Πριν από λίγα μόλις χρόνια θα μπορούσε να είναι ανέκδοτο: 1.000άρι μικρομεσαίο με απόδοση 125 ίππων. Το ζήσαμε όμως –ευτυχώς– κι αυτό, με την τοποθέτηση του 1.0 EcoBoost στο προηγούμενο Ford Focus και το ξαναζούμε, σε βελτιωμένη μάλιστα εκδοχή και με το νέο.

Αυτή τη φορά βέβαια δεν μας ήρθε ξαφνικό. Οι αλλαγές δεν αφορούν τον κινητήρα καθαυτό, αλλά το περιτύλιγμα. Ωστόσο, κατά τη γνώμη μου αυτός παραμένει ο βασικός πρωταγωνιστής, οπότε πάμε να ξαναθυμηθούμε τα βασικά χαρακτηριστικά του: Ο 3κύλινδρος 1.000άρης της Ford λοιπόν αποδίδει 125 άλογα, αλλά θα υπάρχει και διαθέσιμος στα 100 PS. Αυτή η έκδοση μάλιστα θα είναι και η μοναδική με κινητήρα βενζίνης χωρίς υβριδική στήριξη, η οποία θα εκπέμπει κάτω από 100 g/km CO2.

Ο εν λόγω κινητήρας, θα το επαναλάβουμε, είναι τεχνολογικά πολύ προηγμένος. Σκεφτείτε ότι το μπλοκ των κυλίνδρων καταλαμβάνει χοντρικά το χώρο μιας κόλλας Α4 (!), διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, τούρμπο-μινιατούρα, προηγμένα ηλεκτρονικά, άμεσο ψεκασμό… Κι όλα αυτά με μόλις1.000 κυβικά. Προσθέστε μια υπέρ-αποδοτική ανάφλεξη, το stop/start, καθώς και μια αξιοσημείωτα ευρεία  κατανομή της ροπής, με κορύφωση τα 17,3 kgm που με το overboost ανεβαίνουν στα 20,5 για 30”, προκειμένου να βοηθήσει την επιτάχυνση και τα προσπεράσματα. Και για επιστέγασμα ένα 6άρι σασμάν και 30 kg λιγότερα να βαραίνουν τους εμπρός τροχούς σε σχέση με το Focus 1.5 TDCi.

Τι σημαίνουν πρακτικά όλα αυτά; Επιδόσεις που ντροπιάζουν ατμοσφαιρικούς μεγαλύτερου κυβισμού, πρώτα από όλα. Με 0-100 στα 10,4”, 400άρι από στάση σε 17,3” και χιλιόμετρο σε 31,9”, το Focus είναι αρκούντως σβέλτο, παρά τα 1.330 κιλά του. Να σημειώσουμε πάντως εδώ πως το άμεσα ανταγωνιστικό του VW Golf 1.2 TSI πετυχαίνει κατά τι καλύτερους χρόνους (10,1”, 17,2” και 31,9” αντίστοιχα), παρότι η ονομαστική ισχύς του είναι 20 PS λιγότεροι. Αυτό εξηγείται σε μεγάλο μέρος από το γεγονός ότι είναι 95 κιλά ελαφρύτερο και έχει σαφώς πιο κοντές σχέσεις. Το Focus κάνει ρελάνς με το ευρύτερο φάσμα λειτουργίας του κινητήρα, κάτι που φαίνεται ότι στην επιτάχυνση 60-160 km/h με αλλαγές είναι κατά 1,4” γρηγορότερο (25,4” έναντι 26,7”).

Υπεράνω υποσχέσεων
Ακόμη όμως και αυτά τα πολλά υποσχόμενα νούμερα δεν σε προετοιμάζουν για την οδηγική εμπειρία. Το μοτέρ ακούγεται ελάχιστα με εξαιρετικά «γλυκό» ραλαντί. Εντύπωση επίσης σου προξενεί η ελαστικότητα του μοτέρ. Ο συνδυασμός του μικροσκοπικού τούρμπο με την προηγμένη ηλεκτρονική διαχείριση του EcoBoost και το διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων δίνει στο Focus απίστευτη ζωντάνια με μικρές σχέσεις στο σασμάν, ακόμη και κάτω από 2.000 rpm –με κόκκινο στις 6.700. Οι ευπρόσδεκτες αλλαγές, που παρατηρήσαμε σε σχέση με το προηγούμενο, είναι πως η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί περαιτέρω και σε συνδυασμό με την αναθεώρηση της ανάρτησηςμ βρίσκεσαι ξαφνικά με πολλά παραπάνω χιλιόμετρα από όσα σου λένε οι αισθήσεις σου. Η ασυνήθιστη προθυμία του κινητήρα να τραβήξει την ανηφόρα, η γλυκιά χροιά του, το ραφινάρισμά του, σε εκβιάζουν σχεδόν να πατάς και βέβαια να ανεβάζεις τη μέση κατανάλωση η οποία άνετα μπορεί να φτάσει και κοντά στα 9 lt/100 km. Βέβαια γρήγορα μαθαίνεις ότι αλλάζοντας ταχύτητα μέχρι τις 3.000 rpm (με τον προοδευτικό συμπλέκτη και το γλυκό στο κούμπωμα λεβιέ) κάνεις οικονομία, πηγαίνοντας ταυτόχρονα σβέλτα. Ωστόσο εμείς δεν καταφέραμε να την ρίξουμε κάτω από τα 7,8 lt/100 km. Αυτή η ευαισθησία του μοτέρ ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς το αυτοκίνητο είναι και το σημαντικότερο μειονέκτημά του.

Κατά τα άλλα, θα εκτιμήσεις την καλορυθμισμένη ανάρτηση που συνδυάζει το υψηλό επίπεδο άνεσης με τη σπορ συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση, ακόμα καλύτερα από πριν. Με την ενίσχυση της ακαμψίας του εμπρός μέρους, το τιμόνι παρέχει περισσότερη ακρίβεια, και όλα τα χειριστήρια έχουν αυτή την καλολαδωμένη αίσθηση που κάνει τα μοντέλα της Ford τόσο ευχάριστα στον δρόμο. Σε σχέση μάλιστα με το 1.5 ντίζελ που οδηγήσαμε αμέσως πριν, είναι ξεκάθαρη η πιο άμεση απόκριση του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου, λόγω μικρότερου βάρους και αδράνειας.

Θα εκτιμήσεις επίσης το ανανεωμένο εσωτερικό με την οθόνη αφής των 8” (τη μεγαλύτερη της κατηγορίας) να δεσπόζει και να φιλοξενεί το πολύ φιλικό στο χρήστη σύστημα SYNC 2, την πολύ αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών και τη βελτιωμένη πρακτικότητα. Δεν θα εκτιμήσεις τους μέτριους χώρους, ειδικά του πορτμπαγκάζ. Σαφώς πάντως η πλάστιγγα γέρνει σε θετικό ισοζύγιο.

Τι λέει το DRIVE
Πρόκειται όχι μόνο για μια συμφέρουσα αγορά, αλλά το κυριότερο για ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Τόσο όσον αφορά τις τεχνολογικές καινοτομίες και την ποιότητά του όσο και τον κινητήρα του. Μειονεκτήματα; Οι χώροι και η ευαίσθητη κατανάλωση.
Τιμή Από €15.000 (Trend με απόσυρση και έκπτωση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 2 ΕΕΚ 12v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων 125 PS/6.000 rpm 17,3 kgm/1.400-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
0-120 km/h 14,7”
0-140 km/h 21”
0-400 m 17,3”@ 130 km/h
0-1.000 m  31,9”@ 163,2 km/h
30-50 km/(με 3η) 3,8”
50-80 km/h (με 3η) 4,7”
80-110 km/h (με 4η) 8,8”
110-140 km/h (με 5η) 11,4”
Φρένα 100-0 km/h 40,4 m
Κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2  108g/km
Διαστάσεις 4.358 x 1.823 x 1.484 mm
Βάρος 1.330 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube