Το μικρό οικογενειακό της Ford ανανεώθηκε εδώ και μερικούς μήνες και μαζί απέκτησε φρεσκαρισμένη γκάμα κινητήρων με 1.500άρηδες βενζίνης και πετρελαίου.
Το αυτοκίνητο που οδηγούμε αποτελεί τη βάση των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων. Πρόκειται για την έκδοση με τον 4κύλινδρο 1.5 TDCi των 95 ίππων και των 27,5 kgm ροπής. Σε σχέση με την 120άρα έκδοση που οδηγήσαμε παλαιότερα, πέρα από τη μικρότερη ισχύ, αποδίδει την ίδια ροπή, αλλά σε μικρότερο εύρος στροφών και λίγο νωρίτερα (1.500-2.000 rpm αντί για 1.750-2.500 rpm). Και σε αυτή την περίπτωση το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6άρι χειροκίνητο, ενώ όπως είναι ευκόλως κατανοητό, οι επιδόσεις της βασικής έκδοσης είναι υποδεέστερες σε σχέση με την 120άρα.
Για να πιάσει το Focus 1.5 TDCi 95 PS τα πρώτα 100 km/h από στάση απαιτούνται 11,4” (10,5” το 120 PS) και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h (αντί για 193 km/h του 120 PS). Η διαφορά στις επιδόσεις δεν εντοπίζεται τόσο στις μετρήσεις από στάση, αλλά κυρίως στις ρεπρίζ. Για παράδειγμα, για την μέτρηση 80-110 km/h με 4η στο κιβώτιο χρειάζονται 7,0” (+1,2”), ενώ για την μέτρηση 110-140 km/h με 5η χρειάζεται 11,6” (+2,5”).
Οδηγώντας το, η διαφορά στις επιδόσεις γίνεται αισθητή μόνο στις υψηλές στροφές περιστροφής του κινητήρα, αλλά αυτό είναι και ένα πεδίο που δεν «αξίζει» να λειτουργείς/χρησιμοποιείς τους πετρελαιοκινητήρες. Κινούμενος με χαμηλές στροφές και με αλλαγές στις 2.500 rpm, τίποτα δεν θα μαρτυρήσει ότι πρόκειται για την πιο αδύναμη έκδοση. Ο λεβιές ταχυτήτων έχει λογικές διαδρομές και θετικό κούμπωμα, και βρίσκεται σε εργονομικό σημείο, ενώ τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα και η απόκριση στο γκάζι παραμένουν το ίδιο πολύ καλά.
Ίδια γεύση
Κατά τα άλλα, το μικρό οικογενειακό της Ford παραμένει ως έχει. Είναι ένα καλοστημένο αυτοκίνητο με ανάρτηση που συνδυάζει πολύ καλά την άνεση με το κράτημα και τις άμεσες αντιδράσεις. Στις τελευταίες βοηθά ακόμα το καλό σε αίσθηση τιμόνι και το ακόμα πιο στιβαρό εμπρός μέρος, ενώ η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω λειτουργεί αρκετά ομαλά και αποτελεσματικά. Βέβαια, αυτή τρώει αρκετό χώρο αποσκευών που κυμαίνεται με τροχό ανάγκης στα 316 λίτρα. Στην καμπίνα, τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με σχετική άνεση στο εσωτερικό, με τους πίσω να αναζητήσουν λίγο παραπάνω αέρα για το κεφάλι τους σε περίπτωση που είναι πάνω από 1,85 m.
Το σαλόνι αποτελείται από μαλακά και σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας με καλό μοντάρισμα, αλλά στην έκδοση Business που δοκιμάζουμε δεν υπάρχει μαλακή επένδυση στο πάνω μέρος των εμπρός πάνελ των θυρών, όπως έχουν οι ακριβότερες εκδόσεις. Ο εξοπλισμός της συγκεκριμένης έκδοσης είναι καλός και περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ESP, Active City Stop, Hill Start Assist, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, cruise control, σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων SYNC II με οθόνη αφής 8”, κλιματισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί ότι παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτει ζάντες αλουμινίου, έχει ένα καλαίσθητο 5άκτινο τάσι που κρύβει ολοκληρωτικά την 5κτινη ατσάλινη ζάντα.
Η τιμή της βασικής έκδοσης Trend ξεκινά από τα 17.193 με όφελος απόσυρσης, ενώ για την καλά εξοπλισμένη έκδοση Business που δοκιμάζουμε φτάνει τα 18.125, πάντα με τις ίδιες προϋποθέσεις.
Τι λέει το DRIVE
Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση δεν υποβαθμίζει τον χαρακτήρα του μοντέλου, και με σωστή χρήση δεν πρόκειται να σας λείψουν οι καλύτερες επιδόσεις των ισχυρότερων εκδόσεων. Αυτό όμως που δεν θα σας λείψει σίγουρα είναι η διαφορά τιμής από τις τελευταίες.
Τιμή από € 18.185 (από € 17.193 με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 95 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.500-2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
0-160 km/h 34,9”
0-400 m 17,8” @ 124 km/h
0-1.000 m 33,0” @ 157,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,1”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 6,2”
80-110 km/h (4η) 7,0”
110-140 km/h (4η) 11,3”
110-140 km/h (5η) 11,6”
110-140 km/h (6η) 13,7”
Φρένα 100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98 g/km
Διαστάσεις 4.360 x 1.863 x 1.469 mm
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις DRIVE