Test drive: Ford Fiesta 1.5 TDCi 95PS

Test drive: Ford Fiesta 1.5 TDCi 95PS

Το δημοφιλές σούπερμινι της Ford απέκτησε έναν σύγχρονο 1.5 ντίζελ και συνδυάζει την ευχάριστη οδική συμπεριφορά με χαμηλή κατανάλωση και κόστος χρήσης

Το Ford Fiesta έκτης γενιάς ανανεώθηκε ελαφρώς πριν από δύο χρόνια και απέκτησε τη νέα εταιρική μάσκα και φώτα ημέρας τύπου LED.

Μάλιστα, τους τελευταίους μήνες η γκάμα κινητήρων απέκτησε ένα νέο μέλος, τον 1.5 TDCi των 95 ίππων, που αντικατέστησε τον αντίστοιχο 1.6 και διαθέτει ακόμα μεγαλύτερη ροπή (27,5 kgm), χωρίς αυτό να επηρεάζει την κατανάλωση (5,8lt/100 km). Ήταν μια επιβεβλημένη κίνηση, δεδομένου ότι έχει να αντιμετωπίσει πού σοβαρό ανταγωνισμό, όπως τα Peugeot 208, Citroen C3, Hyundai i20 και Opel Corsa.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test Drive: VW Polo 1.4 TDI BMT

Σε συνδυασμό με το πυκνά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο με τον εύχρηστο λεβιέ, οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές. Σύμφωνα με τα όργανα μετρήσεων, για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h χρειάζεται 11,4”, ενώ αξιόλογες είναι και οι τιμές των ρεπρίζ με όλες τις σχέσεις. Καλή επίδοση πετυχαίνει και στο φρενάρισμα, με  απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 km/h 39,2 μέτρα και πολύ καλή αίσθηση στο πεντάλ.

Το Fiesta διαθέτει μία σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση, χαρίζοντάς του άμεσες αντιδράσεις, χωρίς αυτό να επιβαρύνει την άνεση. Μάλιστα, η συνολική ρύθμιση της ανάρτησης καταφέρνει να προσδίδει στο Fiesta έλεγχο και άνεση κορυφαίου επιπέδου για την κατηγορία. Στο ταξίδι είναι ευθύβολο και διατηρεί υψηλή μέση ταχύτητα, χωρίς να πλέει. Το τιμόνι του Fiesta, χάρη το σωστό βάρος και την λεπτομερή πληροφόρηση που περνά στα χέρια του οδηγού, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, όχι μόνο για την κατηγορία.

Το εσωτερικό δεν διαφοροποιείται σημαντικά, διαθέτοντας βελτιωμένο πίνακα οργάνων με εμπλουτισμένο υπολογιστή ταξιδιού και νέες ταπετσαρίες σε καθίσματα και πάνελ θυρών. Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί και το μοντάρισμά τους βρίσκεται σε καλό επίπεδο και διαθέτει μαλακά πλαστικά σε μεγάλη έκταση. Διαθέτει επίσης αρκετές χρηστικές θήκες για τα μικροπράγματα, ενώ η θέση οδήγησης έχει «λεπτομερή» ρύθμιση για την κλίση της πλάτη και προσφέρει καλή πλευρική στήριξη. Οι πίσω επιβάτες διαθέτουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι απλώς επαρκής για την κατηγορία.

Το Ford Fiesta 1.5 TDCi των 95 ίππων στην έκδοση Titanium κοστίζει 14.705 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, με όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας, αερόσακους οροφής και γονάτων οδηγού, αυτόματο κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου. Δεν διαθέτει σύστημα stop/start αλλά η κατανάλωση είναι χαμηλή, με μέση τιμή 5,8 lt/100kmΣημαντικό είναι επίσης ότι καλύπτεται από 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.

Τι λέει το DRIVE
Πιστό στις αρχές της Ford, το Fiesta είναι το πιο ευχάριστο οδηγικά μοντέλο της κατηγορίας και σερβίρεται με καλές επιδόσεις, πλούσιο εξοπλισμό και λογικά πάγια έξοδα

Τιμή € 14.705
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail και turbo, 95 PS/3.600 rpm, 27,5kgm/1.500 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
0-400 m 17,9” @ 123,1 km/h
0-1.000 m 33,1” @ 154,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,9”
50-80 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (3η) 5,6”
80-110 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (4η) 9,8”
110-140 km/h (5η) 12,0”
Φρένα 100-0 km/h 39,2 m
Τελική ταχύτητα 181 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 94 g/km
Διαστάσεις 3.969 x 1.722 x 1.495 mm
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube