Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Black Edition

Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Black Edition

Πόσους ίππους μπορεί να βγάλει ένας 1.000άρης κινητήρας και μάλιστα 3κύλινδρος; Στη Ford βάλθηκαν να μας τρελάνουν.

Είναι από αυτές τις περιπτώσεις που δεν αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη τη σημασία μιας είδησης. Κι όμως το συγκεκριμένο Fiesta σπάει ένα ρεκόρ που δεν περίμενες ότι θα το σπάσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Ο νέος 1.0 EcoBoost 140 PS της Ford που φορά το Black Edition το οποίο αυτή τη στιγμή οδηγώ είναι ο ισχυρότερος κινητήρας αυτοκινήτου παραγωγής στο 1,0 λίτρο, αποδίδοντας περισσότερη ισχύ ανά λίτρο από τους κινητήρες υπεραυτοκινήτων όπως η Bugatti Veyron και η Ferrari 458 Speciale...

Στα καλύτερά του
Ή για να το πούμε διαφορετικά, αυτή είναι η -προσώρας-  κορυφαία στιγμή του downsizing. Ποιος θα το περίμενε, 140 PS από ένα «1.000αράκι». Και μάλιστα ζωντανοί, όπως διαπιστώνω, με πειθώ και τσαγανό. Το Fiesta 1.0 EcoBoost με τους 140 PS προφανώς δεν μπορεί να παραβγεί το Fiesta ST, γεφυρώνει όμως πειστικά το χάσμα μεταξύ αυτού και του Sport με τους 125 PS.

Για να επιτευχθεί τέτοια ιπποδύναμη από τόσα λίγα, αναλογικά, κυβικά, οι μηχανικοί της Ford ανασκουμπώθηκαν και επενέβησαν σε πολλά σημεία του βραβευμένου επί τρεις συνεχόμενες χρονιές 1.0 EcoBoost. Χρησιμοποιήθηκε υπερσυμπίεση, Twin-independent Variable Cam Timing (Ti-VCT) με άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης. Ο συμπαγής, χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστής ανεβάζει μέχρι 248.000 rpm έτσι ώστε να προσφέρει πίεση υπερπλήρωσης 2,6 bar (38 psi). Εξελίχθηκε νέα χαρτογράφηση για τον έλεγχο υπερπλήρωσης, διαχείρισης πεταλούδας γκαζιού και χρονισμού ανάφλεξης, έτσι ώστε να αυξηθεί η ισχύς από 125 σε 140 PS με μέγιστη ροπή 18,3 kgm από τις 1.400 rpm μέχρι τις 5.000 rpm.

Η Ford έδινε 0-100 km/h σε 9” ξερό, εμείς το κάναμε ένα δέκατο περισσότερο, αφού ο κόφτης με σταματημένο το αυτοκίνητο δεν επιτρέπει να ανέβουν οι στροφές πάνω από 4.500 rpm. Αυτή η «δυστοκία» στην εκκίνηση το αδικεί σε σχέση με το ιδιότυπο «κλαμπ των 140 PS», το οποίο περιλαμβάνει τα Seat Ibiza FR, Suzuki Swift Sport, Audi A1 1.4 TFSI CoD και Mini Cooper. Σε σχέση με όλα τα προαναφερθέντα, το Fiesta χάνει στις επιταχύνσεις από στάση. Στις ρεπρίζ τα καταφέρνει σαφώς καλύτερα από το ατμοσφαιρικό Swift και το Mini Cooper, αλλά δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τη ροπή και το 6άρι κιβώτιο των δύο ουσιαστικά ομόσταβλων Seat και Audi με τον εξαιρετικό 1.4 Cylinder on Demand, που είναι όμως και 400 κυβικά παραπάνω.

Τσακμάκι
Αυτό που προξενεί τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι η ομαλή λειτουργία του μοτέρ από πολύ χαμηλά, σε συνδυασμό με το ακούραστο στροφάρισμά του. Μπορείς να αλλάξεις σχέση, από 2η σε 3η δίχως να δυσανασχετεί ακόμα και στις 1.100 rpm και το ίδιο εύκολα να κάνεις flying start στα στενά της πόλης. Την ίδια στιγμή, παρά τη σχετικά σκληρή ανάρτηση, δεν το βρήκα διόλου κουραστικό στην πόλη. Κάποιες αναπηδήσεις σε μικρές ταχύτητες είναι αναμενόμενες και πάντως θεωρώ ότι είναι πιο άνετο από τον άμεσο ανταγωνισμό. Σε αυτό βοήθησαν και οι 16άρες ζάντες που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής και τις οποίες συνιστώ ανεπιφύλακτα. Όχι μόνο το καθιστούν πιο άνετο, αλλά και όταν ο ρυθμός ανεβαίνει ταιριάζουν περισσότερο με το συνολικό στήσιμο της ανάρτησης.

Το Fiesta Black Edition με το πρόθυμο εμπρός μέρος διαθέτει ένα τιμόνι που σου δίνει επαρκή πληροφόρηση, την ίδια στιγμή που η κλίση είναι όση χρειάζεται για να σε προειδοποιεί στο όριο και το πίσω μέρος συνεργάζεται πρόθυμα. Θα μπορούσε να είναι καλύτερα αν το ESP απενεργοποιούνταν. Το κιβώτιο θα μπορούσε να είναι 6άρι ή τελοσπάντων θα έπρεπε η 5η να είναι λίγο μακρύτερη και βέβαια τα φρένα θα μπορούσαν να είναι δίσκοι πίσω και όχι ταμπούρα. Αλλά όλα αυτά βέβαια θα ανέβαζαν ενδεχομένως το κόστος σε μη ανταγωνιστικό επίπεδο.

Ακόμα κι έτσι πάντως, ομολογώ πως το συγκεκριμένο «140άρι» Fiesta μου άρεσε. Είναι εμφανισιακά προβοκατόρικο, έχει καντάρια τεχνολογία πάνω του όσον αφορά τον κινητήρα, είναι πολύ καλά εξοπλισμένο και ικανό στο δρόμο. Φθηνό δεν το λες αφού κοντεύει τα 17 χιλιάρικα με απόσυρση. Από την άλλη όμως είναι 1.000άρι με ό,τι αυτό συνεπάγεται φορολογικά, έχει λίγα τέλη και τελικά η μέση κατανάλωση είναι μια χαρά για το χαρακτήρα του.

Τι λέει το DRIVE
Δεν είναι απλώς μια άσκηση τεχνολογίας, αλλά και μια πολύ καλή εφαρμογή στην πράξη. Το Fiesta με τον EcoBoost των 140 PS είναι γρήγορο εύχρηστο και το κυριότερο ευχάριστο στην οδήγηση.
Τιμή Από €16.715 (Black Edition με απόσυρση)
Τιμή μοντέλου δοκιμής €16.715 με απόσυρση
Τεχνολογία 999cc, i3, 2 ΕΕΚ v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο και μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων, 140PS/6.000 rpm 21,5 kgm/ 2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1”
0-120 km/h 12,4”
0-140 km/h 17,5”
0-160 km/h 27,1”
0-400 m 16,6” @ 136,4 km/h
0-1.000 m 30,2” @ 174,4 km/h
30-50 km/(3η)  3”
50-80 km/h (3η)  3,7”
80-110 km/h (4η)  5,4”
110-140 km/h (5η)  8,7”
100-0 km/h 38,2 m
Κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις  3.969 x 1.709 x 1.495
Βάρος  1.130 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube