Τα σβέλτα μικρά μοντέλα είχαν και συνεχίζουν να έχουν το δικό τους κοινό.
Και με την οδηγική του δυναμική, το Fiesta είναι σίγουρα μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις για όποιον αναζητά ένα τέτοιο. Μπορεί να βρίσκεται στη δύση μιας 8ετούς καριέρας και το νέο μοντέλο να έχει ήδη παρουσιαστεί, όμως η σχεδίασή του διατηρεί ακόμα αρκετή φρεσκάδα.
Ειδικά στην νέα έκδοση ST-Line που για πρώτη φορά δοκιμάζουμε στην Ελλάδα, και που φιλοδοξεί να μεταγγίσει το μεγαλύτερο μέρος του σπορ χαρακτήρα των ST σε εκδόσεις με μικρότερο κινητήρα. Θα την αναγνωρίσεις από τους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, τις σκουρόχρωμες 16άρες ζάντες, την αεροτομή οροφής, το πλαίσιο στους προβολείς ομίχλης και το διακριτικό «ST-Line» στα εμπρός φτερά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ξεκινά η διάθεση των εκδόσεων ST-Line για τα Fiesta και Focus
Στη συγκεκριμένη περίπτωση το Fiesta κινείται από τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο 1.000άρη EcoBoost, τον πρώτο διδάξαντα στους μικρούς τούρμπο. Το λιλιπούτειο μπλοκ είναι κατασκευασμένο από χυτοσίδηρο, η 4βάλβιδη κεφαλή με το μεταβλητό χρονισμό από αλουμίνιο και στη συγκριμένη περίπτωση αποδίδει 125 ίππους. Σε κάθε έναν από τους οποίους αναλογούν 9 από τα 1.130 kg. Το πολύ μακρύ 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν ο καλύτερος σύμμαχός του, αλλά η δύναμη είναι αρκετή και «απλώνει» όσο η ταχύτητα ανεβαίνει. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 9,6” ενώ τα 80-110 km/h με 4η σε 6,9”. Ο λεβιές έχει επίσης μεγάλες διαδρομές, όμως δύσκολα θα χάσεις αλλαγή.
Η κλιμάκωση βοηθάει όμως για εκπομπή CO2 μόλις 99 g/km, άρα ετήσια τέλη κυκλοφορίας μόνο 89 ευρώ. Η μέση κατανάλωση των 7,2 lt/100 km δεν είναι υπερβολική με δεδομένες τις επιδόσεις, ενώ σε καθημερινό, χαλαρό ρυθμό πέφτει κοντά στα 6,5.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτό είναι το νέο Ford Fiesta του 2017 [video]
Ωστόσο, οι επιδόσεις δεν είναι το μόνο συστατικό της πετυχημένης οδηγικής εικόνας -και- αυτού του Fiesta. Εξίσου βασικό στοιχείο είναι η χαμηλωμένη και πιο σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης ST-Line, που έχει εντυπωσιακά ποιοτική λειτουργία. Χωρίς να θυσιάζει την άνεση, την απόσβεση ή την ποιοτική κύλιση, ελέγχει άψογα τις κινήσεις του αμαξώματος και τονίζει ακόμα περισσότερο την εξαιρετική βάση του μικρού Ford.
Γι’ αυτό και δίνει το κάτι παραπάνω σε αμεσότητα και σπορ αίσθηση, μεταφέροντας τις εντολές του οδηγού στο δρόμο χωρίς καμία απώλεια. Το κοφτερό τιμόνι χαράσσει την πορεία με απολαυστική ακρίβεια και το πλαίσιο αποδεικνύεται εξαιρετικά ζυγισμένο, άμεσο και με προοδευτικές αντιδράσεις. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό και κάνοντας στοιχειώδη οικονομία στο γκάζι η συμπεριφορά απόλυτα ουδέτερη. Τόσο, που η αδυναμία απενεργοποίησης του συστήματος της ευστάθειας τελικά θα σε ενοχλήσει μόνο εάν θελήσεις να εκμεταλλευτείς τη διάθεση του πίσω μέρους για γλιστρήματα.
Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, κάτι όμως που είναι ψυχολογικό και όχι ουσιαστικό ζήτημα. Η αίσθηση του πεντάλ δεν είναι κορυφαία όμως τα 100-0 km/h σε 39,3 είναι μια αξιοπρεπής επίδοση.
Στην καμπίνα το Fiesta ικανοποιεί σε ουσία, μα πλέον έχει μερικά στοιχεία που φανερώνουν την ηλικία του. Αυτό σημαίνει ότι η ποιότητα των πλαστικών που βρίσκονται στα πιο χαμηλά σημεία καθώς και το φινίρισμά τους, είναι ώρα να δώσουν τη σκυτάλη στην επόμενη γενιά. Το ίδιο ισχύει και για το δύσχρηστο σύστημα infotainment που ζητά πολύ χρόνο εξοικείωσης. Από την άλλη, η θέση οδήγησης είναι πολύ σωστή παρά το στενό σπορ κάθισμα και η ηχομόνωση σε κορυφαίο επίπεδο για την κατηγορία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Ford Fiesta ST200
Δυνατό σημείο δεν είναι ούτε η ευρυχωρία. Προφανώς στο εμπρός μέρος της καμπίνας δεν υπάρχει πρόβλημα ακόμα και για τους ψηλούς, όμως πίσω ούτε για τα πόδια ούτε και για το κεφάλι η προσφορά είναι απλόχερη. Στο πορτμπαγκάζ πάντως η εικόνα είναι καλύτερη, με τα 276 lt να βρίσκονται περίπου στο μέσο του ανταγωνισμού.
Για τα μέτρα και τα σταθμά του τελευταίου, τα 16.526 ευρώ της έκδοσης ST-Line με το συγκεκριμένο μοτέρ είναι μπόλικα. Συνοδεύονται όμως από πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας και υψηλή τεχνολογία που τονίζει τις ικανότητες ενός εξαιρετικού πλαισίου που «μιλάει» σε εκείνον που ευχαριστιέται την οδήγηση.
Τι λέει το DRIVE
Το πακέτο ST-Line φωτίζει ακόμα πιο πολύ την υπόσταση του Fiesta ως το πιο σπορ σουπερμίνι και μάλιστα χωρίς η σπορ ανάρτηση να σημαίνει εκπτώσεις στην καθημερινή άνεση ή ευχρηστία.
Τιμή € 16.526
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 125 PS/6.000 rpm, 20,4 kgm/1.400-4.500 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6”
0-160 km/h 26,5”
0-400 m 16,8” @ 134,5 km/h
0-1.000 m 30,9” @ 167,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,3”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (4η) 6,9”
80-110 km/h (5η) 9,5”
110-140 km/h (4η) 8,8”
110-140 km/h (5η) 12,6”
Φρένα 100-0 km/h 39,3 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO299 g/km
Διαστάσεις 3.969 x 1.722 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών 276 lt
Βάρος 1.130 kg
Μετρήσεις DRIVE