Η νέα πρόταση της Ford στην κατηγορία των μικρών crossover ονομάζεται EcoSport. Έχει εμφάνιση που παραπέμπει σε καθαρόαιμο εκτός δρόμου όχημα, αν και στις ευρωπαϊκές αγορές διατίθεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο.
Αν σου κλείσουν τα μάτια πριν μπεις στο EcoSport και τα ανοίξεις μέσα, εύκολα μπορεί να πιστέψεις ότι βρίσκεσαι στο Fiesta, αφού η σχεδίαση του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας είναι ίδια. Αρκεί να ακουμπήσεις οποιαδήποτε επιφάνεια όμως για να καταλάβεις ότι σε αυτό χρησιμοποιούνται σκληρότερα υλικά, τόσο στο ταμπλό όσο και στις πόρτες. Σε ό,τι αγγίζει ο οδηγός πάντως, από το τιμόνι και το λεβιέ μέχρι τα πλήκτρα του ηχοσυστήματος, δεν έχουν γίνει εκπτώσεις.
Ψάχνοντας για εργονομικά ψεγάδια θα σημειώναμε τα στενά καθίσματα, που δεν ταιριάζουν σε κάθε σωματότυπο, και τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων που είναι τοποθετημένοι αρκετά μπροστά και ο οδηγός πρέπει να τεντωθεί για να τους φτάσει. Πάντως υπάρχουν τρεις μεγάλες και πρακτικές ποτηροθήκες και πολύς χώρος γύρω από το χειρόφρενο, αλλά ελάχιστος μπροστά από το λεβιέ ταχυτήτων.
Όποιος καθίσει στο πίσω κάθισμα θα έχει αρκετό διαθέσιμο χώρο για τα πόδια του και ακόμα περισσότερο, αναλογικά, για το κεφάλι. Και για έξτρα άνεση η Ford προσφέρει ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης, με τη θέση χαλάρωσης να περιορίζει το πορτ μπαγκάζ των 355 lt στα 310. Η 5η πόρτα, η οποία με €230 επιπλέον μπορεί να εφοδιαστεί ρεζέρβα σε εξωτερική θήκη, ανοίγει προς τα αριστερά. Οπότε αφενός απαιτεί περισσότερο χώρο από μια συμβατική, αφετέρου σε αναγκάζει να την προσεγγίσεις μόνο από την δεξιά μεριά, οπότε δεν βολεύει π.χ. αν παρκάρεις δίπλα σε τοίχο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 PS
Το EcoSport 1.5 TDCi φοράει τον 1.500άρη ντίζελ 95 ίππων της Ford, γνωστό μας μεταξύ άλλων από τα Fiesta 1.5 TDCi και Focus 1.5 TDCi. Και σε αυτή την περίπτωση λοιπόν ο κινητήρας έχει καλή απόκριση και πολύ διακριτικό ήχο. Με τη ροπή που είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά δεν νιώθεις να σου λείπει δύναμη, όμως ο συνδυασμός του αυξημένου βάρους του EcoSport (1.380 kg) με ένα αραιά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο τον δυσκολεύει αρκετά. Έτσι οι επιδόσεις είναι υποδεέστερες από του Focus 1.5 TDCi, το οποίο έχει 6άρι κιβώτιο, όσο και από του άμεσα ανταγωνιστικού Renault Captur 1.5 dCi. Το ότι το EcoSport 1.5 ΤDCi ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 13,2’’ (Captur: 12,0’’), δεν έχει τόση σημασία, όσο το ότι για τα 80-110 km/h με 3η και τα 110-140 km/h με 4η, χρειάζεται 7,3’’ και 14,2’’, με το γαλλικό μοντέλο στα 6,5’’ και 11,9’’, αντίστοιχα.
Στην πρώτη επαφή με το EcoSport, η αίσθηση που λαμβάνεις από το τιμόνι, τον λεβιέ και τα πετάλια είναι η γνώριμη και ευχάριστη του Fiesta. Η ανάρτηση φαίνεται σφιχτή και καλορυθμισμένη, αλλά στις πιο έντονες ανωμαλίες των αστικών δρόμων ταλαιπωρείται λίγο περισσότερο απ’ ότι μας έχουν συνηθίσει άλλα μοντέλα της Ford. Στο ταξίδι το EcoSport είναι σταθερό, με διακριτικό ηχητικά μοτέρ και λογικό αεροδυναμικό θόρυβο μέχρι τα 140 km/h, αλλά και με μικρότερη ευπάθεια στον πλευρικό άνεμο απ’ ό,τι ίσως περιμένεις βάσει του ύψους του.
Στους δρόμους της περιφέρειας, βρίσκεται στο στοιχείο του. Έχει αρκετά άμεσο μπροστινό, ο επιλογέας ταχυτήτων έχει στιβαρή αίσθηση και ακριβές κούμπωμα, ενώ και το μεσαίο πεντάλ είναι προοδευτικό. Γέρνει ελάχιστα και συνολικά ανταποκρίνεται θετικά στη γρήγορη οδήγηση, αν και τελικά, υπό πίεση, το εμπρός μέρος θα γλιστρήσει πιο εύκολα απ’ ό,τι εκείνο του Fiesta.
Στη χώρα μας, τουλάχιστον προς το παρόν, η βασική έκδοση εξοπλισμού του EcoSport είναι η πλούσια έκδοση Titanium. Οπότε διαθέτει ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες φωτός και βροχής, ημιδερμάτινα καθίσματα, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, και ζάντες αλουμινίου 17’’. Υπάρχει ακόμα infotainment της Sony με σύστημα πλοήγησης και οθόνη 5’’ και κάμερα οπισθοπορείας. Αυτό που δεν υπάρχει είναι το σύστημα stop/start. Έτσι, η μέση κατανάλωση φτάνει τα 6,8 lt/100 km, τιμή που σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί υψηλή, όμως υπάρχουν ανταγωνιστές του που προσεγγίζουν πιο εύκολα το στρογγυλό 6άρι.
Τελικά, το νέο EcoSport ταράζει τα νερά στα μικρά crossover, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι προκαλεί και ανακατατάξεις. Έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, όπως περιμένεις από κάθε Ford, πολύ χώρο για επιβάτες και πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Δεν έχει την ποιότητα υλικών άλλων Ford, αλλά αυτό θα του το συγχωρούσες εύκολα αν ήταν λίγο φτηνότερο. Αν δηλαδή η αρχική τιμή του δεν βρισκόταν πάνω από το ψυχολογικό όριο των €20.000, σίγουρα θα έμπαινε στη λίστα περισσότερων υποψήφιων αγοραστών.
Τι λέει το DRIVE
Καλοστημένο, ευρύχωρο και με πολύ καλό εξοπλισμό, αλλά θα θέλαμε να τα πήγαινε καλύτερα σε επιδόσεις και να υπήρχε μια πιο προσιτή έκδοση
Τιμή €20.120
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, τουρμποντίζελ, 95 PS/3.750 rpm, 21,9 kgm/1.750-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,2”
0-400 m 18,9” @ 116,1 km/h
0-1.000 m 35,2” @ 144,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 12,1”
50-80 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (3η) 7,3”
80-110 km/h (4η) 7,6”
110-140 km/h (4η) 14,2”
110-140 km/h (5η) 15,0”
Φρένα 100-0 km/h 39,3 m
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.017 x 1.765 x 1.633 mm
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις Drive