Test drive: Ford B-MAX 1.0 EcoBoost 100 PS

Test drive: Ford B-MAX 1.0 EcoBoost 100 PS

Με το ολοκαίνουργιο B-MAX, η Ford κάνει παιχνίδι με τις πόρτες για να διαψεύσει όσους πιστεύουν ότι ένα πολυμορφικό δεν μπορεί να είναι και νεανικό

Στην προσπάθειά της να προτείνει κάτι έξω από τα τετριμμένα, η Ford με το ολοκαίνουργιο B-MAX κάνει παιχνίδι με τις πόρτες για να διαψεύσει όσους πιστεύουν ότι ένα πολυμορφικό δεν μπορούν να είναι και νεανικό.


Το νεανικό παλμό στα μικρά πολυμορφικά έπιασε πρώτη η Opel με το Meriva και τις πίσω πόρτες που ανοίγουν ανάποδα. Η Ford την ακολούθησε και έριξε πρόσφατα στην αγορά το B-MAX από το αμάξωμα του οποίου απουσιάζει η μεσαία κολόνα.

Χάρη στην καλοκουρδισμένη ανάρτηση το B-MAX δεν γέρνει, κρατά άψογα και οι οικογενειακές απαιτήσεις άνεσης και κύλισης καλύπτονται απόλυτα.
Ο κινητήρας είναι ένας τούρμπο 3κύλινδρος 1.000άρης βενζίνης, με την επωνυμία EcoBoost και αποδίδει 100 ίππους και 17,4 kgm ροπής. Πρόκειται για ένα ραφιναρισμένο μοτέρ με ελαστική απόδοση που χάρη στο χαμηλό βάρος του B-MAX, κάνει το MPV της Ford σβέλτο. Σχετικά καλά ανταποκρίνεται και στα φρένα με κάτι παραπάνω από 49 m για ακινητοποίηση από τα 110 km/h, με μέτρια αίσθηση όμως στο πεντάλ.

Σουσάμι άνοιξε
Οι συρόμενες πίσω πόρτες (Ford Easy Access System) είναι ανεκτίμητες όταν έχεις παρκάρει δίπλα σε άλλο αυτοκίνητο. Όμως η απουσία μεσαίας κολόνας ουσιαστικά δεν προσφέρει κάτι και η ενσωμάτωσή της στις εμπρός πόρτες τις έχει κάνει τόσο βαριές που σε κεκλιμένο έδαφος δύσκολα μένουν ανοιχτές.

Η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα είναι εύκολη, η εργονομία και η ορατότητα καλές, αλλά το πορτμπαγκάζ σχετικά περιορισμένο, με χωρητικότητα304 (ρεζέρβα ανάγκης) ή 318 με κιτ επισκευής ελαστικών.  

Η θέση οδήγησης στο Ford B-MAX είναι άνετη, δεν κάθεσαι ιδιαίτερα ψηλά όπως συμβαίνει σε άλλα MPV και η πλευρική στήριξη από το κάθισμα είναι καλή

Στην εντέλεια με ατέλεια
Με 18.170 ευρώ, που κοστίζει η έκδοση Titanium του B-MAX των 100 ίππων που οδηγούμε, παίρνεις σε εξοπλισμό αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου και σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, φωνητικές εντολές και το Ford Sync1 που εκτελεί κλήσεις έκτακτης ανάγκης. Όλα αυτά on top στις κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες, τους αερόσακους και τα ρέστα.

Στην κατανάλωση, το B-MAX χρειάζεται 7,3 αμόλυβδης για κάθε 100 km. Ο EcoBoost είναι ευαίσθητος στον τρόπο οδήγησης και συνηθίζει να ανεβάζει την κατανάλωσή του αν δεν είσαι προσεκτικός με το γκάζι. Και μάλιστα περισσότερο ευαίσθητος απ’ ό,τι σε ένα Focus, λόγω της χειρότερης αεροδυναμικής και του 5αριού σασμάν. Από την άλλη, το Β-ΜΑΧ κλείνει την ψαλίδα με χαμηλά ασφάλιστρα και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Τι λέει το DRIVE
Το καλύτερο μικρό βενζινοκίνητο MPV που διατίθεται αυτή την στιγμή στην αγορά  
Τιμή από 18.170 (έκδοση Titanium)
Τεχνολογία 999 cc, i3, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/6.000 rpm, 17,3 kgm/1.400-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-400 m 18,1”,
0-1.000 m 33,4”,
30-50 km/h (3η) 3,2”
80-110 km/h (4η) 7,4”
110-140 km/h (5η) 13,6”
110-0 km/h 49,1 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 4.080 x 1.750 x 1.600 mm
Βάρος 1.290 kg
Μετρήσεις Drive, φωτογραφίες Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube