Test drive: FIAT Fullback Extended Cab 2.4 181 PS

Test drive: FIAT Fullback Extended Cab 2.4 181 PS

Το ενδιαφέρον για τα pick-up με ωφέλιμο φορτίο ενός τόνου φουντώνει συνεχώς και η FIAT αποφάσισε να ανταποκριθεί σε αυτό πριν να είναι πολύ αργά. Ευτυχώς, το έκανε σωστά.

Μια εταιρεία με την παράδοση της FIAT στα επαγγελματικά, οφείλει στον εαυτό της να εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο την τρέχουσα δημοφιλία των pick-up.

Χώρια από τα νέα Nissan Navara και Toyota Hilux που είναι ήδη εδώ, η κατηγορία περιμένει ακόμα ολοκαίνουργια μοντέλα από κατασκευαστές όπως η Renault αλλά και η Mercedes-Benz.

Αναγνωρίζοντας ότι τώρα είναι η στιγμή, η FIAT δεν είχε το χρόνο να εξελίξει από το μηδέν το δικό της μοντέλο γι’ αυτό και συνεργάστηκε με τη Mitsubishi. Για την ακρίβεια αγόρασε το δικαίωμα να πουλάει την πέμπτη γενιά του L200 για λογαριασμό της κι έτσι γεννήθηκε το Fullback.

Με την ευχή της Mitsubishi
Με εξαίρεση το σήμα, οι αισθητικές διαφορές των δύο μοντέλων είναι απειροελάχιστες και αφορούν μόνο στον εμπρός προφυλακτήρα και τη μάσκα. Το μήκος είναι 5.275 mm, το πλάτος 1.815 το ύψος 1.780 και το μεταξόνιο αγγίζει τα 3 m.

Το Fullback διατίθεται στην έκδοση Single Cab για μέγιστο χώρο φόρτωσης, στην Extended Cab για δύο έξτρα θέσεις ανάγκης, στη Double Cab για 5 κανονικές θέσεις και στην Chassis που δεν έχει καρότσα, για προσαρμογή σε ειδικές απαιτήσεις. Το πλαίσιο είναι τύπου σκάλας, σχεδιασμένο για μεγάλη αντοχή και λογικό βάρος.



Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η Extended Cab, που έχει καρότσα μήκους 1,85 m, μέγιστου πλάτους 1,47 m και ύψους 0,85 m. Ο όγκος της είναι 1,2 κυβικά μέτρα και το ωφέλιμο φορτίο 1.025 kg, δηλαδή παιχνιδάκι για τον σύγχρονο, αλουμινένιο τουρμποντίζελ των 2,4 lt. Αποδίδει 181 ίππους και 43,8 kgm, διαθέτοντας τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής για μέγιστη ελαστικότητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε το FIAT 124 Spider

Είναι ραφιναρισμένος και αθόρυβος, με ζωντάνια από χαμηλά και σωστή συνεργασία με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Για τα μέτρα της κατηγορίας έχει λογική διαδρομή και μαλακό κούμπωμα. Το Fullback είναι από τα πιο σβέλτα pick-up της αγοράς αυτή τη στιγμή, με 0-100 km/h σε 11,2” και 80-110 km/h με 4η σε 5,8”. Για την επιβράδυνση φροντίζουν αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω, ο συνδυασμός των οποίων ακινητοποίησε τα 1.890 kg του αμαξώματος από τα 100 km/h σε 45,8 m.

Η κατανάλωση είναι πολύ λογική και άνετα σταθεροποιείται στα 9,4 lt/100 km σε χρήση χωρίς τετρακίνηση και φορτίο. Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 75 lt αυτό σημαίνει σχεδόν 800 km με ένα γέμισμα.

Για τη συμπεριφορά στο δρόμο φροντίζουν ψαλίδια στο εμπρός σύστημα κι ένας άκαμπτος άξονας με φύλλα σούστας πίσω. Η ρύθμισή τους είναι σφιχτή και με την καρότσα άδεια οι ανωμαλίες μεταφέρονται στην καμπίνα, όμως με φορτίο η άνεση βελτιώνεται αξιοθαύμαστα.

Στην άσφαλτο το Fullback δε γέρνει υπερβολικά ούτε αντιδρά άτσαλα, ενώ το τιμόνι «ακούει» αποδεκτά και δε μεταφέρει κραδασμούς. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας επεμβαίνει νωρίς, όμως όταν ο δρόμος γλιστράει το καλύτερο είναι να εκμεταλλευτείς το κεντρικό διαφορικό Torsen. Έτσι, μπορείς να οδηγείς τετρακίνητος στην άσφαλτο με πολλαπλάσια πρόσφυση και μόνες παραχωρήσεις το λίγο πιο βαρύ τιμόνι και 10% αύξηση στην κατανάλωση. Είναι μια δυνατότητα πολύ χρήσιμη εάν για παράδειγμα εκμεταλλεύεσαι τη δυνατότητα ρυμούλκησης 3 τόνων (με φρένα) την οποία πέραν του Fullback, μόνο το Mitsubishi L200 (προφανώς) και το Volkswagen Amarok επίσης προσφέρουν.



Υπάρχει επίσης δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού και υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων, με τη βοήθεια των οποίων μπορείς να κινείσαι σχεδόν σε κάθε έδαφος. Οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης είναι 30, 24 και 22 μοίρες αντίστοιχα.

Μιάμιση καμπίνα, μιάμιση δραχμή
Στην καμπίνα η μόνη διαφορά από το L200 είναι το σήμα στο τιμόνι. Η σχεδίαση είναι αμιγώς επιβατική και σύγχρονη, όπως και η θέση οδήγησης που έχει σωστό κάθισμα και τηλεσκοπική ρύθμιση στο τιμόνι. Η εργονομία είναι απλή και παρότι το φινίρισμα έχει κάποιες ατέλειες, η συναρμογή ανταποκρίνεται στο σκληροτράχηλο χαρακτήρα του Fullback, κάτι που φαίνεται να ισχύει και για τα σκληρά πλαστικά. Καθότι μιλάμε για την έκδοση με τη «μιάμιση καμπίνα», οι πίσω θέσεις είναι ουσιαστικά ανάγκης, οπότε το διπλοκάμπινο είναι μονόδρομος εάν έχεις 4θέσια ανάγκη.

Σύγχρονος είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, περιλαμβάνοντας εκτός των άλλων cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, θύρα USB, εφτά αερόσακους και ESP.

Η γκάμα του Fullback καλύπτει κάθε ανάγκη που μπορεί να έχει ένας επαγγελματίας από ένα pick-up, ενώ στα 29.320 ευρώ η έκδοση της δοκιμής παίζει στα ίσια με τον ανταγωνισμό. Μειονέκτημα αποτελεί η σχετικά συχνή συντήρηση, κάθε 20.000 km ή μια φορά το χρόνο. Από την άλλη υπάρχει 5ετής εγγύηση για τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη, και χρηματοδοτικό πρόγραμμα που εγγυάται σταθερή δόση σε όλη τη διάρκεια των 12-72 μηνών.

Τι λέει το DRIVE
Η πρόταση της FIAT στα pick-up είναι ένα σκληροτράχηλο εργαλείο με δυνατό και πολιτισμένο μοτέρ, κορυφαία τετρακίνηση και σύγχρονη, καλοεξοπλισμένη καμπίνα.

Τιμή από € 29.320
Τεχνολογία 2.442 cc, ντίζελ, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα στις βαλβίδες εισαγωγής, 181 PS/3.500 rpm, 43,8 kgm/2.500 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς με κατ’ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2”
0-160 km/h 33,0”
0-400 m 17,9” @ 127,5 km/h
0-1.000 m 32,7” @ 159,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,8”
50-80 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (4η) 5,8”
110-140 km/h (4η) 8,0”
110-140 km/h (5η) 9,7”
110-140 km/h (6η) 13,8”
Φρένα 100-0 km/h 45,8 m
Τελική ταχύτητα 179 km/h
Μέση κατανάλωση 9,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2169 g/km
Διαστάσεις 5.275 x 1.815 x 1.780 mm
Βάρος 1.890 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube