Test drive: FIAT 500X 1.4T MultiAir II

Test drive: FIAT 500X 1.4T MultiAir II

Το 500Χ φέρνει το στιλ του συμβατικού 500 στην κατηγορία των μικρών crossover, και ο κινητήρας MultiAir II το εντάσσει στα δυνατότερα της παρέας.

Η FΙΑΤ διευρύνει την γκάμα του 500 στο πρότυπο του MΙΝΙ και το crossover 500Χ είναι η τελευταία προσθήκη σε αυτή.

Ύστερα από τη δοκιμή της έκδοσης με τον 1.600άρη ντίζελ MultiJet II τον περασμένο μήνα, ήρθε και η σειρά της βενζινοκίνητης 1.4Τ MultiAir II, με την κίνηση να μεταδίδεται και σε αυτή την περίπτωση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.

Αυτό, μάλιστα
Τα σχόλια για την εμφάνιση του 500Χ είναι ως επί το πλείστον θετικά, οπότε στην περίπτωσή του η επιχείρηση μεγέθυνσης του 500 είναι μάλλον πιο επιτυχημένη απ’ ό,τι στο FΙΑΤ 500L. Υπάρχει άλλωστε και η δυνατότητα επιλογής στην εμφάνισή του, έτσι ώστε να εναρμονιστεί με το γούστο του κάθε αγοραστή: Στην έκδοση Cross το look παραπέμπει σε μοντέλα εκτός δρόμου και το 500Χ αποκτά γωνίες προσέγγισης-ράμπας-αναχώρησης 21,3o-22,3o-30,1o αντίστοιχα.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη, ακολουθώντας τις σχεδιαστικές φόρμες που έχουμε συνηθίσει στην γκάμα του 500. Στο ταμπλό χρησιμοποιούνται υλικά που είναι ευχάριστα στην αφή, όπως το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του και η σαγρέ επιφάνεια που καλύπτει όλο το πλάτος του. Μερικά χειριστήρια είναι σαφές ότι προέρχονται από το αδελφό Jeep Renegade, όπως τα πλήκτρα για το ηχοσύστημα στο πίσω και όχι το εμπρός μέρος των ακτίνων του τιμονιού. Γρήγορα τα συνηθίζεις οπότε βάζεις θετικό πρόσημο στην εργονομία, με μόνη σημείωση ότι η οθόνη αφής πέφτει λίγο μακριά. Το κάθισμα του οδηγού στηρίζει καλά τη μέση και σε τοποθετεί ψηλά, όμως υπάρχει αρκετός χώρος για το κεφάλι. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και για τους πίσω, τουλάχιστον όταν υπάρχει διπλή ηλιοροφή όπως στο 500Χ της δοκιμής, αφού θα βολευτούν μόνο επιβάτες με ύψος κάτω από 1,80 m. Ο χώρος αποσκευών πάντως εναρμονίζεται με τον άγραφο νόμο των 350 lt που ισχύει στην κατηγορία.

Ο κινητήρας εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή με το χαμηλό επίπεδο θορύβου. Με το διακόπτη του Mood Selection στο Auto, η απόκριση του γκαζιού είναι απλώς ικανοποιητική, αλλά ένα γενναίο πάτημα σύντομα ξυπνά τα 23,4 kgm που είναι διαθέσιμα πρακτικά στις 2.000 rpm. Ωστόσο, στην καθημερινή χρήση το 500Χ 1.4T δεν φαίνεται πιο σβέλτο από το ντίζελ 1.6 MTJ. Δυστυχώς το VBox δεν έχει επιβεβαιώσει προς το παρόν την υποκειμενική αίσθηση, αφού λόγοι ανωτέρας βίας δεν μας επέτρεψαν να το μετρήσουμε. Στα αντίστοιχα Renegade πάντως ισχύει: Στις ρεπρίζ μέχρι τα 110 km/h το ντίζελ είναι μπροστά.

Όχι μόνο για την άσφαλτο
Η σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης του στάνταρ 500 δίνει και εδώ το «παρών», αλλά το αποτέλεσμα είναι καλύτερο. Εκτός από τις πιο έντονες λακκούβες που θα στείλουν κραδασμό μέχρι το παρμπρίζ αν δεν τις προσέξεις, η απόσβεση είναι καλή και δεν σε κουράζει στην πόλη. Εκτός αυτής, το 500Χ εμφανίζει ένα ευχάριστο οδηγικό προφίλ με μικρή κλίση, καλή ελκτική πρόσφυση και αποτελεσματικότητα που σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα. Ειδικά με το πρόγραμμα Sport, που κάνει σαφώς πιο άμεσο το γκάζι και λίγο πιο βαρύ το τιμόνι. Απαιτήσεις για σκληρή εκτός δρόμου χρήση δεν υπάρχουν σε ένα προσθιοκίνητο crossover, όμως αξίζει να σημειωθεί ότι η λειτουργία Traction+ δεν είναι μαρκετινίστικο τρικ. Σε λασπωμένο έδαφος με αυτή το 500Χ διατηρεί την πορεία του χωρίς το σπινάρισμα και τις συνεχείς διορθώσεις με το τιμόνι που χρειάζονται αν το αφήσεις στο Auto.

Τελικά η μέση κατανάλωση έφτασε τα 9,7 lt/100 km. Δεν είναι υψηλή για την κατηγορία, αλλά δύσκολα θα πέσει χαμηλότερα από τα εννιά. Και το 500Χ 1.6 MTJ είναι μόλις €1.500 ακριβότερο, έτοιμο να κλέψει πελάτες. Όποιο 500Χ κι αν επιλέξεις πάντως πρέπει να ξέρεις ότι και για τον Απρίλιο ισχύει προσφορά δωρεάν αναβάθμισης έκδοσης. Δηλαδή πληρώνοντας τη βασική Pop Star ή Cross αποκτάς την αντίστοιχη πλούσια Lounge ή Cross Plus, κόστους €2.500 επιπλέον, χωρίς χρέωση.

Τι λέει το DRIVE
Εύστοχη η κίνηση της FΙΑΤ με το 500X, αυτή η έκδοση όμως έχει σκληρό ανταγωνισμό από την ντίζελ, η οποία θα αποδειχθεί η πιο συμφέρουσα για τους περισσότερους
Τιμή από €19.820 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, MultiAir2, τούρμπο, 140 PS/5.500 rpm, 23,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
0-100 km/h 9,8”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 9,7 lt/100 km*
Εκπομπές
CO2 139 g/km
Διαστάσεις 4.273 x 1.796 x 1.620 mm
Βάρος 1.320 kg
Τιμές κατασκευαστή *τιμή κατανάλωσης DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube