Test Drive: Fiat 500 0.9 TwinAir 105 PS ΜΥ2014

Test Drive: Fiat 500 0.9 TwinAir 105 PS ΜΥ2014

Ο δικύλινδρος TwinAir απέκτησε και έκδοση 105 ίππων, η οποία τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του 500 καταργώντας το 1.4 των 100 PS.

Ταυτόχρονα με το λανσάρισμα του νέου μοτέρ, το Fiat 500 υπέστη και μια μικρή ανανέωση. Ο πίνακας οργάνων του μπορεί τώρα να είναι µια εξαιρετικά ευκρινής οθόνη TFT 7”, η οποία χρεώνεται €250 στην έκδοση Lounge και ανήκει στο βασικό εξοπλισμό της νέας, κορυφαίας έκδοσης Cult.

Οι 105 ίπποι και τα 14,8 kgm επιτυγχάνονται πατώντας το πλήκτρο Sport. Δυστυχώς όμως ο χαμηλός κόφτης στροφών κατά την εκκίνηση δεν αφήνει τους τροχούς να σπινάρουν ούτε κατ’ ελάχιστο, οπότε δεν του επιτρέπει να πετύχει το επίσημο 0-100 km/h (10,0”), γράφοντας τελικά 12,8”. Σε κάθε άλλη μέτρηση όμως είναι αρκετά γρηγορότερο από το TwinAir των 85 ίππων. Για το 50-110 km/h µε αλλαγές χρειάζεται 11,1” (αντί για 11,3”), ενώ σε συνδυασμό και µε τις κοντές σχέσεις του κιβωτίου έξι σχέσεων (αντί για πέντε) έχει ακόμα μεγαλύτερο προβάδισμα στις ρεπρίζ, τόσο που είναι πιο γρήγορο ακόμα και µε µια ταχύτητα πάνω.

Αν δεν έχεις πατήσει το Sport, ο κινητήρας λειτουργεί πιο οικονομικά, µε 98 PS και 12,2 kgm, ενώ έχει και πιο ράθυμη απόκριση στο γκάζι. Στην πράξη σε σχέση µε το 85άρι δεν θα δεις διαφορά στην κατανάλωση, η οποία φτάνει τα 7,2 lt/100 km, τιμή κάπως τσιμπημένη για το μέγεθος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Διαφορά υπάρχει όμως σε επίπεδο θορύβου, αφού αυτός ο TwinAir ακούγεται λιγότερο. Aν και σε βαθύ πάτημα του γκαζιού πάλι θα ακούσεις τη χαρακτηριστική χροιά του.

Τελικά, το σημαντικότερο «πρόβλημα» του 500 TwinAir των 105 ίππων είναι ότι -µε τις τρέχουσες εκπτώσεις της Fiat και το όφελος απόσυρσης- κοστίζει €110 παραπάνω από το αντίστοιχο 500 1.3 MTJ. Το οποίο είναι τουλάχιστον το ίδιο γρήγορο και, κυρίως, αρκετά πιο φειδωλό σε κατανάλωση, οπότε αξίζει να το προτιμήσεις.

Τι λέει το Drive
Το δυνατό TwinAir έχει καλύτερες επιδόσεις από εκείνο των 85 ίππων, κοστίζει όμως οριακά περισσότερο από το εξίσου γρήγορο και πολύ πιο οικονομικό σε κατανάλωση 1.3 MTJ, οπότε δύσκολα θα το επιλέξεις με ορθολογικά κριτήρια.

Τιμή Aπό € 14.900 µε απόσυρση
Τεχνολογία 875 cc i2, τούρμπο, 105 PS/5.500 rpm, 14,8 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 12,8”
0-1.000m 35,0”
80-110 km/h (µε 4η) 11,8”
100-0 km/h 39,1 m
Τελική (km/h) 188
Κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube