Test drive: DS 4 Crossback 1.6 BlueHDI 120 EAT6

Test drive: DS 4 Crossback 1.6 BlueHDI 120 EAT6

H ξεχωριστή πλέον μάρκα DS θα έχει ως αιχμή του δόρατος το 4 Crossback με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, 1.6 ντίζελ κινητήρα και πλούσιο εξοπλισμό

Το μεσαίο μοντέλο της πολυτελούς μάρκας της Peugeot-Citroën υπέστη μια μεγάλης κλίμακας ανανέωση. Αποκτά νέας σχεδίασης μάσκα, νέα φώτα τεχνολογίας xenon και LED, μια φρεσκαρισμένη γκάμα κινητήρων και περισσότερες επιλογές χρωμάτων και εσωτερικών επενδύσεων.

Επιπλέον, η DS δημιούργησε από ένα μοντέλο, δύο. Αντί μιας και μόνης «4» υπάρχει τώρα και το νέο Crossback, με αυξημένη κατά 30 mm απόσταση από το έδαφος και πιο «σκληροτράχηλη» εμφάνιση, που περιλαμβάνει μεγαλύτερους τροχούς, διακοσμητικές ποδιές και μπάρες οροφής. Αυτό το τελευταίο δοκιμάζουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και διαπιστώνουμε ότι τελικά είναι και η έκδοση που ταιριάζει περισσότερο με τις «ντόπιες» συνθήκες...

Διότι πέρα από την ελαφρώς εξεζητημένη εμφάνιση, που είναι και το ζητούμενο, το Crossback διαθέτει και τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα επιτρέψουν στον οδηγό του να το «πατήσει» και εκτός ασφάλτου. Μη φανταστείτε τίποτε δραματικό. Απλώς για μπορέσει να περάσει πιο εύκολα επάνω από έναν χωματόδρομο. Δεν μπορεί και δεν σε αφήνει να κάνεις κάτι παραπάνω, λόγω και του απολύτως ασφάλτινου στησίματός του και των τροχών με τις 18άρες (!) ζάντες. Στο εσωτερικό, η βασική σχεδίαση είναι παρόμοια με του απλού Citroen C4 αλλά η προσπάθεια για αναβάθμιση είναι προφανής: το νέο DS4 έχει μια νέα έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, πράγμα που επιτρέπει να καταργηθούν «τα δύο τρίτα των διακοπτών του ταμπλό».

Ο στάνταρ εξοπλισμός ανάμεσα στα (πολλά) άλλα περιλαμβάνει σύστημα Multimedia SMEG NAVI με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με 6 ηχεία, διζωνικό κλιματισμό, και βέβαια όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Στα εξτρά περιλαμβάνει το CarPlay, για συμβατότητα με iPhone, mirroring για κινητά Apple και Android, ειδοποίηση τυφλού σημείου, είσοδο-εκκίνηση χωρίς κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας, καθίσματα που κάνουν μασάζ κι ένα υψηλής πιστότητας hi-fi της Denon.

Τα υλικά είναι αρκετά καλά αν και όχι κορυφαία, ενώ φαίνεται να έχει δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στη συναρμογή. Οι θήκες για μικροαντικείμενα πάντως θα μπορούσαν να είναι περισσότερες, ενώ οι χώροι για τους πίσω επιβάτες κρίνονται επαρκείς, το ίδιο και για τις αποσκευές τους. Να θυμίσουμε δε αυτή την ιδιομορφία ότι τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν, χωρίς να υπάρχει ένας πραγματικά καλός λόγος που να δικαιολογεί κάτι τέτοιο.

Ο 1.6 BlueHDi με τους 120 PS είναι ένα από τα καλύτερα σύνολα της αγοράς. Έχει σχετικά ήσυχη λειτουργία, καλή απόδοση από χαμηλά και περιορισμένους κραδασμούς. Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με αυτόματο 6άρι κιβώτιο. Πράγμα που προσθέτει σε πρακτικότητα αλλά αφαιρεί σε επιδόσεις. Οι οποίες επιδόσεις δεν είναι βέβαια άσχημες. Αντιθέτως τις κατατάσσεις στο μέσο όρο της κατηγορίας, με 0-100 km/h σε 11,4" και 80-110 km/h σε 6,2” με kickdown. Θα μπορούσαν να είναι καλύτερες, αν το βάρος ήταν μικρότερο (τα 1.420 kg κρίνονται μάλλον υπερβολικά) και κυρίως αν οι αλλαγές των σχέσεων λίγο πιο γρήγορες. Σε πραγματικές συνθήκες πάντως το DS 4 μπορεί να ταξιδέψει με υψηλές μέσες ωριαίες και να κρατήσει την κατανάλωση στο απολύτως ανταγωνιστικό 6,4 lt/100 km, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Το DS 4 δυναμικά ελάχιστη σχέση έχει με τo απλό C4. Με πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ, παχύτερη αντιστρεπτική ράβδο και καλύτερη ακαμψία του πίσω ημιάκαμπτου άξονα, είναι ένα σαφώς πιο σπορ αυτοκίνητο. Πιο σπορ από μια αντίστοιχη Mercedes-Benz GLA, λιγότερο άμεσο από ένα Mini Countryman αλλά πάντως πιο άνετο σε κάθε περίπτωση από αυτό.

Το αυξημένο ύψος από το έδαφος δεν σου προκύπτει πουθενά. Στις στροφές γέρνει λίγο, η ελκτική πρόσφυση εκπλήσσει και το turn in του είναι άμεσο και ακριβές. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, αλλά περνούν αρκετοί κραδασμοί. Η άνεση της ανάρτησης είναι σε γενικές γραμμές στρωτή με εξαίρεση κάποιες  εγκάρσιες ανωμαλίες, όπου υπάρχει τάση αναπήδησης.

Το μεγάλο στοίχημα του DS 4 είναι ότι στρέφεται εναντίον του πιο premium ανταγωνισμού. Σε σχέση με αυτόν έχει το πλεονέκτημα της καλής σχέσης τιμής/εξοπλισμού και το αντικειμενικό πρόβλημα ότι η τιμή του καθαυτή είναι τσιμπημένη. Το αν η εντυπωσιακή σχεδίαση, ο εξαιρετικά πλούσιος εξοπλισμός και ο σύγχρονος ντίζελ κινητήρας θα του δώσουν την ώθηση που χρειάζεται, μένει να το δούμε στην πράξη.

Τι λέει το DRIVE
Το DS 4 Crossback είναι από τα πιο όμορφα Crossback της αγοράς. Το καλό είναι πως δεν μένει εκεί: έχει σπορ οδική συμπεριφορά, ένα σύγχρονο ντίζελ κινητήρα και πλήρη εξοπλισμό. Μένει να δούμε αν αυτά αρκούν για να μπει σφήνα στο κατεστημένο των premium crossback, όπως προσδοκά η «μαμά» Citroen
Τιμή 25.220 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 2 ΕΕΚ, με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, 120 PS/3.500rpm, 30,6 kgm/1.750rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
0-160 km/h 36,7”
0-400 m 17,9” @ 124 km/h
0-1.000 m 35” @ 157,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,4”
50-80 km/h 4,1”
80-110 km/h 6,2”
110-140 km/h  10,9”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.284 x 1.810 x 1.502 mm
Βάρος 1.420 kg
Μετρήσεις Drive
Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube