Test drive: DS 3 Cabrio 1.2 PureTech 130

Test drive: DS 3 Cabrio 1.2 PureTech 130

Σε αυτό το DS 3 Cabrio, εκτός από την οροφή θέλεις να ανοίξεις και το καπό, για να δώσεις… συγχαρητήρια σε έναν κινητήρα που του ταιριάζει γάντι.

Ο ξεχωριστός χαρακτήρας των μοντέλων της DS Automobiles δίνει το «παρών» ακόμα και στο μικρότερο μοντέλο της. Ειδικά εφόσον μιλάμε για την ανοιχτή έκδοση DS 3 Cabrio, και μάλιστα με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Sport Chic, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τα πολύ χαρακτηριστικά εμπρός φώτα Full LED.

Βέβαια, κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από εμπρός ή από το πλάι, δύσκολα καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για το Cabrio. Κι αυτό διότι οι πλαϊνές κολόνες, τα τζάμια και η γραμμή της οροφής είναι ακριβώς ίδια με της κλειστής έκδοσης. Η διαφορά εντοπίζεται στην υφασμάτινη οροφή, η οποία σύρεται προς τα πίσω ακόμα και εν κινήσει. Πρόκειται για διάταξη αντίστοιχη με του FIAT 500C, οπότε οι επιβάτες δεν έχουν ποτέ την ευάερη αίσθηση ενός κανονικού κάμπριο. Όμως, από την άλλη, οι στρεβλώσεις είναι λιγότερες απ’ ό,τι περιμένεις και εμφανίζονται μόνο στις πιο γερές λακκούβες των δρόμων της πόλης.

Εκτός από το να ανοίξεις τελείως την οροφή, κίνηση που καταργεί το πίσω παρμπρίζ και περιορίζει την ορατότητα, μπορείς να την αφήσεις σε οποιαδήποτε ενδιάμεση θέση. Αντιμετωπίζοντάς τη σαν ηλιοροφή και με τη βοήθεια του ανεμοθραύστη πάνω από το παρμπρίζ, το DS 3 Cabrio μπορεί να ταξιδεύει με υψηλή ταχύτητα χωρίς ενοχλητικούς στροβιλισμούς στην καμπίνα. Εκεί όπου ο χώρος για τους αποκλειστικά δύο πίσω επιβάτες είναι περιορισμένος, αλλά περισσότερος απ’ ό,τι στο 500C και το MINI Cabrio. Κυρίως επειδή η σχεδίαση του ταμπλό εμπρός από το συνοδηγό επιτρέπει στο κάθισμά του να τραβηχτεί αρκετά εμπρός, δημιουργώντας έτσι χώρο ακόμα και για έναν ψηλό ακριβώς από πίσω.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το  DS 3 Cabrio 1.2 PureTech 82

Το ταμπλό εξακολουθεί να είναι όμορφο και ντυμένο με προσεγμένα υλικά, αλλά φανερώνει και τη συγγένεια του DS 3 με το προηγούμενο Citroën C3. Σοβαρές εργονομικές παραφωνίες δεν υπάρχουν, πέρα από την τοποθέτηση των πλήκτρων για την ένταση του ήχου πολύ χαμηλά και μακριά από την οθόνη 7” του κατά τα άλλα εύχρηστου infotainment. Παράπονα θα έχεις μόνο σε επίπεδο πρακτικότητας. Χώροι για μικροπράγματα υπάρχουν, αλλά δεν υπάρχει καμία ποτηροθήκη. Και ο χώρος αποσκευών, μπορεί να ικανοποιεί ως απόλυτο μέγεθος (245 lt), όμως το στενό άνοιγμα δυσκολεύει πάρα πολύ την πρόσβαση σε αυτόν.



Όλα αυτά τα πεζά θέματα βέβαια τα ξεχνάς με το που πιάνεις το τιμόνι του DS 3. Διότι η τοποθέτηση της δυνατότερης εκδοχής του κινητήρα 1.2 PureTech, με 130 PS και 23,4 kgm, δημιουργεί ένα ιδιαίτερα ευχάριστο σύνολο. Ο κινητήρας είναι ήσυχος και η χροιά του γίνεται διακριτικά αισθητή μόνο με γενναίο πάτημα του γκαζιού, ενώ παραμένει ευχάριστη. Σε σχέση με το ατμοσφαιρικό DS 3 Cabrio που επίσης έχουμε δοκιμάσει, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις ολοκληρώνονται περίπου στο... μισό χρόνο, ενώ επικρατεί και απέναντι στο 1.500άρι MINI Cooper Cabrio των 136 PS. Για το 80-110 km/h με 3η αυτό το DS 3 χρειάζεται 4,3” και για τα 110-140 km/h με 4η 7,6”, με τον αντίπαλο στα 5,5” και 8,6”, αντίστοιχα. Το ΜΙΝΙ αποδίδει καλύτερα στις ψηλές στροφές, οπότε επικρατεί στις μετρήσεις από στάση, όπως το 0-100 km/h σε 8,7” αντί για τα 9,5” του DS.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Citroën C3 1.2 PureTech 110

Στην πόλη, μπορεί να χαρακτηρίσεις την ανάρτηση του DS 3 σφιχτή, όμως παραμένει πιο άνετη από του ΜΙΝΙ. Και αρκεί να αναπτύξεις λίγο υψηλότερη ταχύτητα για να διαπιστώσεις ότι αυτό είναι ένα μικρό τίμημα για την αποτελεσματικότητα με την οποία ελέγχει τις κινήσεις του πλαισίου του. Σε συνδυασμό με το άμεσο εμπρός μέρος και τη μικρή κλίση, το σύνολο δεν το λες απλώς καλοστημένο, αλλά ιδιαίτερα ευχάριστο. Θα χρειαζόταν μόνο ένα τιμόνι με πιο πλούσια αίσθηση και η δυνατότητα ρύθμισης της συμπεριφοράς στο όριο σε κάτι άλλο πέρα από την υποστροφή, για να ικανοποιεί και με σπορ κριτήρια.

Αυτά βέβαια πιθανότατα δεν έχουν και μεγάλη σημασία για τον (ή μήπως την;) υποψήφιο αγοραστή ενός DS 3 Cabrio. Τα €25.142 που κοστίζει η έκδοση των 130 ίππων, η οποία διατίθεται μόνο με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Sport Chic, σαφώς δεν είναι λίγα. Όμως για ένα αντίστοιχα εξοπλισμένο MINI Cooper Cabrio θα χρειαστεί να δώσεις πολλά περισσότερα. Σε μια κατηγορία στην οποία ούτως ή άλλως το value for money δεν παίζει και πολύ σημαντικό ρόλο, το DS 3 σχεδόν... συμφέρει.

Τι λέει το DRIVE
Ευχάριστο να το βλέπεις και να το οδηγείς, υστερεί σε πρακτικότητα αλλά αυτό ποτέ δεν είχε σημασία σε αυτή την κατηγορία
Τιμή Από €25.142 (με προσφορά)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 23,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
0-160 km/h 26,9”
0-400 m 16,9” @ 132,6 km/h
0-1.000 m 31,0” @ 167,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,0”
50-80 km/h (3η) 3,3”
80-110 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (4η) 5,2”
110-140 km/h (4η) 7,6”
110-140 km/h (5η) 8,3”
110-140 km/h (6η) 10,0”
Φρένα 100-0 km/h 39,2 m
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 3.954 x 1.715 x 1.458 mm
Χώρος αποσκευών 245 lt
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube